ו"ר התאחדות תאגידי כ"א זר בבניין

פנייה לשרים: "אפשרו מתווה למניעת קריסת ענף הבנייה"

לאור העובדה כי כניסתם של עובדי הבניין הפלסטינאים נעצרה עם תחילת המלחמה, פנה יו"ר התאחדות תאגידי כח אדם זר בבניין, מר אלדד ניצן, לשרים בממשלה, עם בקשה לאשר בהקדם מתווה על מנת שענף הבניה יוכל להמשיך ולשגשג גם בימים אלו (בנייה, כנסת).

על כולנו לחזק את ענף הבנייה (צילום: שאטרסטוק)

ענף הבניה מצוי בפני שוקת שבורה לאור העובדה כי כניסתם של עובדי הבניין הפלסטינאים נעצרה עם תחילת המלחמה, ולא נראה שבעתיד הנראה לעין, תותר כניסתם בעקבות האילוצים הביטחוניים.

על מנת שלא לפגוע בהליכי הבניה בישראל פנה יו"ר התאחדות תאגידי כח אדם זר בבניין, מר אלדד ניצן, לשר הפנים, שר האוצר, יו"ר ועדת הפנים ועוד, עם בקשה לאשר בהקדם מתווה נעדר הליכים ביורוקרטיים על מנת שענף הבניה יוכל להמשיך ולשגשג גם בימים אלו.

במכתב לשר הפנים הרב משה ארבל, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, שר הכלכלה ניר ברקת, שר הבינוי והשיכון הרב יצחק גולדקנופף, יו"ר ועדת הפנים הרב יעקב אשר ונוספים, מציע יו"ר התאחדות תאגידי כח אדם זר בבניין, מתווה מפורט.

"לאור המלחמה ומצב החרום שהוכרז במדינת ישראל לאור מתקפת הטרור שספגה מדינת ישראל ביום 7/10/2023, ברור כיום לכולם כי הצורך והחיוניות להבאת כמות גדולה של עובדים זרים גובר מתבקש ומחויב המציאות" כתב אלדד ניצן במכתבו ומזכיר כי התקבלה החלטת ממשלה בשבוע שעבר, שעניינה הגדלת מכסות העובדים הזרים לאור המצב הבטחוני.

"הגדלת מכסת העובדים נועדה לתת מענה למחסור החריף של עובדים זרים בענף הבניין מחד, ויישום מדיניות הממשלה להגדלת היצע הדירות לצורך שמירה על יציבות תפקודית ועמידה ביעדים שהוגשו".

יו"ר ההתאחדות מציין כי "כיום, גיוס העובדים באמצעות הסכמים בילטרליים מתמקד ב-3 מדינות בלבד: מולדובה, סין ואוקראינה ואנו ערים לניסיון לחתום על הסכמים בילטרליים עם מדינות נוספות כגון הודו".

"דומה כי צו השעה מחייב סטיה מדרך המלך ומציאת פתרון חלופי לצורך יישום החלטות הממשלה וצרכי המשק וענף הבניין. מטבע הדברים גיוס עובדים ע"י גופים פרטיים הינו מהיר ויעיל יותר לאור היותם משוחררים מכבלי הבירוקרטיה, אך גם על הליך מסוג זה ניתן לפקח ולבקר באופן יעיל".

בהקשר זה נציין את העובדה שחברות הביצוע הסיניות הזרות הפועלות בישראל משוחררות מכבלי הבירוקרטיה של ההסכמים הבילטרליים והם מביאים לישראל עובדים זרים מסין לפי יכולת הגיוס שלהם בארץ המוצא ובהצלחה לא מבוטלת.

כיום ישנם 49 תאגידי כוח אדם המעסיקים יחדיו כ- 17,000 עובדים זרים, התאגידים הינם אחד ממנועי הצמיחה של ענף הבניין שמספקים עובדים זרים לאלפי קבלני בניין בענף.

אך כפי שצוין לעיל כבילת 49 תאגידי כוח האדם בעת הזאת לאותה בירוקרטיה של הסכמים בילטרליים לא יכולה להביא מזור לענף בעת חירום ויש לשחרר את הענף מאותם כבלים ולהורות לנו להביא את העובדים במהירות האפשרית כפי שהיה בעבר תחת בקרה ופיקוח".

יו"ר ההתאחדות מסביר למקבלי ההחלטות כי "דווקא בימים קשים אלו, ובמטרה למנוע את קריסת הענף, על כולנו לשנס מותניים ולחזק את המשק כולו ואת ענף הבנייה בפרט, ולפיכך אנו סבורים כי בעת הזאת ובימים הקשים והעצובים העוברים על מדינתנו, נכון יהיה לאמץ את המתווה המוצע".

מתווה להבאת עובדים בשעת חרום (יח"צ)
מתווה להבאת עובדים בשעת חרום (יח"צ)
מתווה להבאת עובדים בשעת חרום (יח"צ)
מתווה להבאת עובדים בשעת חרום (יח"צ)
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר