ראש אמ"ן: "170 אלף טילים מאיימים על ישראל"

ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי, אומר כי כמות הטילים המכוונת כלפי ישראל אמנם ירדה, אך אלו הפכו להיות מדוייקים וקטלניים יותר: "לאויב יש יכולת להנחית כמויות חימוש לא מבוטלות" (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מערכות הגנה מפני טילים (צילום ארכיון: פלאש 90)

ראש אמ"ן, האלוף אביב כוכבי, התייחס במהלך נאומו בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי למצב הביטחוני והאיומים הנשקפים על ישראל, ואמר כי מספר הרקטות והטילים המאיימים על ישראל - ירד בזמן האחרון. עם זאת, כוכבי אמר כי רמת הדיוק של הטילים השתפרה.

"כ-170 אלף רקטות וטילים מאיימים על מדינת ישראל מכל האזורים" אמר כוכבי. "עד לפני זמן קצר היה המספר הרבה יותר גדול מזה והוא ירד, אבל הוא עוד יעלה. הם הרבה יותר מדויקים והרבה יותר קטלניים. הדבר המשמעותי יותר שאנחנו מצביעים עליו זו העובדה שלאויב יש יכולת להנחית כמויות של חימוש לא מבוטלות על ערי ישראל".

ראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי (צילום: פלאש 90)

בהתייחסו לאיראן, אמר כוכבי: "היא ממשיכה באופן שמאפשר גם היום - בהינתן החלטה, לפרוץ קדימה ולהשיג פצצה או יותר. לצד זה לא נפרדנו מהאיום הקונבנציונלי ויש לנו עדיין צורך לבנות את הכוח שלנו מול צבאות סדירים. הם אולי לא נמצאים בכשירות גבוהה בשנים האחרונות, אבל הם יכולים לחזור לשם".

"יש גם ארגוני טרור רבים ובתווך ארגוני טרור סמי-צבאיים. אי-אפשר להמשיך לקרוא לחיזבאללה ארגון טרור במובן הפשוט של המושג הזה. ארגון שמחזיק יותר מ-100 אלף טילים, שמחזיק מאות סוגי טילי נ"ט מתקדמים, מרגמות מתקדמות – זה כבר לא ארגון טרור במובן הפשוט של המילה, כנ"ל חמאס" אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות