צה"ל: חיילים ישתתפו בהפגנות שאינן פוליטיות

תיקון בפקודת "פעילות ציבורית של אנשי צבא" קובע כי חיילים יוכלו להשתתף בהפגנות ומצעדים שאינם פוליטיים כמו מחאות חברתיות. בעצרת המיליון נאסרה השתתפותם (בארץ)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מעתה יוכלו חיילי צה"ל לקחת חלק בהפגנות ומצעדים שאינם פוליטיים. ראש אגף כוח אדם, אלוף אורנה ברביבאי קבעה הבוקר (א') תחת פקודת "פעילות ציבורית של אנשי צבא", כי באישור מיוחד של אכ"א, חיילי צה"ל יוכלו להשתתף במצעדים ומחאות ציבוריות באופן גורף, בתנאי שאינם פוליטיים (כמו הפגנות נגד יוקר המחיה).

פקודת "פעילות ציבורית של אנשי צבא" אסרה עד כה על חיילים להשתתף במצעד ציבורי שאינו קשור בצבא או לאחת מזרועותיו. אולם התיקון של אלוף ברביבאי יאפשר השתתפות כזו, אך בכל מקרה ייאסר על החייל להיות לבוש מדים בעת המצעד ויהיה עליו לקבל אישור מיוחד מאכ"א, אותו יגישו בבקשה מראש.

לפי הפקודה, מצעדים אסורים הם כאלה הנוגעים באופן ישיר או עקיף למדיניות צה"ל, "לפעולותיו, המשימות הצפויות להיות מוטלות עליו, או הפגנות החותרות תחת קיום המדינה והצבא" נכתב בפקודה.

כמו כן, מצעדים או הפגנות שייערכו על חשבון שעות העבודה בצבא, אסורים אף הם. קצינים בדרגת סגן אלוף ומעלה מיחידות מסוימות, המשרתים בתפקידים יצוגיים (כמו ראש ענף טקסים) לא יוכלו להשתתף בכל מצעד ציבורי שהוא.

גורם צבאי הסביר ל-ynet את המהלך בכך ש"המטרה של השינוי היא לאפשר לחיילים ולאנשי קבע להשתתף באירועים כאלה, בכפוף לפקודה החדשה, מבלי שיסתתרו או יחששו". לדוגמה, חיילים שרצו להשתתף בהפגנות נגד יוקר המחיה בשנתיים האחרונות נאלצו להסתיר זאת או להימנע מכך, מחשש שייענשו.

התיקון לפקודה הוא תוצאת עבודת מטה של ראש ענף משטר ומשמעת באכ"א, סא"ל אורן אברהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר