דרמה בגולן

חיל האוויר יירט מטוס קרב סורי שחדר לשטח ישראל

חיל האוויר יירט בהצלחה מטוס קרב סורי מסוג סוחוי 24 שחדר לשטח ישראל באמצעות טיל פטריוט ששיגר מערך ההגנה האווירית של צה"ל • בחודש שעבר בוצע יירוט של מל"ט שחדר אף הוא לשטח ישראל בגבול הגולן (ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באלול תשע"ד | 23.09.14
שובל טיל הפטריוט ביירוט הבוקר (צילום: מלך גרסטל)

דרמה בגולן: חיל האוויר יירט הבוקר (ג') מטוס קרב סורי שחדר לשטח מדינת ישראל. היירוט בוצע על ידי סוללת טילי פטריוט באזור רמת הגולן.

בהודעת דובר צה"ל נאמר כי "המטוס יורט בהצלחה על ידי מערך ההגנה האווירית בגבול סוריה". גורמים צבאיים ציינו כי "הגילוי, הזיהוי והיירוט בוצעו באופן מקצועי ותקין וחיל-האוויר עמד במשימתו. היירוט בוצע באמצעות טיל קרקע-אוויר מסוג פטריוט". מדובר במטוס רוסי מדגם סוחוי 24.

התקרית הבוקר אירעה לאחר שבסוף אוגוסט יירט חיל האוויר, גם כן באמצעות פטריוט, מל"ט באזור גבול סוריה. מדובר צה"ל נמסר אז כי כלי הטיס הבלתי מאויש יורט על ידי טיל מסוג פטריוט באזור קוניטרה.

(הטייסים הסורים נוטשים את המטוס. צילום שהעלו לרשת גורמי אופוזיציה בסוריה )

לא ברור אם כלי הטייס הנוכחי הוטס על ידי צבא אסד או על ידי מחבלים מארגון הטרור דאעש, שכן הם השתלטו במקומות מסוימים על בסיסי חיל האוויר הסורי. בתקרית יירוט המל"ט אמר דובר צה"ל בשפה האנגלית כי המל"ט שייך לצבא סוריה וכי הוא נכנס בטעות לשטח ישראל.

בתוך כך ארצות-הברית ובעלות בריתה החלו הלילה בתקיפות נגד מטרות ארגון הטרור הרצחני דאעש (המדינה האסלאמית) בתוך סוריה, כך הודיע הפנטגון. גורם אמריקני בכיר מסר כי הותקפו כ-20 מטרות של הארגון בסוריה. בארה"ב דווח כי הותקפו מטות פיקוד ושליטה בא-רקה שבצפון סוריה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר