המפכ"ל לשעבר, אסף חפץ: "אזרחים צריכים לחזור לשאת נשק"

את הדברים אמר המפכ"ל לשעבר אסף חפץ, בהתייחסו להסלמה ברחבי הארץ ולאירועי הטרור, בשיחה ל'כיכר השבת' הוא אומר: "המצב החמיר ויש מקום לנשיאת נשק" (ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אזרחים צריכים לשאת נשק:המפכ"ל לשעבר, אסף חפץ (צילום: משטרת ישראל)

בעקבות ההסלמה בעת האחרונה ברחבי הארץ ועם התרחשות הפיגועים בזה אחר זה אתמול (שני), מפכ"ל המשטרה לשעבר קורא לאזרחים שברשותם רישיון לשאת נשק - להצטייד איתו. כך הוא אומר בשיחה עם "כיכר השבת".

"כל מי שיש לו רישיון לנשיאת נשק - שיישא אותו עליו", הוא אומר. "אם לפני חודש לא הייתי אומר זאת, אני חושב שעכשיו המצב השתנה והחמיר במקצת ולכן יש לכך מקום".

"אנחנו רואים כאן רצף של פיגועים, הפגנות , יידוי אבנים וניסיונות לתקוף שוטרים. זו תקופה כמו תקופות אחרות שהיו בזמני כמפכ"ל. בשנות ה-90 הייתה תקופה של פיגועי דקירות. ובהחלט יש מצב שצריך להיערך ולהבין אותו".

"המשטרה הרי לא ידעת על האירועים האלו. מדובר באירועים הנעשים ביוזמה של אדם אחד ולא על ידי התארגנות. אין מידע בזה ולכן יודעים על הפעולה רק כשהיא מתבצעת", אומר המפכ"ל לשעבר. "לכן כאן צריך תגובה מהירה מצד המשטרה והאזרחים ואני חושב שהתגובות בסדר".

חפץ אומר כי לא ניתן לעצור את ההסלמה ברגע אלא בתהליך ארוך ומייגע. "תראה", הוא אומר. "כל פעם שישנה מתיחות בהר הבית או פעולות בירושלים, זה גולש גם לערים הערביות והמעורבות ולכן המשטרה נכנסה לכוננות ואני מאמין שבכוחות שיש לה היא תדע להכיל את האירועים ואני מקווה ללא נפגעים בנפש".

באשר לאירוע בכפר כנא, אומר המפכ"ל לשעבר, כי השוטרים נהגו נכון. "המסר שלו הוא כשאתה מגיע לתקוף שוטר עם סכין, הסיכוי שלך לצאת מזה הוא נמוך מאוד".

"ברגע ששוטר חש סכנה אמיתית, צריך לצפות ממנו שלא יברח ואם הוא לא יברח הוא צריך לעשות שימוש באמצעים שונים ככל שהסכנה גבוהה יותר. לכן מקרה כמו שהיה בכפר כנא, הוא כי מי שבא בסכין ייקח בחשבון שדינו נחרץ". הוסיף חפץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר