נתניהו ביקש מהרמטכ"ל וראש השב"כ להפסיק להשתלח אחד בשני

ראש הממשלה זימן לפגישה את ראש השב"כ והרמטכ"ל, זאת לאחר הטחת האשמות משני הצדדים בתקשורת על רקע מבצע "צוק איתן". "יש לכולנו אחריות לאומית" אמר נתניהו (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גנץ וכהן (צילום: פלאש 90)

מאבק בצמרת הביטחונית: ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן הערב (רביעי) לפגישה דחופה את ראשי מערכת הביטחון, ראש השב"כ יורם כהן והרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ בעקבות ההשתלחות בין הצדדים באשר לתפקוד מערכת הביטחון קודם היציאה למבצע "צוק איתן".

בשירות הביטחון הכללי טענו כי חודשים ספורים קודם הלחימה ברצועת עזה התקבל מידע מודיעיני מדויק על המנהרות ההתקפיות מעזה לישראל אך צה"ל והקבינט המדיני ביטחוני לא עשו דבר. בצה"ל טענו מנגד כי לא היו דברים מעולם.

ראש הממשלה הנחה את הרמטכ"ל וראש השב"כ לחדול לאלתר מהטחת האשמות בפומבי בין הצדדים ובין הארגונים וקרא להם להתדיין לעומקם של דברים בחדרים סגורים. "יש לכולנו אחריות לאומית לביטחון מדינת ישראל ועלינו להמשיך בשיתוף פעולה מלא למען ביטחונם של אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה.

מוקדם יותר דווח כי הרמטכ"ל גנץ שיגר מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ובו התלונן נגד ראש השב"כ לאחר שבכירים בארגונו הטיחו האשמות חריפות כנגד צה"ל והמערכת המדינית וזאת לאחר שטענו בראיון לערוץ 2 כי במידע שהועבר חודשים קודם המבצע האחרון לא נעשה דבר.

במערכת הצבאית טענו כי לא ניתן היה להמשיך הלאה לסדר היום לאחר שארגון ביטחוני חשוב במדינה מטיח האשמות כאלה חמורות ולכן הרמטכ"ל ראה צורך בשליחת המכתב לראש הממשלה שיטפל בנושא.

המכתב החריף של הרמטכ"ל גנץ נחשב לחריג ביותר ומעיד על משבר עמוק בין צה"ל לשב"כ שקיים בחודשים האחרונים מאז החלה הטחת ההאשמות בין הצדדים באשר למבצע "צוק איתן" והחודשים שקדמו להם. השיא כאמור הגיע ביומיים האחרונים עם פרסום התחקיר בתקשורת שברובו דיברו לראשונה זה שנים אנשי השב"כ בפנים מטושטשות על שהיה בחדרים הסגורים.

למרות זאת, אומרים בצה"ל כי שיתוף הפעולה הביטחוני נמשך כרגיל וכי לא חל שום שינוי בעניין זה וזאת משום שטובת המדינה חשובה יותר מכל עימות כזה או אחר. הצדדים יושבים יחדיו בדיונים ביטחוניים באשר לכל הגזרות המאיימות על ישראל לרבות המתרחש במזרח ירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר