מתקפה מרומזת

גלנט נגד קרעי ודיסטל: "למי שמשתלח בחיילי צה״ל אין מקום"

במהלך פגישה של שר הביטחון והרמטכ"ל עם חיילי מילואים, הבטיח כי קולם יישמע ותקף במרומז שניים משרי הממשלה בה חבר (פוליטי, ביטחון)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: אריק מרמור, יונתן זינדל פלאש 90)

מוקדם יותר היום (שלישי) קיימו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הלוי ובכירים אחרים פגישה עם קציני מילואים. במהלך הפגישה הבטיח גלנט: "אדאג שקולכם ישמע היכן שצריך".

שר הביטחון אמר: "היה לי חשוב לשמוע אתכם, אני נציג צה״ל בממשלה, ונציג הממשלה בצה״ל. המציאות העומדת בפנינו מורכבת, אין לנו את הפריבילגיה להגיד כי יש משימות שלא ניקח בשל אידיאולוגיה כזאת או אחרת, משמעות הדבר מרחיקת לכת".

"המילה 'סרבנות' צריכה להישאר מחוץ לשיח. הסרבנות מכרסמת ביסוד הבסיסי ביותר של קיום המדינה - הביטחון, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר. האיומים בסרבנות הם משחק באש, אנחנו צריכים להשאיר את צה״ל מעל לכל ויכוח - מחאה נגד הממשלה לא מתירה פעולה נגד המדינה. אני מתכוון להגן על כל אנשי המילואים, גם על מי שחושב הפוך ממני".

בהמשך תקף את חבריו לממשל אחרי שתקפו קצינים שקראו לסרבנות ואמר: "למי שמשתלח בחיילי צה״ל, מימין ומשמאל, אין מקום במערכת הציבורית. אני מוקיר, מעריך ומגבה את חיילי המילואים. ללא קשר לעמדתם הפוליטית".

קודם לכן אמר הרמטכ"ל הלוי בפגישה: "דעו שכולנו מעריכים מאוד את משרתי המילואים. צה״ל לא יכול לפעול ללא משרתי המילואים ויש מסגרות שלמות שמבוססות על מערך המילואים. הסרבנות היא קו אדום. אנחנו לא יכולים לקבל סרבנות וגם לא דימוי של סרבנות״.

"צה״ל היא המערכת החירומית של מדינת ישראל, כולנו יודעים כיצד מתייחסים למערכת חירום. לא נכון למתוח את זה ולהחליש, לא כל מה שייחלש היום נדע לחזק בעת הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר