מחבל נעצר רגע לפני חטיפת חייל ופיגוע התאבדות באילת

אתמול הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר בסוף חודש פברואר האחרון את מחמד אבו עאדרה, פעיל חמאס תושב רפיח, אשר פעל במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס לטובת מימוש פיגוע חטיפת חייל והתאבדות באזור אילת. אתר צה"ל חושף את כל הפרטים על המבצע, כולל פרטים מהחקירה

ב. ניסני | כיכר השבת |
מחבלים (צילום: פלאש 90)

אתמול הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי עצר בסוף חודש פברואר האחרון את מחמד אבו עאדרה, פעיל חמאס תושב רפיח, אשר פעל במסגרת הזרוע הצבאית של חמאס לטובת מימוש פיגוע חטיפת חייל והתאבדות באזור אילת.

לקראת סוף החודש עצר השב"כ את עאדרה בעת שניסה להסתנן לישראל יחד עם פעילים נוספים, דרך גבול רצועת עזה. בחקירתו הודה כי ברח לסיני לפני כשנה, דרך מנהרה, בעקבות הסתבכות בפלילים.

לאחר מספר חודשים בהם שהה בסיני פנה אל מחמד אבו עאדרה, יונס שלוף, תושב רפיח, פעיל חמאס צבאי אשר תואר על ידי מחמד אבו עאדרה כמפקד במערך הארטילריה ואחראי על מערך התצפיות של החמאס בסיני.

בצה"ל מספרים כי יונס שלוף ביקש ממחמד אבו עאדרה לפעול עבור החמאס בסיני, לבצע תצפיות ולצלם מוצבים ישראלים לאורך הגבול עם ישראל לצורך ביצוע פיגוע טרור. מחמד אבו עאדרה הבין מיונס שלוף כי ישנם גורמים נוספים בסיני המבצעים איסוף מודיעיני לצורך ביצוע פיגועים עבור החמאס וחלקם אף מקבלים עבור פעילות זאת סכומי כסף לא מבוטלים.

לאחר שהביע הסכמתו לפעול עבור החמאס בסיני, הוברח מחמד אבו עאדרה לרצועה דרך מנהרה ע"י פעילי החמאס וברצועה עבר תדרוך צבאי מקיף והוסבר לו כי מטרת איסוף המודיעין הנה בחינת מטרות ויעדים למימוש פיגועי טרור.

במהלך אוגוסט 2011 קיימו השניים (מחמד אבו עאדרה ורושדי אבו עאדרה) את מרבית התצפיות כשהם מצוידים במצלמות משוכללות ובמכשיר GPS באמצעותו סימנו את היעדים שעליהם תצפתו. השניים אף הסתייעו בתושבים מקומיים נוספים בסיני. מבין היעדים עליהם אספו מודיעין ראוי לציין את איסוף המודיעין על מעבר טאבה בדגש על בחינת כוחות הביטחון ועמדות השמירה במעבר. השניים אספו מודיעין גם על מוצבים צבאיים הפרוסים לאורך הגבול עם ישראל וכן שורה של יעדים אזרחיים בתחומי ישראל ובדגש על יעדים בעיר אילת.

כחלק מפעילותם חדרו השניים מספר פעמים לתוך שטחי ישראל במטרה לאסוף מודיעין טוב יותר אודות המטרות ודרכי הגישה אליהם.

בשב"כ ציינו כי לאחר ביצוע התצפיות העבירו מחמד ורשדי את המידע שברשותם לרצועה, שם המידע נבחן ע"י פעילי חמאס בכירים. לאחר מכן קיבלו השניים משימות המשך וכן תדריכים מדוקדקים אודות המידע והיעדים אודותם נדרשו לאסוף מודיעין.

עוד התברר בחקירתו בשב"כ כי מחמד אבו עאדרה הביע הסכמתו לבצע פיגוע ירי נ"ט לעבר יעדים צבאיים ואזרחיים על גבול ישראל סיני וכן לבצע ירי רקטות מסיני לעבר ישראל.

מפקד חטיבת החמאס הצבאי ברפיח, ראאד עטאר, הסביר למחמד אבו עאדרה כי מטרת הפיגוע תהיה חטיפת חייל ישראלי וכן מתוכנן פיגוע נוסף במסגרתו יחדירו חוליית מחבלים מתאבדים לעיר אילת לצורך פיגוע התאבדות. מחמד עאדרה הודה בחקירתו כי הביע הסכמתו להחדיר את חוליית המתאבדים לאילת.

מחמד אבו עאדרה הוסיף כי יונס שלוף אמר לו כי הושלמה הכשרת המפגעים לפיגוע חוליית המתאבדים וכן הוכנה התשתית להובלתם בסיני אולם הם ממתינים כעת להבשלת התנאים למימושו.

אתמול הוגש נגדו כתב אישום בסעיפים: מגע עם סוכן חוץ, חברות בהתארגנות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג רצח, קשירת קשר לביצוע פשע מסוג חטיפה, כוונה לפגוע בביטחון המדינה ועוד.

חקירתו מלמד על פעילות ענפה של חמאס בזירת סיני, תוך ניסיון לנצל חבל ארץ זה על מנת לחדור לישראל ולממש פיגועים קשים. עוד מלמדת הפעילות על הקלות בה פועלים ארגוני הטרור בסיני ועל הפוטנציאל שהם מזהים בזירה זו. מעצרו הביא לסיכול פיגוע חמור המצטרף לשורה של ניסיונות פיגוע דרך סיני שסוכלו בשבועות האחרונים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר