מזכיר ההגנה האמריקאי ביקר ב"כיפת ברזל"

מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פאנטה, שביקר בימים אלו בישראל, עסק בעיקר בהתחמשותה הגרעינית של איראן ובניסיון לעצור את ישראל מפני אפשרות של תקיפת איראן. אתמול, הגיע לביקור בסוללת "כיפת ברזל" המוצבת באשקלון ואמר כי היא "שינתה את כללי המשחק והצליחה לשנות חיים". באשר לאיראן אמר כי "אנחנו צריכים למצות כל פתרון וכל מאמץ לפני פנייה לפעולה צבאית"

יוני גבאי | כיכר השבת |
ברק, פאנטה וכיפת ברזל (צילום: פלאש 90)

מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פאנטה, שביקר בימים אלו בישראל, הגיע אתמול (רביעי) לביקור בסוללת "כיפת ברזל" המוצבת באזור אשקלון.

אל פאנטה התלוו שר הביטחון אהוד ברק, מפקד חיל האוויר האלוף אמיר אשל ומפקד מערך ההגנה האווירית, תא"ל דורון גביש.

במהלך הביקור, אמר ברק כי היחסים בין ארה"ב לישראל "התעמקו במגוון של תחומים, גם במודיעין, גם בהייטק וגם בהבטחת היתרון הצבאי האיכותי של ישראל. ישנו שיתוף פעולה מקיף מאוד, קיבלנו לאחרונה 70 מיליון דולר נוספים בשנה התקציבית האמריקאית הזאת, כדי לקדם את ההיערכות של 'כיפת ברזל', מערכת שמהווה הישג טכנולוגי בלתי רגיל של התעשיות הישראליות, והישג מבצעי יוצא דופן של חיל האוויר ולוחמי ההגנה האווירית".

בהתייחס למערכת אמר שר הביטחון כי "זהו אמצעי יעיל ביותר, שאכן גם נותן גמישות מסוג אחר לדרג המדיני, וגם הגנה מסוג אחר לתושבים. המערכת שאנחנו רואים פה מאחורינו, יחד עם כלל "כיפת ברזל" יירטה יותר ממאה רקטות. אנחנו רוצים לחזור ולאשר שאכן אנחנו חיים באזור קשה, רב סיכונים, שינויים שלא הכרנו בעבר עוברים על האזור בשנתיים האחרונות, וישראל וארה"ב עוקבות מקרוב אחרי ההתפתחויות".

מזכיר ההגנה האמריקאי, ליאון פאנטה, התייחס לפעילות סוללת "כיפת ברזל" ואמר כי היא "שינתה את כללי המשחק והצליחה לשנות חיים. המפעל הזה הוא חלק מהבטחת הממשל האמריקאי לתת מענה עליון בהגנה ובביטחון כנגד התקפות על ישראל".

באשר לאיראן, אמר ברק כי "בידי ממשלת ישראל, ורק בידי ממשלת ישראל, תעמוד קבלת ההחלטות". לדבריו, "איני רוצה להיכנס לספקולציות מה נעשה או לא, יש לנו מטרה משותפת והיא למנוע מאיראן נשק גרעיני".

פאנטה התייחס לנושא ואמר כי "אנחנו צריכים למצות כל פתרון וכל מאמץ לפני פנייה לפעולה צבאית. אנחנו מקשיחים את הסנקציות ויש לכך השפעה. המפתח הוא להמשיך להפעיל לחץ".

מפקד מערך ההגנה האווירית ציין כי "לביקור חשיבות רבה, הוא מבטא את משימת המערך שהיא הגנת תושבי הדרום בכל מחיר. אני שמח לשמוע שי סיוע לסוללות נוספות של "כיפת ברזל" על ידי ארה"ב, המבינה את חשיבות המערכת. לצד ההערכה, מדובר בחידוד האחריות שיש לכולנו לשמור על המדינה ולעשות את המשימה בצורה הטובה ביותר".

פאנטה, נפגש גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדון בחשש מפני איראן החותרת להשגת נשק גרעיני. לאחר פגישתם, אמר נתניהו כי הסנקציות עדיין לא יעילות למנוע מהם את השגת הנשק.

"המשטר באיראן לא מאמין לאיומים של הקהילה הבינלאומית", אמר נתניהו, "האיראנים מתקרבים מהר למרחב החסינות. יהיו ההצהרות שלנו תקיפות ככל שיהיו, הן לא הצליחו לשכנע את האיראנים שאנו רציניים בכוונתנו לעצור אותם".

"לסנקציות האחרונות שקידמו הנשיא והקונגרס תהיה השפעה גדולה אף יותר על הכלכלה האיראנית. אולם למרבה הצער גם לסנקציות וגם לדיפלומטיה לא היתה עדיין כל השפעה על תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית", הוסיף ראש הממשלה.

רה"מ הוסיף ואמר כי "אמריקה וישראל הבהירו שכל האופציות מונחות על השולחן. אתה בעצמך אמרת לפני כמה חודשים שכשכל האופציות האחרות ייכשלו, אמריקה תפעל. אולם אפילו ההצהרות הללו לא הניאו את האיראנים מלהמשיך בתוכניתם".

מזכיר ההגנה האמריקאי פאנטה שב אמר כי "בכל הקשור לאיראן, לא נאפשר לה לפתח נשק גרעיני. נקודה. נמצה את כל האופציות במאמץ להבטיח שזה לא יקרה. ארה"ב ניצבת איתן לצידה של ישראל, ומחויבותנו לביטחון ישראל ולביטחון אזרחיה איתנה כסלע. שלא תהיה כל טעות. אנו נמשיך להיות נחושים למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני אי פעם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר