מיוחד

ערב יום כיפור: המרצים של עולם התשובה בראיון • צפו

כיצד משיבים על שאלות קשות וקנטרניות? מה הדרך הכי נכונה לחוזרים בתשובה והאם כלי התקשורת גורמים לירידה בכמות החוזרים אל אבא שבשמיים? • ערב יום הכיפורים תשע"ה, פגש כתב "כיכר השבת" את הר' אהרן לוי והר' דוד ברוורמן, מבכירי המרצים בעולם התשובה לראיון מרתק • שׁוּבוּ אֵלַי וְאָשׁוּבָה (זמן סליחות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

בעולם החילוני מכירים אותם במשך עשרות שנים, גם בעולם החרדי שמם ידוע כמעט לכל ילד ומבוגר, וללא ספק ניתן להגדיר אותם כבכירי המרצים של עולם התשובה.

מידי ערב ובוקר הם יוצאים מטעם ארגון ערכים לכל קצווי הארץ; מרכז לצד פריפריה ואפילו לגיחות ארוכות לחו"ל, פוגשים גברים ונשים, עשירים, עניים, אשכנזים ומזרחיים - עמך בית ישראל, המגלים את הנקודה הפנימית היהודית ומבקשים לשוב בתשובה שלימה לאביהם שבשמיים.

רגע לפני יום הכיפורים, פגש כתב "כיכר השבת" ישראל שלושה מבכירי המרצים בתנועת התשובה, הרב ד"ר שלום סברניק, הרב אהרון לוי והרב דוד ברוורמן, ושמע מהם בשיחה מרתקת על כל ההתפתחויות האחרונות בעולם התשובה.

הרב לוי והרב ברוורמן עם כתב "כיכר השבת" (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

כיצד גורמים לאנשים להשתנות בפועל ולהיטיב את דרכיהם, מה הציבור החרדי יכול ללמוד מכך, מה השיטה הנכונה ביותר? אהבה או יראה? לדבר לשכל או לפנות לרגש? האם השנאה כלפי הציבור החרדי בתקשורת הכללית בשנים האחרונות מרחיקה את הציבור הכללי מלהתקרב לבורא עולם או שמא דווקא להיפך, גורמת להם לחפש תשובות, האם יש עלייה במספר החוזרים בתשובה בשנים האחרונות או שאולי ישנה מגמת ירידה?

בנוסף, נשאלו הרבנים כיצד משיבים על שאלות קשות וקנטרניות? מה הדרך הכי נכונה לחוזרים בתשובה, להישאר בעיר ובקהילה שלהם או להתאמץ להשתלב בציבור החרדי וכיצד הציבור החרדי, בני הישיבות יכולים לפעול יותר ברגש, מתוך הנשמה ולא רק לעשות מצוות אנשים מלומדה.

על כל השאלות הללו ועוד רבות אחרות, משיבים שלושת המרצים הרבנים הדגולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר