תמורת 26 אלף דולרים

הנגיד מהנח"ל החרדי קנה 'שיר המעלות' לרבי מויז'ניץ

במהלך חגיגות שמחת בית השואבה בחצרות הקודש, נוהגים הנגידים לקנות בסכומי עתק לאדמו"רים את הזכות לומר "שיר המעלות" • הנגיד דייויד הגר מלוס אנג'לס רכש זאת עבור האדמו"ר מויז'ניץ תמורת 26 אלף דולר •בעוד הרבי מויז'ניץ מתנגד נחרצות לגיוס חרדים הגר נחשב ל"ספונסר" של הנח"ל החרדי (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום ארכיון: משה גולדשטיין)

בחצרות החסידים נוהגים הנגידים לרכוש במהלך חגיגות שמחת בית השואבה בסכומי עתק את הזכות לומר "שיר המעלות" ולכבד בה את האדמו"ר.

בחסידות ויז'ניץ מתקיימת מידי ערב בסוכה הגדולה בבני ברק שמחת בית השואבה בה רוכשים לעיתים אנשי העסקים את הזכות הגדולה בסכומים של עשרות אלפי דולרים.

אמש (מוצאי שבת) עשה זאת הנגיד דייוויד הגר תושב לוס אנג'לס, שהשתתף במעמד ורכש את הזכות של אמירת "שיר המעלות" בסכום של 26 אלף דולרים בה כיבד את הרבי.

הגר שנחשב לנצר לשושלת ויז'ניץ שומר על קשרים הדוקים עם החצר בבני ברק ומבקר בה מעת לעת אלא שהמעניין בכל הסיפור הינו שבעוד שהאדמו"ר נחשב לבעל דעות קיצוניות במיוחד בנושא גיוס חרדים ואף קרא לחסידיו שלא להתייצב בלשכות הגיוס הרי שהגר מנגד נחשב ל"ספונסר" של הנח"ל החרדי כמו גם של גופים המטפלים בנוער חרדי נושר.

הגר שאביו הקים בארץ את מפעל השלגונים שהפך למותג "ארטיק-קרטיב" היגר לאחר נישואיו לארה"ב שם עשה חיל בעסקי הנדל"ן.

"אילו הייתי גר בישראל הייתי נכנס לרשימת מאה האנשים העשירים במדינה, אבל אני שונא ראוותנות, אני מעדיף לענוד שעון של 20 דולר, כי לא אכפת לי אם אני שוכח שעון כזה בבריכה, אני נוסע במכונית לקסוס, שבארצות הברית נחשבת למכונית של עוזרות בית", אמר בעבר לכלי התקשורת.

בעבר אף ישב הגר בכלא האמריקאי כששמו שורבב לפרשת העלמות המס בפרשה בה נעצר וישב בכלא האדמו"ר מספינקא ארה"ב ומאז החליט שלא להתראיין יותר.

כאמור, ה"בייבי" של הגר הינו הנח"ל החרדי כשהמשימה שלו, הוא אומר, היא להגדיל את הנח"ל החרדי לעשרת אלפים חיילים.

"בשבילי, הנח"ל החרדי זה כמו עוד ילד שאימצתי אליי הביתה.אם אני מגיע לחמשת אלפים חיילים חרדים נפתרה כל הבעיה", אמר. בעבר אף אמר כי הוא מעודד מיחס הרבנים החרדים. לדבריו, "הרב אלישיב לא מתנגד לגיוס החרדים וגם הרב שטיינמן מבני ברק מוכן להמליץ על גיוס".

"הרב עובדיה יוסף כל כך התלהב מהנח"ל החרדי עד שבפגישה שלי איתו הוא נתן לי 30 סטירות. הייתי חייב אחר כך לצנן את הלחי עם קרח. ארבע שנים לקח לי להביא אותם למצב הזה. זה היה דם, יזע ודמעות. בהתחלה הם בכלל סירבו לדבר על זה. בפגישות הראשונות, כשהעליתי את נושא הנח"ל החרדי, הם החליפו נושא. הרבה זמן עבר עד שהגעתי איתם לשלב הזה שבו הם תומכים בגיוס החרדים", סיפר.

כאמור, עם חסידות ויז'ניץ ומנהיגה הרוחני הוא שומר על קשר הדוק בעקבות קשרי משפחה זאת ללא קשר לעמדותיו האישיות בנושאי הצבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר