צפו בוידאו: הווארט של הגרי"מ לאו לחג הסוכות

אורחים רבים ביקרו אמש בסוכת רבה של תל אביב יפו, הגאון רבי ישראל מאיר לאו, ושמעו ממנו ווארט מיוחד על מצוות ישיבה בסוכה - סיבה אחת לעניים וסיבה לעשירים (חג הסוכות)

ישראל כהן | כיכר השבת |

אורחים רבים הגיעו אמש (ראשון) לסוכתו של הגאון רבי ישראל מאיר לאו, רבה הראשי של תל-אביב יפו בכדי לברך ולהתברך לכבוד חג הסוכות.

בין היתר ביקרו במקום רבנים, עסקנים ואישי ציבור כשהרב לאו אומר בפניהם דברי תורה ופרפראות על חג הסוכות.

"יש שני סיבות מדוע עלינו לשבת בסוכה", אמר הרב לאו, "הסיבה הראשונה הינה בשל הפסוק: 'כי בסוכות הושבתי את בני ישראל', אומר רש"י במקום: 'לזכר ענני הכבוד שסוככו על בני ישראל'".

"בזה", הדגיש הרב לאו, "אין הבדל בין יהודים משבט ראובן או שמעון, לוי או יהודה, תלמידי חכמים, עמי ארצות, עשירים או עניים, אשכנזים וספרדים, ליטאים וחסידים, כולם היו שם, ולכן 'בסוכות תשבו שבעת ימים', מכל המעמדות ומכל השבטים".

"סיבה נוספת הינה שבשעה שכל הגויים עוזבים את בתי הקיץ ואת בתי הארעי ושבים לבתי הקבע שלהם, הרי שעם ישראל עושה את הדרך ההפוכה ויוצא מבתי הקבע לבתי הארעי זאת בשביל לחנך אותנו שכל חיינו בעולם הזה הינם ארעיים וכמו שנאמר בפרקי אבות, שהעולם הזה דומה לפרוזדור שמכין אותנו לעולם הבא", המשיך הרב לאו.

"המטרה זה להגיד לנו: אתם עם כל הקניינים שיש לכם, עם כל הדירות וכל הבתים והנכסים, את כל זה אדם לא לוקח אתו למעלה, פה אנחנו בדירת ארעי", הוסיף הרב לאו.

הרב לאו המשיך ואמר כי "הסיבה הראשונה מיועדת לעניים שממילא כל השנה נמצאים בדירות ארעי, חלקם שוכנים בצריפים או באוהלים, הסיבה השנייה נאמרת בעיקר לעשירים בכדי שלא יגידו כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל וידעו שהכל רק מאיתו יתברך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות