צפו: זו לא מתיחה זה סקיטבורד מרחף

העתיד הבדיוני כבר כאן: פרויקט שעלה באתר גיוס ההמונים "קיקסטארטר" מבטיח להביא לעולם תוך שנה סקייטבורד מרחף שיעשה שימוש בטכנולוגיית ריחוף מגנטית. המחיר: 10,000 דולר ליחידה. הייתם קונים? (חדשות טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(מתוך אתר הפרויקט)

בשנים האחרונות נראה כי חכמת ההמונים מביאה לעולם המצאות שעד עתה היו בגדר חלומות והופיעו כמוטיבים עיקריים בסרטי מדע בדיוני. האפשרות שניתנת ליזמים שפחות מחוברים לקרקע המציאות בחזקה והיו נדחים על ידי קרנות ההשקעה המסורתיות - גדולה ביותר ויש לה תרומה מכרעת על חלק מההתפתחות הטכנולוגית בשנים האחרונות.

עתה מגיע יזם אמריקני שטוען כי מצא במו ידיו את שיטת היישום של העתיד הבדיוני ופיתח סקייטבורד מעופף. לטענתה של חברת Hendo Hover שמפתחת את המוצר, הלוח העתידני נמצא במרחק של שנת פיתוח בודדת בלבד. הלוח לא יקרא סקייט בורד (לוח החלקה) אלא Hoverboard (לוח ריחוף), כיאה לתפקידו החדש של הלוח.

ה"Hoverboard" יעשה שימוש בטכנולוגיית ריחוף מגנטי, אשר משמשת כיום מספר רכבות מהירות, בעיקר בסין, יפן וגרמניה, אך למרות היותה טכנולוגיה מהירה ובטוחה מאוד היא נדירה למדי, זאת בעקבות המחיר המאוד יקר של בניית מסלולים שכאלה. שיכול להגיע ל-750,000 דולרים למטר רבוע של מסילה אלקטרומגנטית.

אלא שב"Hendo Hover" מספרים כי הצליחו לפתח ארבעה מנועים אלקטרומגנטיים, שיוצרים כוח עילוי מספק על ידי שימוש בכוח מגנטי רב עצמה. המנועים המיוחדים גורמים לעילוי של כ-2.5 סנטימטרים מעל לאדמה. כאשר הגולש יוכל לעשות שימוש בלוח לרחיפה בכל כיוון שיחפוץ.

אלא שלמרות החזון המבטיח של ריחוף חלק על גבי לוחות עתידניים, ה"Hoverboard" לא יכול לגלוש ולרחף מעל לכל משטח - רק על גבי משטח מגנטי. בחברה מבטיחים לפתח משטחים מיוחדים וזולים אשר מעליהם ניתן יהיה לרחף, אך נכון לעתה לא ניתן יהיה לרחף מעל לכבישי העיר ונאלץ להמתין עוד קצת עד לבואו של הלוח המעופף האמתי.

העתיד גם לא זול, ועל מנת לקבל את הלוח המעופף תאלצו להיפרד מסכום של 10,000 דולרים. לאחר מכן, תבטיחו לעצמכם את קבלת הלוח המעופף בעוד כשנה. למי שאין 10,000 דולרים להשקיע בצעצוע ללא יכולות פרקטיות, יוכל להסתפק בשימוש חד פעמי בלוח המעופף, זאת תמורת תרומה של 100 דולרים לפרויקט. בעבור כ-400 דולרים תוכלו לקבל "ערכת מפתח" אשר כוללת ארגז עם מנועי ריחוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר