"מעוף טק"

14 יזמים חרדים במחזור החדש של מאיץ הסטארטפים

הרב משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "דווקא בעת הזאת חשוב יותר מאי פעם לחזק את הכלכלה ולהצמיח חברות הייטק טובות וחזקות" (הייטק).

המחזור החדש של מאיץ הסטארטאפים ליזמים ויזמות חרדים (צילום: באדיבות המצלם)

בימים אלו יצא לדרכו המחזור החדש של מאיץ הסטארטאפים ליזמים ויזמות חרדים, בהשתתפות 14 סטארטאפים חרדים שנבחרו מתוך למעלה מ-200 שנרשמו לתוכנית. האקסלרטור מופעל כחלק מתכנית מעוף טק של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, בניהולה המקצועי של קמא טק ובשותפות עם חברת גוגל. משתתפי התכנית יזכו למעטפת כוללת של הרצאות וליווי מקצועי ואישי במטרה להקים בע"ה חברה מצליחה.

מבין המיזמים שנבחרו ניתן למצוא את פיצ' אין, חברה שפיתחה מערכת הפעלה לארגונים חברתיים לניהול סביבת התורמים בכלי בינה מלאכותית, ואת חברת גולדצ'יין אשר מפתחת מערכת מתוחכמת לניטור לוגיסטי ואימות מוצרי יוקרה פיזיים באמצעות טכנולוגיית בלוקצ'יין. ועוד שורה של מיזמים מבטיחים בתחומי הבינה המלאכותית, ווב 3, ענן, תוכנה ארגונית ועוד.

מיזם קמא-טק הוקם לפני למעלה מעשור ע"י הרב משה פרידמן עם כמה שותפים חרדים, בעידודם ובעזרתם של פרופ' אמנון שעשוע, ד"ר יוסי ורדי, זיקה אב-צוק, חמי פרס, גיגי לוי ועוד כמה מראשי ההייטק הישראלי, בשיתוף פעולה הדוק עם חברות ההייטק הגדולות וקרנות הון סיכון כמו סיסקו, אינטל, מיקרוסופט, גוגל, מטא, אמזון, ווסטרן דיגיטל, קוואלקום, מובילאיי, ועוד. באותם ימים שוק הסטארטאפים החרדי לא היה קיים. מאז, הודות למיזם קמא-טק ובסיעתה דשמיא מרובה הוקמו שורה של מסלולי הכשרה והשמה בהייטק בהם משתתפות כיום יותר מאלף נשים חרדיות מידי שנה. וכן מסלול ליזמי הייטק חרדים בו צמחו עד כה 60 חברות הייטק, שמנוהלות ע"י יזמים חרדים ושמעסיקים יחד מעל אלף עובדים.

מעוף טק היא תכנית אקסלרטורים של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ומטרתה לקדם יזמות טכנולוגית באזורי עדיפות לאומיים. במסגרת התוכנית הוקמו החל משנת 2019, 63 אקסלרטורים שונים ברחבי הארץ. בימים אלו נפתח מחזור חדש עם 10 אקסלרטורים טכנולוגיים חדשים הפרוסים ברחבי הארץ, מרמת הגולן ועד לנגב.

נעמי הימיין-רייש, מ"מ למנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אני רואה חשיבות רבה לעידוד יזמות טכנולוגית שמובילה ליזמות עסקית איכותית וחדשנית. תוכנית האקסלרטורים הארצית של הסוכנות היא הגדולה בארץ ופותחת הזדמנות עבור יזמים בכל חלקי הארץ וממגוון אוכלוסיות. התוכנית נועדה ליצור סביבה יזמית ולתרום לפיתוח וצמיחה של המשק".

הרב משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "דווקא בעת הזאת חשוב יותר מאי פעם לחזק את הכלכלה ולהצמיח חברות הייטק טובות וחזקות, לצד האתגר יש פה גם הזדמנות מיוחדת, כי ידוע מהניסיון שמתוך תקופות משבר צומחות החברות הטובות ביותר. האיכות של המיזמים שהגיעו אלינו השנה הייתה ברמה מאד גבוהה, והיה קשה לבחור מי מבניהם יכנס לתוכנית, כי היו הרבה מיזמים מעולים. אני מאד מודה לשותפים ולתומכים שלנו, על התמיכה הרבה לאורך השנים ובמיוחד בעת הזאת. יחד עם שותפי התוכנית, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, המעוף וגוגל, עשינו התאמות של התוכנית שתתאים לתקופה המאתגרת בה אנחנו נמצאים, וכולנו תפילה ותקווה שבסייעתא דשמיא יצמחו מהתוכנית חברות גדולות ומצלחות".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר