הדברים שחייבים לבדוק עם חברת הביטוח לפני שטסים לחו"ל

כשאנחנו מתכננים נסיעה לחו"ל, עלינו להיערך מראש ולתאם לא מעט פרטים על מנת שנוכל ליהנות מהנסיעה שלנו, ועל מנת שנוכל לצאת בשלום ולחזור בשלום ארצה. מדובר על פרטים מסוימים, אשר לפחות בחלקם, אנחנו לא נוכל לתכנן ולהיערך אליהם כאשר נגיע אל מקום היעד ולכן נהיה חייבים לעשות זאת לפני שאנחנו יוצאים מהארץ (תיירות, מקודם)

לפני כל טיסה לחו"ל מומלץ לרכוש ביטוח נסיעה ולהשתמש בו במידת הצורך (צילום: freepik)

ניתן לחלק את הדברים שעלינו לבדוק ולתכנן, לשלוש קבוצות עיקריות: טיסה, שהייה במקום וכן מה שקשור לפעילויות שונות שברצוננו לבצע במקום אליו אנחנו נוסעים. זה נכון לגבי טיול משפחתי, טיול מאורגן, ירח דבש, נסיעת עבודה או כל סוג אחר של נסיעה. מאחר ואנחנו יוצאים אל יעד שאנחנו לא מכירים, יעד זר, ואנחנו נהיה רחוקים מהבית שלנו במשך תקופת מה, אזי שאנחנו חייבים לתכנן הכל מבעוד מועד ולא לטוס ואז לתכנן או גרוע מכך, לקוות שהכל יהיה טוב.

אחד הגורמים איתם אנחנו נצטרך לבחון חלק מהדברים, היא חברת ביטוח אצלה נרכוש ביטוח נסיעה. מוצר שהוא הכרחי עבורנו לכל סוג של נסיעה, לא משנה לאיזה יעד אנחנו טסים, כמה ימים אנחנו מתכננים לשהות במקום ומה אנחנו מתכננים לעשות בו. לפני כל טיסה לחו"ל מומלץ לרכוש ביטוח נסיעה ולהשתמש בו במידת הצורך.

לפני שנסביר מה בדיוק אנחנו צריכים לבדוק עם חברת הביטוח לגבי ביטוח נסיעה שאנחנו אמורים לרכוש דרכה, נסביר בקצרה על מספר נקודות שעלינו לבדוק לגבי הנסיעה באופן כללי.

טיסה – לפני שאנחנו יוצאים לחו"ל, עלינו לבחון היטב את סוג הכרטיסים שאנחנו קונים ומעבר לכך, הרי שעלינו לבחון מה האופציה הטובה ביותר מבחינתנו לטיסה אל היעד, אליו אנחנו רוצים להגיע. למשל, האם אנחנו יכולים לעשות זאת באופן ישיר או שמא, יהיה נכון לעשות את זה עם עצירה באמצע. יש לבחון זאת מבחינת עלויות וכן מבחינות אחרות של זמנים ונוחות.

בתי מלון – רצוי להזמין בתי מלון מהארץ, לבחון את העלויות, איכות ותנאי המלון וכן, עד מתי אנחנו יכולים לבטל את הרישום מבלי שייגבו מאיתנו מחיר. יש גם לבחון כמובן, איפה ממוקם המלון ועד כמה הוא זמין ונגיש, הן לאתרים מרכזיים והן לתחבורה ציבורית או אחרת.

תחבורה – כאמור, חשוב לבדוק באיזו אמצעי תחבורה ניתן להשתמש במקום היעד, בין אם זה תחבורה ציבורית, השכרת רכב, אופניים וכדומה.

חיסונים – מקומות שונים בעולם, בפרט בעולם השלישי, מחייבים מאיתנו לבצע חיסונים שונים על מנת שנוכל להתמודד עם מחלות ובעיות בריאותיות שונות שעלולות להיווצר. חשוב לדעת אילו חיסונים עלינו ומתי עלינו לבצע אותם.

מזג אוויר – על מנת שנוכל ליהנות מהשהייה שלנו בחו"ל, ביעד אליו אנחנו נוסעים, חשוב לבדוק מה מזג האוויר הצפוי, עד כמה הוא מתאים לשהייה במקום, עד כמה הוא מתאם לטיולים ולכל דבר אחר שאנחנו מתכננים לעשות במקום. זה גם ישפיע כמובן על עניין הביגוד שאנחנו אמורים לקחת איתנו.

ביטוח נסיעה – כאמור, מדובר באחד המוצרים החשובים ביותר שעלינו לרכוש לפני הנסיעה. מוטב לא לצאת מהארץ מבלי שמשווים חבילות ביטוח ורוכשים את החבילה המשתלמת ביותר.

בחלק הבא נתייחס בהרחבה לשאלה מה עלינו לבדוק לפני שאנחנו רוכשים ביטוח ויוצאים לחו"ל

מה כולל ביטוח נסיעות ומה צריך לברר עם חברת ביטוח לפני שרוכשים אותו?

ביטוח נסיעות כולל בעיקרון שני חלקים עיקריים. חלק אחד מתייחס להיבט הרפואי וחלק שני מתייחס לרכוש אותו אנחנו מתכוונים לקחת איתנו לחו"ל.

החלק הראשון של הביטוח, מתייחס לכל מקרה בו אנחנו עלולים להתמודד עם מחלות, פציעות, חבלות או כל דבר אחר שקשור כך או אחרת למצב בריאותנו. בחלק זה נשתמש, במידה ונצטרך לקבל טיפול רפואי מסוים בעת שהותנו בחו"ל. זה נכון לגבי טיולים רגילים וזה נכון לגבי טיולים אקסטרים או טיולי בעלי נופך מיוחד. במקרים כאלו, נרצה לעשות ביטוח נסיעות שיתאים לאופי הנסיעה. בכל אחד מהמקרים הנ"ל, חברת הביטוח תשתתף באופן מסוים בעלויות הטיפול ואף תממן עבורנו הטסה לארץ או הטסה אל ארץ היעד, של אחד מבני המשפחה הקרובים.

החלק השני של הביטוח, מתייחס למקרים בהם הרכוש שלנו נגנב, נאבד או נהרס באופן מסוים. במקרה כזה, חברת הביטוח תחזיר לנו עלות מסוים מערך הרכוש.

לפני שאנחנו רוכשים ביטוח נסיעות ישנם מספר דברים שעלינו לבחון עם חברת הביטוח:

ראשית, אנחנו צריכים לבדוק מה כוללת הפוליסה. אילו תנאים חלים עלינו, אילו תנאים חלים על חברת הביטוח, מה בדיוק אנחנו מקבלים, באיזה מצבים אנחנו מקבלים את זה, מה נדרש מאיתנו בשביל לקבל את ההחזרים של חברת הביטוח. יש מקרים בהם החברה תדרוש אך ורק קבלות, יש מקרים שהיא תדרוש מעבר לכך.

שנית, אנחנו צריכים לבחון כיצד ניתן לממש את הפוליסה בצורה המהירה והאיכותית ביותר. למשל, האם אנחנו יכולים לעשות את זה דרך האינטרנט, בטלפון, 24/7, כיצד זה מתבצע בפועל והאם גם גורם שלישי מצידנו יכול לעשות את זה, למשל הורים, בן או בת זוג, חברים ועוד.

שלישית, עלינו לבחון האם הפוליסה כוללת התייחסות מסוימת לטיסה עצמה, נניח אם אנחנו נאלצים לבטל או לדחות אותה. יש לבדוק באילו מצבים זה חל, וכן יש לבדוק ממתי הפוליסה מתחילה בפועל ועד מתי היא ניתן לממש אותה.

ארבע, חשוב מאוד לבדוק כיצד ניתן להרחיב את הפוליסה במידת הצורך והאם ניתן לעשות זאת תוך כדי הטיול עצמו.

על מנת לחסוך בעלויות, עלינו לבחון את פוליסות שונות, להשוות ביניהן, וכן להשוות בין התנאים השונים שהחברות מציעות לנו. אנחנו יכולים לקבל הצעות מחיר מחברות שונות ולבחון כל הצעה בנפרד ואחת מול השנייה, ובסופו של דבר להחליט איזו הצעה רלוונטית עבורנו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר