רכב מהיבואן או רכב מיד ראשונה? כך תחסכו עשרות אלפי שקלים ברכישת רכב

חושבים לקנות רכב מהיבואן? אל תעשו את זה לעצמכם. היום, בשוק הרכבים המתוחכם והמתקדם תוכלו לקרוע את הניילונים מרכב חדש בחיסכון ענק. כך תעשו את זה (מדריך)

שרון מנדל | מקודם |
רכב מהיבואן? אל תעשו את זה לעצמכם (צילום: shutterstock)

שוק הרכב השתנה ואתם חייבים לדעת את זה. הפרסומות שאתם רואים בכל מקום, כן אלו שמבטיחים לכם רכב "חדש מהניילונים" במימון מלא של היבואן הם לחלוטין 2009, היום ב-2014 יש לא מעט 'שטחים אפורים' צרכניים שמאפשרים ללקוח ערני לרכוש רכב חדש במחיר הנמוך ב-15% פחות ממחירי המחירון הרשמיים, ולעתים אף בהנחה גדולה יותר.

אם עד לא מזמן זה לא היה ברור, היום רכישת כלי רכב חדשים ומשומשים מחברות הליסינג צוברת תאוצה. והסיבות? הם לחלוטין פשוטות.

רכב מהיבואן או רכב חדש מיד ראשונה?

שאלה זו בה מתחבט כמעט כל מי שעומד לקראת רכישת רכב חדש (אלא אם כן יש לכם הרבה כסף מיותר) כוללת בקרבה שיקולים מורכבים. אך נראה כי כאשר מדובר על משפחה חרדית המרכיב הכלכלי הוא המכריע.

ניקח לדוגמה רכב משפחתי פופולרי - קיה קארנס. הקארנס הוא רכב משפחתי פופולרי במשפחות חרדיות, יש בו 7 מושבים נוחים ומרווחים ועם מנוע מתוצרת יונדאי הוא נחשב לאמין וזול להחזקה.

אם תרצו לקרוע את הניילונים של הקארנס מהיבואן, תאלצו להיפרד מ-164 אלף שקל. סביר להניח שאין לכם את כל הכסף במזומן, כך שתאלצו לקחת הלוואה מהבנק או מיבואן הרכב, מה שכמובן מיקר את מחיר הרכב בסכום נכבד נוסף.

במושגי משפחה חרדית עם ילדים, 164 אלף שקל + ריבית, הוא סכום עצום. האם באמת הגיוני לרכוש את הרכב מהיבואן, לשלם את הסכום האדיר הזה ולקחת הלוואה ארוכת טווח נוספת על המשכנתא? אם יש לכם 5 ילדים ואתם לא יכולים בלי רכב, יכול להיות שאין לכם ברירה. אבל כן יש לכם ברירה אחרת - לשלם כמה שפחות.

בחברת 'אלדן' תוכלו לרכוש את אותה קיה קארנס חדשה 'מהניילונים' - 0 קילומטר מיד ראשונה - בעשרות אלפי שקלים פחות (בסביבות 15% הנחה ממחיר המחירון).

אבל ההצעה הופכת לאטרקטיבית אף יותר, אם התקציב שלכם לרכישת רכב נמוך בהרבה.

רכב משומש מיד ראשונה? מה עם תקלות

אם התקציב שלכם מאפשר לכם לרכוש רכב חדש ואתם יכולים לעשות זאת - כאמור - בהנחה של 15% - מצוין. אך מה אם אתם רוצים ליהנות מרכב במצב חדש, אך אין לכם את הסכומים העצומים הדרושים לכך? מה אם אתם לא מסוגלים מבחינה כלכלית לספוג את 'ירידת הערך' של הרכב?

גם לכך יש פיתרון אטרקטיבי ומשתלם ביותר - רכב משומש במצב חדש.

אנשים רבים חוששים ובצדק לרכוש רכב משומש. מגרשי הרכב מלאים ברכבים משומשים וכמספר הרכבים - כך מספר הקומבינות. לאדם מן השורה זו משימה כמעט בלתי אפשרית, לרכוש רכב משומש ולדעת כי הוא אכן תקין לחלוטין, לא עבר תאונות ולא נעשתה בו קומבינה שהורידה את ערכו לרצפה.

גם אם אתם לוקחים את הרכב לבדיקה במכון הבדיקה הקרוב לאזור מגוריכם, הסיכוי שהבודק יעלה על הליקויים ברכב הם כמעט אפסיים. טפסי הבדיקה מלאים במילים שהם לא יותר מ'כיסוי משפטי', כדי למנוע תביעה אפשרית מצדכם לאחר שתגלו כי הגיר או המנוע הושבתו...

הפתרון היחיד הוא לפנות לחברות גדולות ואמינות כאלה שלא תמצאו בהם קומבינות. הבעיה היא שרוב החברות הגדולות לא תמיד מתחייבות לטיפולים במוסך מורשה. ויותר מכך לא נותנות אחריות על רכבים משומשים אותן הן מוכרות.

'אלדן' לעומת זאת היא החברה היחידה

בה העסק הופך למשתלם לחלוטין זאת בשל שיטת 'הקנייה הבטוחה'. לדוגמה, אם תרכשו את אותה קיה קארנס עליה דברנו בתחילת הכתבה, תשלמו רק 74 אלף שקל. ירידה דרמטית של יותר מ-50% בפחות מ-3 שנים! אך יותר חשוב, תעשו את זה בלב שקט ובטוח בשל המרכיבים המיוחדים של שיטת 'הקנייה הבטוחה' – שקיפות, אחריות מורחבת ודאבל צ'יק.

שיטת הקנייה הבטוחה של אלדן

תעודת זהות לרכב: תעודת הזהות כוללת שקיפות מלאה לגבי כל הטיפולים והתיקונים שנעשו לרכב.

מבחן אלדן: בדיקת קניה במכון חיצוני. תיקון כל הליקויים ברכב - אתם יוצאים עם רכב במצב חדש.

והכי חשוב - אחריות מורחבת: אחריות הכוללת לא רק את המנוע והגיר - אלא את כל עשרת המכלולים החשובים ברכב. וכל זאת למשך שנה.

אלדן גם מאפשרת מסלול מיוחד - דאבל צ'יק - בו אתם יכולים לקחת את הרכב, להשתמש בו במשך כחודש. לא אהבתם? מרגיש לכם שזה לא זה? אתם יכולים להחזיר את הרכב ולקבל את כספיכם בחזרה בקיזוז מינימלי של ימי השימוש ברכב.

מעוניינים בפרטים נוספים? הקליקו

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר