תוכן גולשים: לא הדרת נשים, שנאת חרדים

לו התנהגות לא ראויה כלפי נשים היתה המניע האמיתי שלהם כי אז הם היו מחפשים ומוצאים בעיות חמורות לאין שיעור בקרב ערביי ישראל, באופן מאוד לא מפתיע אין הם רוצים להתעניין בנעשה שם אולם אצים רצים לנבור בתוככי החברה החרדית, מכאן שקשה להימנע מן המסקנה כי רדיפת חרדים היא המניעה את אלו הקובעים את סדר יומה של מדינת ישראל

משה מור | כיכר השבת |
(פלאש 90)

זר כי נקלע למחוזותינו עוד עלול להתפתות ולחשוב כי הדאגה לנשים החרדיות מוציאה את אנשי התקשורת הכללית מדעתם והחרדה לגורלן טורפת את מנוחתם ולא היא.

שכחו הם את פטפוטי הסרק על "חיה ותן לחיות" ואת הצהרות הרהב מהסוג של "כל אחד והאמת שלו"; מזיכרונם פרחו התפוגגו להם טרוניותיהם ויללותיהם על הכפייה הדתית שמתעקשת משום מה להיכנס להם לורידים ועל התיאבון שאינו יודע שובע של החרדים להשליט את דעותיהם ורצונותיהם על המרחב הציבורי למורת רוחם של אלו המכונים חילונים.

יוצרי דעת הקהל החילונים כאילו אינם מעלים על דעתם כי העיסוק האינטנסיבי באותה היריקה בבית שמש יעיר מרבצם את אותם הזאבים שראשיהם נוהגים להסתחרר נוכח אדים של דם חרדי המגיעים לאפם. ציידי החרדים יוצאים מגדרם כדי לשלהב את אווירת הפוגרום כלפי הצבור החרדי תוך נסיון בלתי נלאה להשליט על הצבור החרדי בכוח הזרוע, בכוח ההפחדות ובכוח האיומים את המושגים העבשים של אותה תרבות חילונית.

בל נטעה, הם מעודם לא התכוונו ברצינות להצהרה "חיה ותן לחיות", כל ייעודה היה ניגוח הצבור החרדי כאשר במקביל לא אפשרו לשום הזדמנות לנעוץ טלפיהם בחברה החרדית לחמוק מידיהם תוך רמיסת הערך ה"מקודש" הנ"ל.

גם הסילוף החילוני הידוע "איש באמונתו יחיה" אינו תקף משום בחינה כאשר האמונה המדוברת עומדת בסתירה לערכים מערביים מקובלים. "קדושת" שלטון הרוב כוחה יפה כידוע רק באותם המקרים בהם הרוב הנו "שפוי" דהיינו מערבי חילוני, אם חלילה רצון הרוב עומד בסתירה ל"שפיות" החילונית כי הרי אז רצון הרוב בטל ומבוטל; מי שאינו מאמין מוזמן להתרשם מיחסם העוין והארסי של אותם ליברלים "שפויים" לתוצאות הבחירות האחרונות במדינות המזרח התיכון, בחירות המשקפות את רצון הרוב המוחלט של אזרחיהן שמשום מה מסרבים בעקשנות להתפעל מ"קרני האורה" הבוקעות מבירות המערב ובכללן הוליווד ותעשיית הבידור האינפנטילית של התרבות המערבית.

אין ללכת שולל אחר הנסיונות המתוחכמים שלהם ללמד את הצבור שומר המצוות כיצד עליו לחשוב. טוב יעשו אלה - שמקרבם יוצאים כמעט מדי יום רוצחים השמים קץ לחיי אחרים על רק ויכוחים העומדים ברומו של עולם כגון כסא נוח בחוף הים, התנהגות לא "מכובדת" בבית המרזח המודרני ("פאב" בלעז), צפירה מיותרת בכביש וכדומה – באם יפנו את מרצם לבירור השאלה מדוע כמות הרוצחים הפליליים שיצאו מקרב בני הישיבות שואפת לאפס ביחס לגודל האוכלוסיה החרדית, בעוד שכמות הרוצחים שיצאו מקרב הצבור שהתחנך במערכת החינוך הכללית אינה מפסיקה לתפוח בקצב סדרתי.

צריך לשפשף שוב ושוב את העיניים אל מול מחול השדים המתחולל סביבנו בימים אלו; בחלק לא מבוטל של בתי הספר החילוניים רווחים נורמות של פרוטקשן, שימוש בסמים, התפרעויות, שכרות והתבהמות ומה שמעסיק את המטיפים בשער הוא יריקה באיזו עיר פרברים נידחת כבית שמש, יריקה שעם כל הזעזוע על חוסר האנושיות והרגישות שהיא מבטאת - הרי שהיא בטלה ומבוטלת נוכח החולאים הבלתי מתקבלים על הדעת של רבים בצבור החילוני.

הריקבון הערכי הפושה בקרבם כספחת אינו מעורר בהם כל דאגה; נורמות עברייניות בקרב הנוער ושטחיות מטומטמת של מחנכיו האמיתיים במדיה על כל גווניה מתגמדים אל מול יציאה שקטה של כמה צוערים שומרי מצוות מאולם הכינוסים בשל העובדה כי שמיעת שירת נשים אינה עולה בקנה אחד עם ערכיהם ומצפונם.

לו התנהגות לא ראויה כלפי נשים היתה המניע האמיתי שלהם כי אז הם היו מחפשים ומוצאים בעיות חמורות לאין שיעור בקרב ערביי ישראל, באופן מאוד לא מפתיע אין הם רוצים להתעניין בנעשה שם אולם אצים רצים לנבור בתוככי החברה החרדית, מכאן שקשה להימנע מן המסקנה כי רדיפת חרדים היא המניעה את אלו הקובעים את סדר יומה של מדינת ישראל.

המצקצקים בלשונם, בדיווחיהם ובמאמריהם נגד התנהגות אלימה הלוקה בהיעדר רגישות – הם בעצמם מעודדים למעשה, בכוונה וקרוב לוודאי שגם בהנאה השתלחות פראית וחסרת עכבות נגד צבור שלם תוך שהם בטוחים כי כבר יקומו אותם המטורפים שיקראו לאמץ פתרונות "לא שגרתיים" כאשר חופש הביזוי והשיסוי יעמוד לימינם בכל מקרה היות וקרבנות השיסוי הם שומרי מצוות. מאז ומעולם השימוש המכוער בכלים שפלים כמו דמוניזציה, הכללות וסטראוטיפיזציה נעשה ללא שום עכבות כאשר מדובר היה בשומרי מצוות, ההמון כמו ההמון נגרר בעל כורחו למחוזות של שנאה, תיעוב ויותר מכך כאילו לא די לנו בפילוג האוכל כל חלקה טובה בעם ישראל.

התבוננות פנימית

מכל אלו עולה כי נושאי הדגל החילונים הנם פונדמנטליסטים לא פחות מכל אותם אלו המואשמים על ידם השכם והערב בפונדמנטליזם, הם מפגינים ללא היסוס ובריש גלי חוסר סובלנות קיצוני כלפי החושבים אחרת מהם ואינם בוחלים בשום אמצעי כדי להשליט בכח הזרוע ובאלימות ברמות שונות את אמונותיהם גם כאשר הם מהווים מיעוט זניח שאמור היה להצטנף לו בצד ולהתכנס בשתיקה.

עם כל זה שפרץ השנאה התהומי הידוע ומוכר היטב מתעטף הפעם באצטלה של דאגה לנשים, יש בהחלט מקום להתבוננות כלפי פנים. השנאה היוקדת מצד אנשים מסוימים הממוקמים בעמדות של השפעה ידועה, מוכרת ואינה טעונה כל הוכחה - אלא שאין להסיק מכך כי יש לסייע להם ולתת בידיהם את הגפרורים להצתת התבערה. יהודים בשום מקום בעולם לא נהנו ואינם נהנים מאהדה של הסובבים אותם אולם מעולם לא שמענו על יהודים שהתריסו בגאווה ובראש חוצות את הזלזול והתיעוב שהם רוחשים כלפי מי ממנהגי הגויים; הם הוכרחו להפעיל שיקול דעת מציאותי שאם לא כן התגובה היתה קשה אכזרית ובלתי מתפשרת; היטב הבינו הם את יחסי הכוחות ואת המחיר הכבד שהתנהגות מתריסה ולא אחראית כלפי נורמות המקובלות בסביבתם עלולה לגבות.

דומה שבקרבנו אט אט מתפתחות להן קבוצות שהנתק הכמעט מוחלט בינן לאוכלוסיה השונה מהן יוצרת בהן תחושה של שכרון כוח ושיגעון גדלות, הם מעדיפים לשכוח כי מערכות השלטון, הבטחון והמשפט רחוקים מרחק רב מידיהם, הם אינם רוצים לזכור כי בידי מערכות אלו למוטט בן רגע הסדרים שעליהם עמלו ראשי הצבור החרדי עשרות בשנים. קבוצות אלו נעות במהירות הולכת וגוברת לקראת פריצת האיזון השברירי והנפיץ בין הצבור הכללי לזה החרדי, במקרה כזה לצבור החרדי בהחלט יש יותר מדי להפסיד.

לצד אותם השוטים וחסרי האחריות ששכרון הכוח מביא אותם לדחוף חלקים מהצבור החרדי להתעלמות מתריסה, לעגנית ופומבית כלפי הנורמות הרגישות של הצבור הכללי, ישנם לא מעט מטורפים בצבור החילוני המחכים בכליון עיניים להצלחת פעילותם של קבוצות אלו שתביא לחציית קווים אדומים, או אז תהיה בידיהם הצדקה מלאה להסיר את הכפפות ולנהוג בברוטליות חסרת כל חמלה כלפי החרדים ששכחו מי הם אלו השולטים לעת עתה במדינת ישראל, וזאת בהתאם לשנאה היוקדת שפעפעה בקרבם מאז ומתמיד.

יהודים תמיד הבינו את המציאות ומאז ומתמיד עשו מאמצים עילאיים, מדודים וזהירים כדי להלך בין הטיפות. אלו המתהדרים השכם והערב באנטי ציונותם יואילו להתאמץ ולהכיר את מקומם, שמא אז יחזרו לדרך הסלולה בה נהגו אבותיהם בגלות לאורך הדורות, סירובם לעשות כן יהווה עדות מוחלטת לכך שאין הם אנטי ציונייים באמת שהרי בשום מקום בעולם יהודים שומרי מצוות לא העיזו ואינם מעיזים לנופף בסדינים אדומים כלפי השלטונות וכלפי האוכלוסיה הנוכרית ועובדה זו אומרת דרשני.

עוד לא הגענו לגזרות על לימוד התורה, שמירת השבת וברית המילה, למעשה אנו רחוקים מאוד משם, אולם באם אותם המתלהמים חסרי האחריות לא יבלמו בצורה כלשהיא – הרי שהם עלולים לדרדר את כולנו לשם, ומוקדם מהצפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר