אושוויץ: ישראלים שרו 'אני מאמין' וראש הקבוצה נעצר

רפי אוסטרוף, עמד בראש משלחת לביקור באושוויץ. באחת המחנות החלו חברי הקבוצה לשיר "אני מאמין", ובעקבות כך השומרים במקום עצרו את ראש המשלחת (תיירות, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דף הפייסבוק של רפי אוסטרוף)

משלחות רבות של ישראלים מגיעות אל פולין, כחלק ממסע אותו עורכים בתי ספר ומוסדות חינוך ברחבי העולם. בתום המסעות רבים מהם מספרים על חוויות מעניינות במיוחד, אך לקבוצה אחת בראשות רפי אוסטרוף, היה זה מסע קשה לאחר שהוא עצמו נעצר בעוון השמעת שירים.

ביום שישי האחרון נעצר רפי אוסטרוף שעמד בראש המשלחת, את שעבר עליו הוא שיתף עם חבריו בדף הפייסבוק. "אני מדריך קבוצה של בני עקיבא מאוסטרליה ודרום אפריקה. החבר'ה שרים שירים שונים כנהוג במסעות. השתדלנו תמיד לא להפריע. בכל מקום, כולל בתא הגזים השומרים צועקים עלינו שלא נפריע. בפעם האחרונה זה הגדיש את הסאה".

"היינו באזור במחנה מבודד ולבד. החבר'ה שרים 'אני מאמין', שומר רודף אחרינו עם אוטו וצועק עלי שאשתיק אותם, אמרתי לו שאין לי שליטה על זה. הם קראו למשטרה ודרשו לעצור אותי. ויכוחים צעקות, ובסוף נגמר ב - 1000 זלוטי קנס (כ-350$). לולא היה שעתיים לפני שבת, הייתי מעדיף להיעצר. ביקשתי מהשוטר לכתוב בתלונה קנס על שירה בבירקנאו והוא סירב", מספר אוטרוף.

"אני מתכוון לפנות להנהלת המחנה ולדרוש שינוי מדיניות, לא ייתכן להתייחס לקבוצת יהודים כאילו הם תיירם המבקרים במחנה. בקבוצה שלי היו חניכים שהסבא וסבתא שלהם היו אסירים או נרצחו שם. בכינו לא מעט. ובכל מקום השומרים צועקים עלינו", הוסיף ראש המשלחת.

בעקבות המקרה שעבר, הוא דורש פיצויים: "אני דורש מהנהלת המחנה התנצלות רשמית והחזרת כספי הקנס. לא ייתכן ששומרי המחנה מרשים לעצמם לצעוק על יהודים ששרים את השיר ששרו הנרצחים בדרכם למוות. לא עוד!".

בהנהלת המוזיאון אמרו להגנתם כי התנהגות הקבוצה הייתה בניגוד לנהלים, זאת לאחר שהם הרעישו בזמן שהייתם במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר