ט"ו בשבט מגיע, השרון החל לפרוח

ט"ו בשבט קרב ובא ומרחב שרון של רשות הטבע והגנים הכין את מפת הפריחה המלאה בשרון יחד עם 17 מסלולי טיול בעקבות פרחים וצמחים. המסלולים, כולם, ממוקמים בשמורות טבע ובגנים לאומיים שבשטחים הפתוחים

איטל קציר | כיכר השבת |

ט"ו בשבט קרב ובא ומרחב שרון של רשות הטבע והגנים הכין את מפת הפריחה המלאה בשרון יחד עם 17 מסלולי טיול בעקבות פרחים וצמחים.

המפה מחולקת בעמדות ההסברה של רשות הטבע והגנים בשטחים הפתוחים בשרון ומפנה ל-17 מסלולים בשרון, כולם בעקבות פרחים וצמחים כגון אירוס הארגמן, הכלנית, הרקפת וצבעוני ההרים הייחודי לאזור השרון- וכולם בשמורות טבע ובגנים לאומיים שהכניסה אליהם חופשית וללא כל תשלום דמי כניסה.

עמדות ההסברה בהם ניתן לקבל את המפה ממוקמות בשמורות הטבע בני ציון ואירוס הארגמן ובגן לאומי חוף השרון, ובנקודות נוספות במרחבי השרון.

לימור קטן פרידמן, מנהלת שיווק ואירועים במרחב השרון של רשות הטבע והגנים אומרת כי "באתרים בהם נגבים דמי כניסה סמליים ניתן להחזיק צוות קבוע ודרכו גם להסביר, לחנך ולאכוף- אם צריך, אך אלו מיעוט בקרב כלל השטח שמנהלת רשות הטבע והגנים. רוב מכריע של שמורות הטבע והגנים הלאומיים נמצאים בשטחים הפתוחים והכניסה אליהם היא חופשית. בעקבות כך חשבנו כיצד ליצור כלי שיאפשר למשפחות לטייל נכון וליהנות ממראות הטבע הייחודיים לאזור השרון תוך שמירה עליהם, ויצרנו את מפת הפריחה. המפה לא רק מכוונת ומעניקה מידע מתומצת על המסלולים השונים- היא גם מכילה את כללי שנ"ה טובה לשמירה על הטבע: שביל (ממנו לא יורדים), ניקיון (עליו שומרים) והסתכלות (כי לא קוטפים ולא נוגעים). אלו מסלולים לכל המשפחה ואנחנו מקווים לראות את ההורים יוצאים עם הילדים לטבע, כי זו התקופה הכי יפה של השנה מבחינת הפריחה וחבל לפספס".

בימים אלו שוקדים אנשי מרחב שרון על מפת פריחה נוספת, שתתמקד באזור מישור החוף והשפלה הדרומיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר