טנזניה, ניירובי, נפאל: טיפים למטייל החרדי

כמעט לכל מקום שאליו מגיע מטייל יהודי באירופה או ארה"ב, הוא לא יתקשה למצוא מסעדה טובה כשרה או לרכוש מזון כשר. מה עושים בשאר חלקי הגלובוס? מה עושה יהודי שרוצה לטייל בטנזניה, בניירובי או בנפאל ובאקוודור? לא קל לתייר הדתי. ריכזנו עבורכם טיפים למטייל היהודי בארצות פחות מתויירות, באפריקה, במזרח הרחוק ובדרום אמריקה

מגזין פיין | כיכר השבת |

כמעט לכל מקום שאליו מגיע מטייל יהודי באירופה או ארה"ב, הוא לא יתקשה למצוא מסעדה טובה כשרה או לרכוש מזון כשר. מה עושים בשאר חלקי הגלובוס? מה עושה יהודי שרוצה לטייל בטנזניה, בניירובי או בנפאל ובאקוודור? לא קל לתייר הדתי לצאת ליעדים אקזוטיים בחו"ל. לאכול את המזון המקומי- לא ניתן. למצוא מניין - קשה. וצריך גם לזכור את נושא העירוב בשבתות. ובכלל, הלוגיסטיקה לא פשוטה. אבל למרות הקשיים, זה אפשרי.

ריכזנו עבורכם טיפים למטייל היהודי בארצות פחות מתויירות, באפריקה, במזרח הרחוק ובדרום אמריקה.

● יש לקנות בארץ פריטי מזון שאותם אפשר לסחוב במשך הטיול. את הפריטים יש לארוז באריזות קטנות כדי שהמטייל יוכל לסיים את אכילת המוצר באותה ארוחה, ולא יצטרך לשוב ולארוז את השאריות בשקית אטומה לארוחה הבאה. כידוע, אם אין בנמצא שקית כזאת, חייבים לזרוק את שארית המזון -וחבל.

● מומלץ לקחת איתכם קופסאות שימורים עם ידית פתיחה המחוברת אליהן. עם כל הכבוד לפותחן הנאמן, לא פעם הוא הולך לאיבוד במהלך הטיול ואז נראה את כל הגיבורים מנסים לפתוח קופסת טונה באמצעות סכין! ניסיונות כאלה מסתיימים, בדרך כלל, עם קופסה סרבנית ואטומה והסועדים נשארים עם פלסטר וטיפות דם על הידיים.

● בשל אמצעי הביטחון הנהוגים היום בשדות התעופה בעולם, מומלץ לקחת מאכלים באריזות שקופות ואטומות .

● מוצרים מומלצים לנסיעה: אבקות מרק, שקדי מרק (גם טעימים אך בעיקר סותמים את הבטן, מפיגים את תחושת הרעב ומקנים תחושה של שובע), נקניקי קבנוס, עוגות הבית, טונה, פריכיות, קרקרים, שימורי חמוצים ותירס מתוק.

● לפני היציאה למסע, מומלץ לבקר במסעדות של מזון מהיר ולקחת מהם רטבים שונים הארוזים בשקיות קטנות. אתם יכולים להעמיס קטשופ, חרדל, מיונז, רוטב אלף איים וויניגרט בכמויות, בלי שום צורך באכסון מיוחד ובלי להכביד על התיק.

השקעה חד פעמית

● לא תמיד אפשר למצוא מים חמים במקומות השהייה. לכן הקיט "פק"ל קפה" הינו חובה למטיילים באפריקה ובמקומות דומים. עם זאת, עקב הגבלות ביטחון בהטסה של בלוני הגז, מומלץ להחליפם לפני הנסיעה במבערי בנזין הנמכרים בכל חנויות המטיילים ומהווים כלי עזר חשוב ביותר במשך הטיול. מבער כזה פותר את הקושי להכין קפה ולאתר אמצעי חימום בשטח. מומלץ גם לקחת איתכם מנות חמות בטעמים שונים. המנות האלה יכולות להרכיב ארוחות טעימות, עשירות וכשרות גם בנמיביה ובאוגנדה. אם לקחתם איתכם אמצעי חימום לטיול, נוצרת אפשרות חדשה של בישול במקום. במקרים אלו מומלץ להביא מאכלים קלים ומהירים לבישול לדוגמת: פסטה, אבקת פלאפל ואפילו גפילטע פיש.

● פריט חשוב ביותר למטייל הדתי בחו"ל: כלים חד פעמים! לא לשכוח לקחת צלחות וסכו"ם חד פעמי. זה עולה גרושים ובזכותם אוכלים כמו בני אדם. אבל, בעוד שצלחות, מזלגות וכפיות מעולים בגרסה החד פעמית שלהם, הרי שמומלץ לקחת סכין קשיח אחד חלבי וסכין אחד למאכלי בשר. מניסיון, לא מומלץ לנסות לחתוך נקניק בכלי פלסטיק.זה יכול לשגע כל אחד. קחו סכין שגם חותך ושימו אותו בתיק הנוסע בבטן המטוס ולא בתיק היד שאיתו עולים לתא הנוסעים אלא אם אתם רוצים להיות הכוכבים בסצנה סוערת עם אנשי ביטחון היסטריים בנמל התעופה.

● זכרו, ביעדים כמו אפריקה או המזרח הרחוק אתם לא עושים תצוגת אופנה לפני אף אחד. קחו מעט בגדים והעיקר שיהיו נוחים. את המקום שהתפנה במזוודה עדיף לשמור לדברי מאכל. המוטו הוא: מינימום אופנה מקסימום כשרות והנאה.

● ולסיום, אין ספק שבארץ אתם יכולים להקפיד על כשרות מסוימת בכל מקום.בחו"ל הפריבילגיה הזאת לא תקפה. ובינינו, אף אחד לא מת מזה שהפך לצמחוני למשך שבוע אחד. ובטבע הפראי של אפריקה, כשחיים לצד מ

מלכת החיות, ממילא כבר לא בא לאכול אותם.

● ותמיד זכרו את בתי חב"ד הנמצאים כמעט בכל יעד שעליו חלמתם. התארגנו כך שלקראת שבת תנחתו בקרבתם. קחו פרטים מראש וכדאי אף לתאם את הגעתכם כדי להגיע הישר מן השדה אל סעודת שבת כהלכתה ועם האירוח הלבבי והחם של שליחי חב"ד.

(הכתבה מתפרסמת בגיליון החדש של מגזין פיין - מגזין איכות וסגנון חיים לציבור החרדי - דתי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר