הפלישה החלה? רוסיה מזרימה כוחות לקרים

רוסיה מזרימה כוחות גדולים לחצי האי קרים דרך הים. משאיות עמוסות בחיילים מובלים דרך הים אל האי. במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם דנה במצב: "אין תירוץ לפלישה" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: פלאש 90)

צבא רוסיה מזרים כוחות צבאיים נוספים לחצי האי קרים באמצעות מעבורת, זאת אחרי שהשתלט על טרמינל ימי של משמר הגבול האוקראיני בחצי האי קרים מוקדם יותר היום. כך טוענת אוקראינה.

על פי הדיווחים, הכוחות הרוסיים הקיפו את הטרמינל במשך מספר ימים, אך רק היום השתלטו עליו, וכבר הערב החלו לפרוק משאיות עמוסות בחיילים שהובאו במעבורות דרך הים.

במקביל, מועצת הביטחון של האו"ם דנה בנוגע למשבר. שגרירת ארצות הברית, סמנתה פאוור, אמרה בדיון כי אין שום ראיה לכך שלתושבים דוברי הרוסית של חצי האי קרים נשקפת סכנה כלשהי, כפי שטוענים הרוסים.

מנגד, שגריר רוסיה לאו"ם, ויטלי צ'ורקין, אמר בישיבת מועצת הביטחון כי הנשיא המודח של אוקראינה ינוקוביץ', בן בריתו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, שלח לפוטין מכתב שבו ביקש ממנו להשתמש בכוח צבאי רוסי באוקראינה.

משרד ההגנה הרוסי הכחיש בערב את הטענות לפיהן רוסיה הציבה אולטימטום לאוקראינה ודרשה ממנה להיכנע עד לשעה חמש בבוקר (שעון ישראל) ולא - הצבא הרוסי יפתח במתקפה. משרד ההגנה הרוסי הכחיש את הטענות ואמר כי "זו שטות גמורה".

מוקדם יותר היום פרסם משרד החוץ של רוסיה הצהרה חריפה נגד ארצות הברית, המלבה, לדבריהם, את המתיחות בין המעצמות, שמזכירה את תקופת המלחמה הקרה.

בהודעת מוסקבה נאמר כי הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, "אינה מתקבלת על הדעת". כזכור, אמש גינה קרי את "מעשה התוקפנות יוצא הדופן של רוסיה".

לאחר שכל המדינות המשתתפות בועידת ה-G8 "הענישו" את רוסיה, והודיעו כי לא יגיעו לועידה שאמורה להתקיים בחודש יוני הקרוב בסוצ'י, הודיע משרד החוץ הרוסי כי "להחלטה הזו אין שום בסיס". בנוסף, ברוסיה הודיעו כי הביקורת של נאט"ו על פעילות רוסיה בחצי האי קרים לא תסייע להשיב את היציבות לאוקראינה.

ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב, המשיך להלחיץ את הממשל הזמני באוקראינה והודיע היום כי יקדם את התוכניות לבנות גשר שיחבר ישירות בין רוסיה לקרים.

ראש ממשלת אוקראינה, ארסני יצניוק, הזהיר היום כי עימות צבאי בארצו יאיים על יציבות האזור כולו. לדבריו, אוקראינה לא תאפשר לבני המוצא האתני הרוסים בחצי האי קרים שהכריזו על עצמם כמנהיגי האזור שנפל לידי צבא רוסיה, לספח את השטח הזה לרוסיה.

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, אמר היום כי משבר חצי האי קרים הוא המשבר החמור ביותר שאיתו התמודדה אירופה במאה ה-21.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר