התבטאות חריגה

הגראי"ל שטיינמן: הפילוג ב'חדרה' עלה לי בבריאות

הפילוג בישיבה הליטאית "חדרה": מקורבו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן, מספר על התבטאות חריגה של הרב באשר למאבק שהסעיר את עולם הישיבות, "סהָאט מיר קֶעקָאסְט אַסַאך גֶעזוּנט דִי מעשה" אמר הרב שטיינמן. ובתרגום לעברית: "הרבה בריאות עלה לי הסיפור הזה" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: פלאש 90)

סערת הפילוג בישיבה הליטאית הצפונית 'חדרה': מקורבו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, ומי שמשמש גם כחברותא שלו במשך שנים הרב משה יהודה שניידר, העלה בימים האחרונים על הכתב את סערת רוחו ואת תחושותיו של מרן הגראי"ל שטיינמן בעקבות הפילוג בישיבת 'חדרה'.

מדברי הר' שניידר: "באו הורים ותלמידים יקרים לרבותינו הגדולים, מישיבה מסוימת - שכל השנים תמך רבינו וסייע להם בפעולות חריגות מאד, אשר לא עשה לשום מקום תורה, והתלוננו על שבישיבתם מלגלגים על תלמידי חכמים... אוי לאזנים שכך שומעות"

"ומתחילה לא האמינו רבותינו שיש כזה דבר, ישיבה שמזלזלים בה בתלמידי חכמים - אתמהה?" כותב הרב שניידר "אך כשלא פסקו מלבוא ולהתחנן על נפשם מה לעשות, חקרו ובדקו בהרבה בדיקות וחקירות לאין ספור, ואחרי שבאו והעידו לפניהם התלמידי חכמים מרביצי התורה דשם, וראו שלדאבוננו הדברים אמת, נצבט לבם בקרבם, אבל לא נותרה ברירה והכריעו, כי ישיבה שיש בה אוירה של זלזול בתלמידי חכמים - אין זו ישיבה, ואין ברירה, אלא שמי שלא רוצה להתקלקל, צריך לעזוב את המקום".

בשלב זה, מדגיש הרב שניידר את צערו של הרב שטיינמן ממה שאירע בישיבה, וחושף אמירה חריגה של הרב שטיינמן בנושא: "לי אישית אמר רבינו "סהָאט מיר קֶעקָאסְט אַסַאך גֶעזוּנט דִי מעשה" (הרבה בריאות עלה לי הסיפור הזה).

"מה יעשה מי שיודע שאחריות עולם התורה מוטלת על כתפיו" כותב מקורבו של ראש הישיבה, "והוא הפרופסור היחידי שיכול לעשות ניתוח מסובך כזה".

ברמז, עוקץ הר' שניידר את אנשי הפלג הירושלמי, שקוראים לקיומן של הפגנות לביטחול גזירת הגיוס: "מחריבי הדת בכנסת המינים מטכסים עצות האיך לבטל תורה ולחסל רח"ל את כלל ישראל, וישנם כאלו "שמבינים יותר טוב", וחושבים שהדרך להילחם נגד הגזירות היא על ידי הפגנות, וכאשר זקני הדור אומרים כי לא זו הדרך, וחוששים שזה רק יכול ח"ו לגרע. באים אותם דתן ואבירם, בשפתם הקלוקלת ומלעיגים".

אם למאן דהו היה חסר עוד רמז למי כוון המשפט הקודם, הואמקבל אותו במשפט הבא שכותב הרב שניידר, בו הוא מכוון את חיציו ישירות כלפי הנהגת 'בני תורה' שאנשיה תבעו ראשי כוללים בשל הדרת תלמידים תומכי 'עץ: "וראה פלא, כי אותם "המוסרים" לבתי משפט הציוני את הראשי כוללים ומנהלי המוסדות ששמעו לקול רבותינו שליט"א, ומרימים יד בתורת משה, הם 'הנלחמים נגד הגיוס לציונים'..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר