למרות התוספת התקציבית

מצוקה חריפה: ישיבות רבות מתקשות בתשלומי משכורות

למרות התוספת של חמישים מיליוני שקלים שאושרה פה אחד בממשלה עבור עולם הישיבות, מתברר כי בעולם התורה מתקשים לצאת מהמצוקה הכלכלית והגזירות של ממשלת לפיד • חשיפה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
היכל ישיבת "עטרת ישראל". ארכיון (צילום: פלאש 90)

חשיפה: למרות התוספת של חמישים מיליוני שקלים שאושרה הבוקר (ראשון) בממשלה עבור עולם הישיבות, מתברר כי בעולם התורה מתקשים לצאת מהמצוקה הכלכלית והגזירות של ממשלת לפיד.

סגן שר האוצר יצחק כהן (ש"ס) הציג הבוקר בישיבת הממשלה מטעם האוצר את תקציב הישיבות המוגדל, אשר יעמוד על סך מילארד ו-224 מליון שקלים בכל שנה. מדובר בתוספת של 52.3 מליון שקלים לתקציב הישיבות.

לאחר ההצבעה אמר כהן כי "אני שמח שהממשלה אישרה פה אחד את הגדלת תקציב הישיבות שהוא למעשה התאמה של סכום התמיכה למספר התלמידים. ההגדלה באה בהתאם להסכם הקואליציוני שחתמנו עם כניסתנו לממשלה, ואני שמח שהממשלה עומדת בהתחייבויותיה".

ל"כיכר השבת' נודע כי בישיבות רבות בעולם התורה הליטאי והחסידי, הקריסה הכלכלית נמשכת למרות התקציבים שזורמים לקופת הישיבות.

במוסדות "עטרת שלמה" הר"מים בישיבות הקטנות ואברכי הכוללים עדיין מצפים למשכורות של החודשים האחרונים.

כמו כן, צוות ישיבת "עטרת ישראל" שבראשות הגרב"מ אזרחי בשכונת בית וגן לא קיבלו משכורות במשך מספר חודשים.

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי יצא לאחרונה לארצות הברית אך הכסף שגייס נכנס לקופת התקציב השוטף ואין לעת עתה פתרון למשכורות של הר"מים בישיבה הקטנה והגדולה.

בישיבת "בית שמואל" בשכונת מטרסדרוף בירושלים, המשבר הכלכלי נמשך. בחמשת החודשים האחרונים צוות הישיבה לא קיבלו משכורות. הישיבה חייבת משכורות גם לישיבה הקטנה "כנסת יונה" שעד לאחרונה היתה תחת חסות כלכלית של ישיבת בית שמואל.

בישיבת "בית מתתיהו" פרץ משבר של ממש. ל"כיכר השבת" נודע כי לאחר חצי שנה ללא משכורות, הודיעו צוות הישיבה לראש הישיבה הגר"ב ויסבקר כי יעזבו את הישיבה באם לא יופקדו המשכורות.

ראש הישיבה הגר"ב ויסבקר יצא לחו"ל לגיוס הכספים. בנוסף להנהלת הישיבה היתה כוונה לפתיחת ישיבה קטנה לישיבת בית מתתיהו והרעיון ירד מן הפרק בשל בעיות תקציב.

בנוסף, במרכז חסידי ויז'ניץ יצא בשבועיים האחרונים האדמו"ר למסע גיוס כספים מגבית חירום בארה"ב זאת בכדי לשלם חוב של משכורות על 3 חודשים. ל"כיכר השבת "נודע כי המסע זכה להצלחה מרובה וביום שישי האחרון הוכנסו המשכורות החסרות לחשבונותיהם של הר"מים ושל העובדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר