"זכות גדולה"

חתנו של מרן הרב שך זצ"ל חנך רחוב על שמו בירושלים

הרחוב שנבחר להיות "רחוב הרב שך" - הוא רחוב מרכזי בשכונת רמת שלמה בירושלים | באירוע המרגש השתתף באורח נדיר ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן ששיבח את ראש העיר: "רציתי להשתתף במעמד הזה כדי להוקיר את ראש העיר על רוב פעולותיו למענם של רבבות עמלי התורה | ראש העיר משה ליאון אמר: "קריאת שם על שמו של הרב שך היא זכות עצומה לעיר ולתושביה" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
החתן חנך רחוב על שם הרב שך (צילום: עיריית ירושלים)

בשכונת רמת שלמה בירושלים התקיים אירוע קריאת שם לרחוב על שמו מרן הרב שך. זאת במסגרת יוזמתו של ראש העיר משה ליאון להנציח את מי שהיה מנהיג היהדות החרדית במשך שנים רבות, ואף התגורר בשכונת 'כרם' (בגאולה. ח"ב) בעיר בשנותיו הראשונות לאחר עלייתו לישראל. הרחוב הנבחר הוא הרחוב הראשי והמרכזי בשכונת רמת שלמה בעיר.

הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, חתנו של מרן הרב שך זצ"ל, הגיע במיוחד ובאורח נדיר להשתתף באירוע המרגש, למרות טרחת הדרך מבני ברק לירושלים.

בנוסף, השתתפו גם בני משפחתו של הרב שך, תלמידיו, ראשי ישיבות, רבנים ואישי ציבור בהם ח"כ דגל התורה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר, וסגני ראש העיר אליעזר ראוכברגר, ישראל קלרמן וחברי מועצת העיר.

ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן אמר: "אני רוצה להגיד לכם שרבינו הגדול הרב שך גר שנים רבות בירושלים. כבר מלאו 21 שנים להסתלקותו. הוא היה ידוע כאדם עניו. הוא אמר באחת מדרושתיו הידועות שלו, שאין לו בעולם הזה שום חזקות. לא ירושות, וגם הישיבות לא שלו. הוא לא לקח לעצמו כלום".

ראש הישיבה שיבח את פועלו של ראש העיר ירושלים משה ליאון כשהוא מציין: "אפילו שאינני בקו הבריאות, רציתי להשתתף במעמד הזה כדי להוקיר את ראש העיר על רוב פעולותיו למענם של רבבות עמלי התורה, תושבי ירושלים עיר הקודש. פעולותיו של ראש העיר נעשות בעין טובה ובנפש חפיצה. אני רוצה להגיד לו, בדאגתך למענם ולרווחתם הינך מחזק את השמירה על עיר הקודש, בבחינת 'על חומותייך ירושלים הפקדתי שומרים', ובזה מובטח לך המשך הצלחה וסייעתא דשמיא במעשי ידיך בירושלים עיר הקודש".

לאחר מכן נשא דברים יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אשר שימש את הרב שך במשך שנים רבות בעסקי ציבור, החל מיסודה של תנועת דגל התורה שייסד הרב שך ועד הסתלקותו של הרב שך. ח"כ גפני הדגיש כי כל הדיונים בוועדת הכספים שהתקיימה באותה שעה התבטלו, לאחר שהתקבלה החלטה בסיעה שכל חברי הסיעה יבואו להשתתף באירוע המרגש.

גפני אמר: "אני מברך את עיריית ירושלים, אני מברך את העומד בראשה משה ליאון, שבמשמרת שלכם רחוב נקרא על שמו של מרן הרב שך, בכדי שכולם יזכרו אותו וירושלים בוודאי. אנחנו כאן ממשיכי דרכו הציבורית. דגל התורה בירושלים הוא נושא שראוי להתגאות בו".

לאחר מכן, נשא דברים ראש העיר ירושלים משה ליאון, שהזכיר את פועלו של הרב שך ואת התקופה שהוא התגורר בירושלים. "21 שנים אחרי שהסתלק, אני רואה זכות מיוחדת להיות מי שדחף קדימה את העניין החשוב הזה, שאין טבעי ומתבקש ממנו לירושלים, להנציח בזיכרון עולם את המנהיג היהודי הענק הזה - הגדול ביותר מאז ימי השואה - מרן הרב שך. כשאנחנו מסתכלים היום על העשייה הציבורית החרדית, אנחנו רואים לנגד עינינו את דמותו של מרן הרב שך, שהיה זה שיצק את היסודות להוויה החרדית כאן בארץ ישראל. מעבר לגדלותו בתורה, הרב שך היה איש עשייה, ואיש בניין בכל ישותו. הוא הקים את ש"ס ואת 'דגל התורה', את 'יתד נאמן' ואת 'שארית ישראל', הקים ישיבות, מוסדות חינוך, ועסק כל חייו בחיזוק היהדות החרדית בארץ ישראל".

ראש העיר נואם בטקס

"הפריחה והשגשוג של עולם התורה אחרי השואה האיומה, נזקפת במידה רבה לזכותו של הרב שך שקומם מאפר את הריסות חורבן יהדות אירופה. הרב שך היה מנהיג שיוזם דברים, ולא רק מגיב אליהם. הוא הוביל מהלכים. הוא שינה מציאות. איש של השקפה, אידיאולוג מובהק. הוא לא היסס ליזום עימותים כשראה בהם הכרחיים לעיצוב עתידו של הציבור החרדי בישראל. הוא שם לנגד עיניו מטרה, והוא לא היסס לשלם עליה מחיר. הוא קיים בהתנהלותו את הפסוק "לא תגורו מפני איש".

"במשך שנים הרב שך התגורר כאן בשכונת 'כרם' בירושלים, ומכאן הוביל חלק גדול מהמהלכים הציבוריים. קריאת שם על שמו של הרב שך היא זכות עצומה לעיר ולתושביה!".

בסיום האירוע, ראש העיר מסר בהתרגשות את שלט הרחוב לנכדו של הרב שך, מר דורון שך, לקראת העמדתו להתנוסס לזיכרון עולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר