קבוצת השתייכות

בוגר ישיבה? הצטרף לקהילת 'אחוות תורה' ותרגיש שייך

'אחוות תורה', ארגון הגג לחרדים עובדים, מספק מענה קהילתי וחברתי-תורני לך ולכל המשפחה • זה הזמן להכיר את הפעילות ולקבל החלטה שתשנה את חייך לטובה (חרדים)

(צילום: באדיבות המצלם)

ארגון 'אחוות תורה', המספק ליווי ומעטפת כללית לקהילות של חרדים עובדים ברחבי הארץ, נוסד לפני עשר שנים כדי לתת מענה חברתי-תורני לבוגרי ישיבות שיצאו לעולם המעשה ונותרו מחוץ לקבוצת השווים, בלי מסגרת חברתית.

בעקבות חוסר המענה הקהילתי לחרדי העובד, בוגרי ישיבות הפסיקו להרגיש 'שייכים' ומטבע הדברים, עזבו לחלוטין את ספסלי בית המדרש והתקשו לקבוע עיתים לתורה. הבשורה של 'אחוות תורה' סיפקה מענה מדויק לצורך שעלה מהשטח.

כנסו לכתבה>>

במרוצת השנים 'אחוות תורה' הוביל אלפי אנשים בחזרה לבית המדרש ולקהילות חברתיות תומכות, בחדשנות תפיסתית שגרמה לתחושת שייכות קהילתית וקבלת לגיטימציה חברתית.

בעקבות ההצלחה: עוד ועוד קהילות

הפעילות הענפה בתחום הפכה את 'אחוות תורה' לארגון הגג לחרדי העובד. יוזמות דומות נפתחו בשנים האחרונות ומספקות חלק מהמעטפת הרחבה של 'אחוות תורה'.

רשת הכוללים 'עיתים' של הרב יצחק אלקיים, למשל, מפעילה כוללים לחרדים עובדים וארגון 'חלקי בקהילתי' של ראש ישיבת דרך ה', הרב ברוך צבי גרינבוים, מפעיל רכזים ברחבי הארץ שתפקידם לשבץ בוגרי ישיבות בקהילות מתאימות, ליזום שיעורי תורה בסופי שבוע ואף פעילות הסברה בנושא.

בשנה האחרונה נרשם זינוק בפעילות של כלל הארגונים, בשל כמות הולכת וגדלה של בוגרי ישיבות המשתלבים באקדמיה ובעבודה.

אם אתה בוגר ישיבה ועדיין אין לך קהילה, הגיע הזמן להצטרף לקהילת 'אחוות תורה' באזור מגוריך.

לאתר אחוות תורה >>

מעדיף בווטסאפ? כתוב 'שלום' לבוט שלנו >>

"הכי חשוב לחרדי עובד: קבוצת השתייכות"

במסגרת שיחה עם ראשי קהילות של 'אחוות תורה', אמר בעבר הגאון רבי אליהו מאיר פייבלזון, כי "עוד לפני השאיפה ללמוד תורה, במקום הראשון צריך לשאוף להיות עובד ה' ולהשתייך לקהילה תורנית. מסגרת קהילתית מעניקה לאדם מקום בעולם - מרחב לשיתוף, עזרה הדדית, קבוצת השתייכות".

הרב פייבלזון הסביר כי כל אדם בעולם זקוק לקבוצת השתייכות מסיבה פשוטה: "אם חבריו יהיו מתוך קהילה תורנית, חיי החברה שלו יהיו יותר תורניים. זה לא חייב להיות ברמה המיידית, זה תהליך שקורה לאורך זמן. וכך להיפך: כאשר לא תהיה לו קהילה, הוא ימצא את חבריו סביב רעיון אחר. זה יכול להיות מקום עבודה או כל דבר אחר, ולשם הוא ילך. לכן כל כך חשוב להיות שייך לקהילה תורנית".

הגרא"מ פייבלזון במפגש עם ראשי קהילות 'אחוות תורה'

"חרדי עובד" הוא לא סוג ב'

בעשרות הקהילות מבית 'אחוות תורה' ברחבי הארץ תוכלו למצוא אלפי אנשים מכל גווני הקשת המגזרית עם מכנה משותף אחד: הם בוגרי ישיבות עובדים שהחליטו להשתייך לקהילה שמתאימה לאורח החיים שלהם, קהילה שאנשיה מבינים אותם, לא שופטים ובעיקר נותנים תחושה שאין סוג א' וסוג ב' וכל אחד עובד את ה' בדרכו הייחודית.

בנוסף מתקיימות בקהילות פעילויות חברתיות מגבשות

קהילות אלו נותנות מענה מקיף לצרכי החרדי העובד ובמרכזן בית מדרש קהילתי פתוח מכבד ומחבר עם שיעורים רלוונטיים ואקטואליים.

בנוסף מתקיימות בקהילות פעילויות חברתיות מגבשות ומאפשרות לבוגרי הישיבות לחזור ולהשתייך לקהילה תורנית איכותית ותומכת.

גם לנשים יש חלק

בנוסף לאירועים קהילתיים בהם כל המשפחה נוטלת חלק, בחודשים האחרונים נערך פיילוט לקהילות נשים, במסגרת זאת 'אחוות תורה' ארגן קבוצת היגוי מיוחדת של נשות מקצוע, במטרה לשרטט קווים וגזרת פעילות לקהילות נשים.

ארבע קהילות משתתפות בחודשים אלו בפיילוט ובכוונת הארגון להגיע למודל בר קיימא ולשכפל את הפעילות לכל קהילות 'אחוות תורה'.

ליווי קהילות קיימות

בהנהלת 'אחוות תורה' הבינו שמענה ישיר לקהילות יעזור לציבור שכבר התארגן והקים קהילה עצמאית. לכן, בשנה האחרונה הוחלט על השקת תוכנית מיוחדת לליווי ופיתוח קהילות, במסגרתה מנהלי קהילות יקבלו תקציב ייעודי לפיתוח הקהילה, לצד תוכנית מנטורינג מיוחדת וליווי מקצועי, כדי לקדם את הקהילה בכל ההיבטים ולאפשר לחברי הקהילה מרחב עצמאי, חזק ויציב.

בהנהלת 'אחוות תורה' מגבשים בימים אלו תוכנית אסטרטגית רב מערכתית להרחבת פעילות הקהילות הקיימות, ומתעתדים לתכנן, לפתח וליזום תוכניות נוספות שיספקו מענה חברתי, קהילתי ותורני לחרדי התורני העובד.

בהנהלת 'אחוות תורה' מגבשים בימים אלו תוכנית אסטרטגית רב מערכתית להרחבת פעילות הקהילות הקיימות

אם אתה בוגר ישיבה ועדיין אין לך קהילה, הגיע הזמן להצטרף לקהילת 'אחוות תורה' באזור מגוריך.

לאתר אחוות תורה >>

מעדיף בווטסאפ? כתוב 'שלום' לבוט שלנו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר