הרב המגרש 3?

ראש הישיבה רכש פראק לחתן: ´תלבש, או שלא אבוא לחתונה´

אפקט דומינו בעולם הישיבות: אחרי שהתפוצצו פרשיות הרבנים המגרשים, ל"כיכר השבת" הגיעו עדויות משורת ישיבות ספרדיות המאמצות את מנהגי הליטאים ● אחד התלמידים: "הרב רכש לאחד התלמידים, ערב נישואיו, פראק והורה לו ללבוש אותו. זה תנאי לבואו לחתונה" (בחרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (מאיר אלפסי, כיכר)

הסערה שחוללה פרשת "הרב המגרש", יצרה אפקט דומינו בעולם הישיבות החרדי. לפתע מתברר כי עוד ועוד ישיבות ספרדיות מאמצות בחום מנהגים אשכנזיים - מה שיוצר לעיתים חיכוך בלתי נמנע בין ההנהלה לבין התלמידים.

למערכת "כיכר השבת" הגיעה בשבוע האחרון פנייה מתלמיד בישיבה ספרדית בירושלים. "ראש הישיבה", סיפר לנו התלמיד, "הוציא תקנון מפורט ובו הוא מציין כי תלמיד החפץ שהוא יסדר את קידושיו עליו ללבוש פראק בחתונה".

הפעם, יש לציין, מדובר בצעד פחות אגרסיבי מצד ראש הישיבה. במקרה הזה הוא פשוט רכש פראק לאחד התלמידים, ערב נישואיו, והורה לו ללבוש אותו ביום החשוב בחייו.

"מה לגבי חדר יחוד?", שאלנו. "אם לא תכנס עם כלתך לחדר יחוד, ראש הישיבה ייצא בעיצומה של החתונה", הוא משיב.

התקנון המלא כולל שלושה סעיפים שבלעדיהם, ראש הישיבה יסרב לקחת חלק בשמחת הנישואין של התלמידים: לבישת פראק, חדר ייחוד, ונישואין עם בת זוג שתלבש פאה.

בנוסף מחויב כל בחור שמתחתן לשכור צלם לאירוע דרך הנהלת הישיבה. תיעוד וידאו בשמחה, אסור בתכלית האיסור.

כתב "כיכר השבת" הגיע אל הישיבה ושמע מפי התלמידים במקום דברים ברוח דומה.

"ראש הישיבה מאמץ את מנהגי הליטאים. הוא משווה את הישיבה לישיבות עילית כמו פוניבז´, ומבקש להפוך את המוסד שבראשו הוא עומד למותג", מסבירים התלמידים.

"כיכר השבת" ביקש לשמוע את תגובת ראש הישיבה לדברים, אולם עד כה לא הצלחנו להשיג אותה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר