דאגה במפלגות החרדיות

החשש: קואליציית לפיד - בנט; החרדים באופוזיציה

ניסיונותיו של יאיר לפיד לגבש קואליציה ללא חרדים, לא יתקלו כנראה בהתנגדות מצידו של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. בראיון לרדיו קול חי התבקש בנט להתחייב כי לא יצטרף לקואליציה עם לפיד-ללא חרדים, וסירב לעשות זאת למרות ניסיונות המראיין. האזינו לראיון (בחירות 2013)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

נפתלי בנט אמנם מצהיר על רצונו ליצירת גוש דתי-חרדי, אלא שבמפלגות החרדיות דווקא חוששים מתרחיש בלהות במסגרתו יחבור נפתלי בנט לקואליציה עם יאיר לפיד, ויותיר את המפלגות החרדיות בחוץ.

החשש הזה, יש לומר, מקבל גיבוי רשמי מנפתלי בנט עצמו, שבראיון שנתן לפני כשבועיים למשה גלסנר במהדורה המרכזית של רדיו קול חי, סירב בתשובה לבקשת המראיין, להתחייב, כי לא יישב בקואליציה לצידו של לפיד, כאשר החרדים בחוץ.

גם כאשר ניסה המראיין ללחוץ, והעיר לבנט כי הוא מתחמק מלענות האם יצטרף לקואליציה עם לפיד וללא החרדים, המשיך בנט בסירובו. "אני אהיה בקואליציה עם כל בן אדם שמקבל את הקווים העקרוניים שלי. אני לא פוסל, כמו שאני לא פוסל את החרדים", אמר.

"ניסיתי להוציא ממך התחייבות שלא תשב בממשלה כזו ללא החרדים - ולא הצלחתי", אמר המראיין, אך בנט נותר בשלו: "מה לעשות, גם הם אחי. אני לא מטיל ווטו. יש לנו גם אדם לא דתי ברשימה ואני גאה בזה".

התובנה הזו כאמור, כי חיבור בין בנט ללפיד כנגד החרדים הינה אפשרות ריאלית, מחלחלת בימים האחרונים אל בכירי המפלגות החרדיות. בשיחות שקיימו אלו בימים האחרונים, דנו הללו בדרכים למניעת הוצאתה אל הפועל של אפשרות שכזו.

כזכור, נפתלי בנט כבר הודיע כי הוא מעוניין בתיקים הבכירים שבידי ש"ס, גם הליכוד הודיע כי משרדי הפנים והשיכון יילקחו מידיה של ש"ס, מה שאומר, כי לא ישארו תיקים בעלי משמעות לש"ס, ומשכך - האפשרות להותירה מחוץ לקואליציה, הופכת לסבירה עוד יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר