הישורת האחרונה

נתניהו מסרב לעימות; סער ובנט יחברו?

ראש הממשלה חמק הערב באלגנטיות מעימות מול לפיד • גדעון סער בטוח כי הוא עדיין מועמד רציני לראשות הממשלה, האם זה בשל התוכנית שלו ושל בנט לחבור יחד לאחר הבחירות? • סיכום (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בשנים אחרות: בנט וסער עם נתניהו (צילום: Miriam Alster/Flash90)

שלושה ימים וחצי לפתיחת הקלפיות, והמפלגות מנסות לחדד מסרים: כל ראשי המפלגות, להוציא ראשי המפלגות הערביות ו'יש עתיד', הגיעו הערב (מוצ"ש) לריאיונות אחרונים בערוצי הטלוויזיה.

החלטת יאיר לפיד שלא להגיע לריאיון נראתה תמוהה, אז בשביל לכפר הודיע יו"ר 'יש עתיד' כי יכנס מסיבת עיתונאים הערב.

רה"מ נתניהו לא הסכים להגיע לעימות מול יו"ר 'יש עתיד', יאיר לפיד, אלא בתנאי שהאחרון "יכריז הוא מתמודד על ראשות הממשלה".

בנוסף, דחק נתניהו בציבור לבחור ב'ליכוד', או ב'ציונות הדתית', כדי שגוש הימין בראשותו ישיג 61 מנדטים: "אם אקבל 61 מנדטים, ואנחנו כפסע משם, אז כולם יקבלו את בנט כשר מכובד בממשלתי. אם לא יהיו לי 61, בנט יהיה שר בממשלת לפיד".

בנוסף, רמז נתניהו כי לא עריקים אפשריים ממפלגות בגוש השואף להפילו: "לא פוסל את האפשרות שאנשים ממפלגות שמתיימרות להיות ימניות יבואו אלינו. יש לי שליש מפלגה אצל הקטנות שממול".

נתניהו התחייב כי יפעל ל"הפחתות מסים דרמטיות", כחלק מתכנונו לשיקום הכלכלה ביום שלאחר הקורונה. באותה הזדמנות ניצל נתניהו את ההזדמנות לתקוף את יו"ר 'יש עתיד': "לפיד לא מכין כלום בכלכלה, הוא לא יצליח לעשות שום דבר. הוא שר האוצר הגרוע בתולדות ישראל".

ראש הממשלה הבהיר כי לא יפעל לעצירת משפטו, כפי שהציעו השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, ויו"ר 'עוצמה יהודית', איתמר בן גביר: "לא עוצרים משפט, אבל התיקים שלי יפלו מאליהם, כי הם תפורים".

יו"ר 'תקווה חדשה', גדעון סער, שב על הבטחתו כי לא יישב בממשלת נתניהו באף מצב, גם אם מדובר בממשלת הליכוד וחרדים: "אנחנו מציעים שינוי". בימים האחרונים פיזר נתניהו רמזים כי יש לו עריקים גם במפלגתו של סער, אך האחרון הכחיש: "נתניהו נוטה לשקר, מפזר ספינים סדרתי כדי ליצור אי-אמון בקרב הבוחרים שלנו. האוזר והנדל לא יעזבו אותי, יש לנו הסכם".

למרות מצבו המקרטע בסקרים, גדעון סער עדיין מאמין שהוא מועמד לראשות הממשלה, וניסה ללחוץ את נפתלי בנט להתחייב שלא יישב עם נתניהו: "אני מועמד לראשות הממשלה, מאמין שיש לי את היכולת לחבר שאין לאחרים. לפיד לא יכול להרכיב ממשלה, חבל לשחק בנדמה לי. אני קורא לבנט: תודיע שאתה לא הולך עם נתניהו, ביחד נהיה 'גרעין לאומי' חזק ונהיה קואליציה חלופית".

גדעון סער ונפתלי בנט, נפגשו יחד באולפן 'חדשות 12', שם הם התחייבו כי הם ישבו ביחד אחרי הבחירות, מה שמוריד את הסיכוי שבנט יצטרף לנתניהו.

נתניהו, ביום שישי (דוברות)

בשמאל, שלוש מפלגות נעות סביב אחוז החסימה: 'כחול לבן', 'מרצ' ו'רע"מ'. מפלגה נוספת, 'הכלכלית' בראשות ירון זליכה, רחוקה מאחוז החסימה מלמטה. למרות המצב הרגיש הזה, שני ראשי מפלגות השמאל הרעועות, בני גנץ של 'כחול לבן' וניצן הורוביץ של 'מרצ', הבהירו כי לא יפרשו מהמירוץ. "אני עובר את אחוז החסימה בצורה בטוחה", טען גנץ. "אני כן מודאג מהמצב של מרצ בסקרים - אבל מרצ לא תפרוש מהבחירות", אמר הורוביץ.

בני גנץ, שעדיין מכהן כרה"מ חליפי ואם לא תוקם ממשלה עד 20 בנובמבר הוא יתמנה לרה"מ, אמר בריאיון ב'כאן חדשות': "יש סיכוי גבוה לבחירות חמישיות".

יו"ר 'יהדות התורה', משה גפני, שהתעמת עם רה"מ נתניהו במהלך שנת הקורונה, חתם לפני מספר שבועות על "מכתב נאמנות", בו יתחייב שיישב רק בממשלה תחת נתניהו - אבל הערב, בריאיון ב'חדשות 12', גפני נשמע פחות מחויב: "לחתימה שלנו על נאמנות לנתניהו אין שום משמעות. אם לנתניהו לא יהיו 61 ממליצים, נשקול את צעדינו לפני שנלך לבחירות חמישיות".

גפני תקף את הממשלה על התנהלותה בימי משבר הקורונה, ועל כך שרוב ימי השנה מערכת החינוך נותרה סגורה: "הרבנים שלנו אמרו ש'צריך לפתוח את מערכת החינוך, אבל לשמור על הנחיות משרד הבריאות'. הטעות הגדולה הייתה של הממשלה, שלא שמה את החינוך בראש סולם העדיפויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר