'המבדיל' | צפו

מדוע לאחרונה הרבה זוגות מתגרשים? • הרב אבנר קוואס בריאיון מרתק על שלום בית

מספר הזוגות המתגרשים עלה בשנים האחרונות לשנים עשר אלף זוגות, והמספר ממשיך לטפס, כאשר הילדים הם הנפגעים העיקריים בסיפור | הרב אבנר קוואס במסע בן עשרות שנים אל עולם הנישואים והחינוך, ומסביר כל אחד צריך ללמוד איך לחיות בזוגיות ואיך לגדל ילדים | צפו בריאיון המרתק (המבדיל TV)

הרב אבנר קוואס לצד זלמן שטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית המבדיל אצל האמן זלמן שטוב, המרצה ויו"ר ביתינו החדש, הרב אבנר קוואס במסע בן עשרות שנים אל עולם הנישואים והחינוך, אל צורת ההגשה ומדוע כל אחד צריך ללמוד איך לחיות בזוגיות ואיך לגדל ילדים.

המסע בעקבות הזוגיות והמשפחה מתחיל כבר ב-1996 כשקוואס בשנות העשרים שלו. לדבריו זהו הנושא המרכזי של הדור שלנו, דור עיקבתא דמשיחא. ההרצאות כללו את כל הקהלים, מצעירים ועד בתי אבות שם הוא נקרא - 'הרב הצעיר'.

בשנים האחרונות מספר הזוגות המתגרשים עלה לשנים עשר אלף זוגות, והמספר ממשיך לטפס, כאשר הילדים הם הנפגעים העיקריים בסיפור. "מה אשם הילד שההורים שלו לא למדו הדרכת נישואים", אומר קוואס, "רוב הריבים בין בני הזוג הם תוצאה של חוסר בהבנה מהו הראש של הגבר ומהו הראש של האשה".

גם כיום, בעידן הפמניזם, קוואס אומר שהיסודות לא השתנו, אשה רגשית יותר והגבר שכלי. את עולם הנישואים לומדים מהתורה, וזאת לא משתנה אף פעם. אך החכמה הגדולה היא לקחת את שני הצדדים - עזר כנגדו, כנגדו אך עדיין עזר, ולהשתמש בהם על מנת לבנות בית, זהו גם הסלוגן בו הוא משתמש - "אין גבר לא טוב או אשה לא טובה, יש אדם לא מודרך.

קוואס מעביר את ההרצאות בצורה שנראה שאי אפשר אחרת. הנושאים הם נושאים קשים, אך שימוש בטכניקות של הומור, משלים ואהבת אדם באשר הוא נותנים לאנשים לבלוע את התרופה לפני ששמו לב שבעצם הם נשוא ההרצאה.

מה לגבי מטפלים שאינם יודעים איך לטפל, מנצלים לרעה את הכח הטיפולי? קוואס מסביר שכאשר יש בעיה שאיננה בטווח הפעולה של המטפל, המטופל נשלח קודם לטיפול בהתמכרויות, עצבים וכו, ורק אז חוזר על מנת להמשיך בטיפול הזוגי.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה.

שבוע טוב וחורף בריא, לכם ולכל עם ישראל!!

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר