חריגה בנוף? רות קוליאן הודיעה על התמודדות למועצת העיר פתח תקווה

רות קוליאן, פעילה חברתית חרדית מוכרת, הודיעה היום כי תתמודד בבחירות הקרובות למועצת עיריית פתח תקווה. לטענתה, הגר"ש בעדני אישר את ההתמודדות. "היו נשים בהיסטוריה של עם ישראל, וקבלה בידינו שגם יהיו נשים בעתיד של עם ישראל" אומרת קוליאן • ראיון (חדשות, מקומי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עיריית פתח תקווה (צילום: ויקיפדיה)

מערכת הבחירות המונציפאלית הקרבה והולכת גורמת לסערה במפלגות החרדיות כאשר לא ברור עדיין מי ירוץ והיכן, והאם יהיה איום מצד מפלגות חדשות וקטנות על ההגמוניה של המפלגות הוותיקות - יהדות התורה וש"ס.

אך מתברר, כי בעוד כולם עסוקים בשאלת ריצתם של מפלגות ומועמדים שונים, נוצר מתחת לראדר התקשורתי זאנר חדש של נשים חרדיות שהחליטו לקחת יוזמה ולרוץ בעצמן על מנת ולהשפיע בפוליטיקה העירונית.

אחת מהן היא הגברת רות קוליאן, אישה חרדית, נשואה, בת 32 ואם לארבעה ילדים. סטודנטית (שנה שניה) למשפטים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו. שבעבר לקחה חלק בפעילויות ציבוריות שונות כדוגמת קידום המודעות לחוק הדיור הציבורי, השתתפות במחאה החברתית, ונמנתה על יוזמי המחאה הציבורית מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד.

בימים אלו, החליטה קוליאן להרים את הכפפה ולהודיע על ריצתה ברשימה נפרדת למועצת העיר פ"ת.

"אין עם מי לדבר"

בשיחה עם 'כיכר השבת', היא חושפת את מה שהוביל להחלטה המהפכנית ואומרת: "כאישה חרדית אני מבינה שיש עם זה הרבה בעיות. אך לצערי, חוסר הברירה, והשיטה שמוכיחה שוב ושוב שתושבי פ"ת מרגישים שאין להם עם מי לדבר, ואין להם אוזן קשבת, וברגע האמת, כשהם זקוקים לסיוע מנבחרי הציבור שלהם הם לגמרי לבד, ובמיוחד נורא הדבר שבעתיים כשהדבר מגיע מנבחרי ציבור דתיים ונמצא שם שמיים מתחלל".

לדבריה, "ראינו בעבר בהיסטוריה היהודית כי כבר היו נשים מאוד מרכזיות בתנ"ך אשר השפיעו רבות על עם ישראל כגון: מרים הנביאה, אסתר המלכה, חולדה, דבורה, בנות צלפחד ועוד, לכן איני רואה בכך כל פסול". קוליאן מוסיפה: "לצערי, המצב כיום הוא, שלו נשים אלו היו עמנו כיום – הן היו זוכות לפשקווילים, ולכן, איני מוצאת מקום שמה שרבותינו לא ראו מקום לאסור, יבואו פוליטיקאים ויאסרו".

קוליאן טוענת כי שוחחה לפני תקופה עם הגאון הרב שמעון בעדני, שאמר לה מפורשות כי: "אין איסור בהלכה שנשים יהיו בכנסת".

"היו נשים בהיסטוריה היהודית"

קוליאן מדגישה כי לא מוצאת חן בעיניה הגישה שהאשה יכולה לעבוד ולהתקדם אך עד גבול מסוים: "היו נשים בהיסטוריה של עם ישראל, וקבלה בידינו שגם יהיו נשים בעתיד של עם ישראל: "ובזכותן עתידין להיגאל..", אני לא אומרת שאני אחת מהן שבזכותה עתידין להיגאל, אני רק מחזקת את הטענה שאין בכך כל פסול".

"ואם אישה יכולה להביא יותר קולות מגבר, ולהועיל לעולם התורה, ציבורית, יותר מגבר, אז מדוע להתעקש ולהפקיד את העניין בידיו של גבר, ולבזות את התורה כולה?" שואלת קוליאן.

לקוליאן יש תוכניות רבות באם תיבחר למועצה והיא מפרטת אותם: "ראשית, אני הולכת לדרוש את אגף הרווחה, אני חושבת שזהו התיק עם הכי הרבה עשייה ואפשרות של ממש לשינוי בחייו של הפרט, ברמה האישית".

"אני הולכת לשים את הנזקק והפונה במרכז", אומרת קוליאן ומסבירה כי בתוכניתה להקים וועדה חוץ משרדית שתתן מענה לפניות תושבים בכל הנוגע להתנהלות לשכות הרווחה בעיר.

התוכניות: וידאו צ'ט ותמ"א 38

"כמו כן, אני מתכוונת להאיץ את תוכנית תמ"א 38 בכל רחבי העיר, זוהי תוכנית של חיזוק ושיקום מבנים נגד רעידות אדמה, התוכנית הזו היא בבחינת הצלת נפשות ממש, ובכל זאת, בוועדה המקומית לתכנון ובניה לוקח שנים עד שפרוייקט אחד כזה יוצא לפועל, אחת ל90-100 שנים מתרחשת רעידת אדמה קטלנית במדינה והרעידה האחרונה היתה בשנת 1927 ולכן עלינו, להזדרז ביתר שאת, ולחשוב כי רעש האדמה הבא כבר אורב לפתחנו ולהגיע אליו מוכנים בלא שיהיו אבידות בנפש חלילה, כך הוא גם בפרוייקטים של פינוי בינוי ברחבי העיר" אומרת קוליאן.

"אני מתכוונת לפתוח שירות קבלת קהל בוידאו צ'ט, שהתושבים יוכלו לפנות למשרדי המים והעיריה בוידאו צ'ט גם מהבית, ולבצע מעקב אחר פניות באופן רנדומלי לשם שיפור חוויות השירות לתושב".

"בנושא הרווחה, אני מתכננת לדאוג לפתיחת מועדונים לבני הקהילה האתיופית ולקידומם, ולנשים חד הוריות וילדיהן, כמו כן, בנושא החינוך לדאוג לצמצום האפליה בקבלה למוסדות לימוד חרדיים, כאן קיימת אפליה מגזרית, לצערי".

"עבור הציבור החרדי בפ"ת אני מתכוונת לפעול להארכת שעות פעילויות המקוואות לנשים, בעיה נוספת וחמורה היא מקוואות עם גישה לנכות ונכים, שאני הולכת, בע"ה לפתור את הבעיה הזו במהרה. להרבות שיעורי תורה בעיר לנשים ולגברים, ולהביא את גדולי הדור לאצטדיון בפ"ת". אומרת קוליאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר