כיכר העיר • ראש בראש

פרוש: "בני מועמד"; דרעי: "מחפשים מועמד מוסכם"

הבחירות לעיריית אלעד: יו"ר ש"ס אריה דרעי אומר בראיון ל"פילפוליטיקה" כי בש"ס מחפשים מועמד ספרדי מוסכם לתפקיד ראה"ע אלעד, ומציע את תמיכת ש"ס במועמד אשכנזי בבית שמש. ח"כ מאיר פרוש שבנו מועמד לתפקיד: "צריך מועמד שהציבור רוצה, וזה ישראל פרוש. הציבור צועק את זה" • האזינו (מקומי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ופרוש (צילום: פלאש 90)

הבחירות לראשות עיריית אלעד: שעות ספורות לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" על דבר הפגישה החשאית בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ויו"ר סיעת 'שלומי אמונים' מאיר פרוש, אפשר לומר באופן ברור כי הפגישה לא העלתה דבר, וכי ישראל פרוש, בנו של ח"כ פרוש, מתכוון לרוץ עד הסוף.

במהלך היום, התראיינו דרעי ופרוש לתוכנית 'פילופוליטיקה' בהגשת הפרשנים יעקב ריבלין ואבי בלום ברדיו 'קול ברמה' והתייחסו למתיחות בעיר אלעד.

אלא, של'כיכר השבת' נודע כי הראיון עם אריה דרעי, במהלכו הוא מנסה להעביר מסר של פיוס ואחדות, הוקלט דקות לאחר תחילת המפגש בינו לבין פרוש. ואילו הראיון עם מאיר פרוש, שמכריז כי בנו ירוץ לראשות העיר - הוקלט בסיום הפגישה בין השניים, מה שמוכיח כי הפגישה לא העלתה סיכום בין הצדדים.

דרעי התייחס במהלך הראיון למתיחות עם פרוש ואמר: "תראה, זה טבע שבבחירות היצר מוציא את כל הגייסות שלו בצו 8 בכדי לגרום למחלוקת. אני מבטיח דבר אחד, שאני משקיע כל אנרגיה שיש בי כדי לנסות ולהגיע למועמדים מוסכמים ולא להיכנס לעימות עם אף אחת מהמפלגות החרדיות".

"אני משתדל" אומר דרעי. "לא חזרתי לפוליטיקה בשביל מריבות. מקווה שאצליח. אני חייב לומר שבניגוד לדיווחים בכלי התקשורת יש רצון מצד כל הצדיים לנסות ולהגיע להבנה".

דרעי התייחס לטענת אנשי 'יהדות התורה' כי הוא מנסה להגיע לסיכום "לאחר שהסוס כבר יצא לדרך" ואמר: "הטענה הזו לא נכונה, אף אחד לא יכול לטעון טענה כזו, כבר חודשים אני עומד בקשר כעם כולם. אני מסתכל מה מחר, לא אתמול. לריב אין לי שום בעיה, אם נצטרך ללכת לבחירות - הציבור יכריע".

במענה לטענה כי מזה 3 קדנציות, ראשי העיר באלעד היו ספרדים, אומר דרעי: "ברגע שאני אענה לך על השאלה הזו אז אנחנו פותחים מלחמה עכשיו, אני אגיד מה שאני חושב והשני יגיד שאני לא צודק, אני לא מעוניין בזה".

דרעי התייחס גם לבחירות בבית שמש, וחשף כי הוא מסכים למועמד אשכנזי לראשות העיר: "אדרבה ואדרבה, אם בבית שמש זה מגיע להם (ליהדות התורה) את ראשות העיר, אז בשמחה רבה, אם יהדות התורה תחליט ששמוליק גרינברג הוא המועמד, ש"ס תתמוך בו, אני גם הודעתי להם את זה, הרוב שלהם ומגיע להם".

במענה לשאלת מגיש התכנית אבי בלום "האם ישראל פרוש, נציג 'יהדות התורה', רץ עד הסוף?", ענה יו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ח"כ מאיר פרוש: "קודם כל, כשאתה אומר 'רץ עד הסוף' זה כי העיתונאים מריצים אותו, הוא עוד לא הכריז על עצמו".

"מועמד הציבור" ישראל פרוש (צילום: עוזי ברק)

"אז אולי בתכנית הזו אולי תצא ההכרזה?" שאל יעקב ריבלין, מגיש התכנית הנוסף, ונענה: "אני חושב שסדר הדברים לא בדיוק כפי שאתה מציע לי לרגע זה, ישראל פרוש נמצא באלעד, אומנם חמש שנים. אני רק מדקלם מצב שהציבור אומר שישראל היה פה חמש שנים והוא טוב להיות מועמד לראשות העיר".

פרוש התייחס לדברי דרעי לפיהם הרוב הספרדי באלעד מחייב מועמד ספרדי, כשהמשפט ייוחס אף לדרעי עצמו: "אני כבר דאגתי שאריה דרעי יידע שאני לא אמרתי לא דבר כזה, אולי הוא רצה לשמוע דבר כזה. בשיחה שהייתה לנו על ביתר, הוא דווקא אמר לנו שהוא לא כל כך מרוצה מהרעיון הזה שתמיד חסידים יש להם את ביתר, הוא רצה שעוד חמש שנים לספרדים יהיה את ביתר".

"אמרתי לו לכאורה, ש"ס יש לה דבר שלא מגיע לה, בבית שמש, יש ליהדות התורה חמישה נציגים ולש"ס שלושה, ובכל אופן ראש העיר שם הוא ספרדי" הוסיף פרוש.

במענה לדברי אריה דרעי ולפיהם מפילוח תוצאות ההצבעה בבחירות האחרונות באלעד עולה כי ישנו רוב ספרדי ברור, אמר פרוש: "אין רוב, כל אחד יודע שאין רוב. אני רוצה גם להזכיר שבבחירות הראשונות שנערכות באלעד בין יעקב אשר לצוריאל קריספל, לפני חמש עשרה שנה, קריספל ניצח את אשר בארבעים וכמה קולות. ארבעים קולות עושים את העיר לכיוון עדות המזרח?".

"וגם" המשיך פרוש, "נניח אם יש לש"ס, ואין להם היום רוב באלעד, גם אם כן, כשהתושבים באם ואומרים שפעם אחת קריספל צריך לעזוב, פעם שנייה צביקה ועכשיו הרב עידן, ואף פעם החסידים לא היו אלה שבאו ודחקו את האיש של ש"ס".

"דרך אגב" מוסיף פרוש, "לנו, עד היום לא הציעו הצעות לגבי המועמד של ש"ס. לנו, אני מדבר על הציבור החסידי".

שמענו שביומיים האחרונים יש התפתחויות בכיוון של מועמד פשרה, עד עכשיו לא פנו אליך? "אני מאיר פרוש מודיע שאני לא אמרתי לאריה דרעי לפני שלושה חודשים שבאלעד יהיה מועמד ספרדי, אולי הוא רצה ככה לשמוע, אני חושב שאם הוא ישמע שיחזור של השיחה, הוא לא ישמע דברים כאלה".

ואם יישבו איתך ויגידו לך ש"למען השלום אנחנו לא רוצים שתבער כאן אש שתתפשט בתוך הציבור החרדי" ויציעו מועמד שיוסכם גם על שלומי אמונים?

"כל אמירה מהסוג הזה מעל גלי האתר, זו רק אמירה כדי לבלבל אנשים, אתה מנסה לומר שהולך להיות פה 'אש', אני לא חושב שצריכה להיות פה אש, ולא תהיה אש בעז"ה".

אריה דרעי אומר שהוא מסכים לכל מועמד ספרדי שמקובל גם עליכם, זו אמירה משמעותית.

"אני מנסה להסביר, בעשור האחרון קריספל היה צריך ללכת, צביקה כהן היה צריך ללכת, הרב עידן גם היה צריך ללכת" אומר פרוש. "אני לא רוצה להתלהב ולהפוך את זה למשהו שישמע כמו מלחמה, צריך מועמד שהציבור רוצה אותו, במקרה הזה זה ישראל פרוש. אנחנו לא הכרזנו על מועמדות אבל הציבור צועק את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר