סקר: 40% מתושבי אלעד מעדיפים לעבור לעיר אחרת

40 אחוזים מתושבי אלעד היו מעדיפים לעבור להתגורר בעיר אחרת ו-66 אחוזים מאוד לא מרוצים מתפקוד העירייה - כך עולה מקר של 'מאגר מוחות' עבור מפלגת 'טוב' בעיר (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכניסה לעיר אלעד (צילום: יואב דותן, ויקיפדיה)

40 אחוזים מתושבי העיר החרדית אלעד היו מעדיפים לעבור לעיר אחרת, הנתון החמור הזה, נחשף בסקר של חברת 'מאגר מוחות' שנערך עבור רשימת 'טוב לאלעד'.

העיר אלעד, ידעה לא מעט קרבות, הביקורת הציבורית על תפקוד העירייה ידועה וכך גם הקושי להצליח בעיר כל-כך טעונה. כעת העיר ניצבת בפני תקווה חדשה, לאור הבחירות הקרובות, הן על ראשות העיר והן למועצת העיר.

סקר חדש שנערך בקרב תושבי העיר על-ידי חברת 'מאגר מוחות' חושף עד כמה מצוקת התושבים בעיר גבוהה ומגלה לא מעט נתונים מעניינים.

מנתוני הסקר עולה כי 40 אחוזים מתושבי העיר היו מעדיפים לעבור לעיר אחרת. בנוסף, 66 אחוזים מאוד לא מרוצים מתפקוד העירייה, זאת לעומת 19 אחוז שמרוצים באופן חלקי ו-15 אחוז שמרוצים מאוד מתפקוד העירייה.

41% מתושבי העיר נתקלו באפליה בקבלת ילדיהם למוסדות חינוך, 30 אחוזים מבעלי זכות הבחירה בעיר טרם החליטו אם להשתתף בבחירות.

מערכת החינוך: 50 אחוז השיבו כי אינם מרוצים מתפקוד מערכת החינוך בעיר, לעומת 22% שמרוצים באופן חלקי ו-28% שמרוצים.

התחבורה הציבורית: 40% מהתושבים לא מרוצים מהתחבורה בעיר, 25% מרוצים באופן חלקי ורק 35% מהתושבים השיבו כי הם מרוצים מתפקודה של התחבורה.

78 אחוזים מהתושבים מעוניינים בפעילויות תרבות לילדים ולמבוגרים, 13 אחוז השיבו כי זה כלל לא חשוב להם ו-9% חושבים שלא מאוד חשוב שתהיה ספריה.

לפי הסקר, 66 אחוזים מתושבי העיר עובדים לפרנסתם, 27 אחוז הם אברכים והשאר נמנעו מלהשיב.

הסקר נערך בקרב 448 תושבים אשר גילם הממוצע הוא 35. כרבע מהמשיבים בכלל המדגם 23% מתגורר באלעד 1-6 שנים, יותר ממחציתם (56%) 7-12 שנים, וכחמישית (21%) מתגוררת ביישוב 13 שנים ומעלה. לפיכך, הרוב המוחלט של המשיבים 77%, מתגורר ביישוב 7 שנים ומעלה.

ראש רשימת "טוב לאלעד", אהרן קורנפלד, אומר כי הממצאים שנתגלו בסקר, מהווים "תעודת עניות" לפרנסי העיר, שלוחי כל המפלגות הדתיות והחרדיות, אשר הצליחו להמאיס את עצמם ואת העיר על חלק נכבד מתושביה בדרך ניהולה של העירייה בשנים האחרונות.

"רשימת 'טוב לאלעד' באה לעולם כדי לשנות את המציאות הזו ולהעניק לאלעד תקווה חדשה", ציין קורנפלד והביע תקווה להיות הפתעת הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר