יו"ר 'טוב' באלעד מבטיח: לא נקבל תפקידים עם שכר

יו"ר מפלגת "טוב" באלעד, אהרון קורנפלד בשיחה עם "כיכר השבת" מדבר על סיכויי המפלגה, ההבטחות ליום שאחרי וההחלטה שלא להתערב בקרב על ראשות העיר (מקומי)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
ראשי 'טוב' באלעד (צילום: מפלגת 'טוב')

העיר אלעד לא יודעת מנוח, המתח באוויר מורגש יותר ויותר ככל שמתקרבים אל מועד הבחירות שייערכו בעוד פחות משבוע ימים. המועמדים לראשות העיר, צוריאל קריספל (ש"ס) וישראל פרוש (יהדות התורה) עמלים שעות נוספות בכדי להביא מצביעים ממגזרים נוספים, אלו שלא הצביעו למפלגתם עד היום.

העיר, בה יש לא מעט חרדים הנמנים על ההגדרה "חרדים עובדים" שעד היום הצביעו למפלגות החרדיות הוותיקות ש"ס ויהדות התורה, כאשר הפעם יש להם את מפלגת טוב שמבקשת לייצג את אותם חרדים עובדים והחליטה להתמודד למועצת העיר. הסקרים חוזים לה לפחות שתי מנדטים בעוד שעד היום לא היה להם ייצוג במועצה.

יו"ר סיעת 'טוב' אהרון קורנפלד שעשה את דרכו לפוליטיקה המוניציפלית מהעיתונות, נשמע מרוצה ובטוח בהישג מרשים עבור מפלגתו.

בשיחה ל"כיכר השבת" הוא אומר כי התגובות ברחוב מעודדות: "יש לנו יותר מסיכוי להיכנס למועצה, אפילו יותר מנציג אחד, אני מסתמך על סקר שערך עבורנו מכון הסקרים 'מאגר מוחות', וגם לפי התגובות ברחוב. העובדה ששני המועמדים לראשות העיר חיזרו אחרינו שנביע בהם תמיכה, מלמדת המון".

למרות החיזורים שהתנהלו אחריהם בחודשים האחרונים עוד קודם ההכרזה הרשמית שיצא מהמועמדים לראשות העיר עצמם, הם קיבלו החלטה שנויה במחלוקת ואולי זו שעלולה להזיק להם בעת הקמת הקואליציה, שלא לתמוך באף מועמד: "אנחנו לא תומכים באף אחד מהמועמדים משום שאנחנו חושבים שתושבי העיר מספיק אינטליגנטים לבחור במי שניראה להם. אני לא חושב שאי תמיכתנו באחד מהם, תזיק לנו בעתיד. ההפך, זה רק מוסיף לנו עוד קולות".

את ההחלטה הזו הוא קיבל, כך לדבריו, בעקבות הוראה חד משמעית שקיבל מרב חשוב עמו התייעץ: "קיבלתי הוראה מאחד מגדולי התורה עמו אני מתייעץ על נושאים פולטים והלכתיים".

כאמור, העיר הזו מאכלסת לא "חרדים עובדים" יותר מכל עיר חרדית ממוצעת, ועל הקולות האלו הם נלחמים ומקווים לגרוף מספר לא מבוטל מהם. "בעיר יש 66% בעלי משפחות שעובדים כלומר רוב מוחלט בעיר הגדיר את עצמו כאדם עובד הנמנה על קבוצת 'החרדים העובדים'. אני לא אומר שרובם יצביעו עבורנו אחרת היינו מנצחים את ראשות העיר, זה לא יהיה משום שאני חושב שלש"ס ויהדות התורה יש תומכים חרדים שעובדים לפרנסתם".

המוטו של היו"ר הוא לייצג את התושב עצמו שלא זכה עד היום לייצוג הולם, כלשונו: "אנחנו מתכוונים לייצג את התושבים בכל הנושאים, אנחנו לא מגיעים לייצג רק את החרדים העובדים או אדם מסוים, אלא לייצג את התושב שעד עכשיו לא היה מיוצג במועצת העיר, עד עכשיו היו מיוצגים רק מפלגות, עדות, חוגים ונציגי רבנים. אנחנו נייצג את התושבים".

"הבעיה הגדולה של אלעד היא שפשוט התושבים היו רק מצביעים בבחירות ולא מעבר לכך, הם היו משלמי המיסים ומשלמי המערכת והמערכת לא בדיוק עבדה בשבילם", הוא מוסיף.

גם אם לבסוף בניגוד לסיכויים הם יקבלו מספר מנדטים משמעותי, והמנצח יבקש לתת להם תפקיד בשכר, הם יגידו לו, 'לא, תודה'. "אנחנו מגיעים לעבוד, החלטנו מראש שאנחנו מגיעים לעבוד ומוכנים לקבל תפקידים אך ללא תמורת שכר", מבטיח קורנפלד.

על האלימות בעיר אומר קורנפלד כי הוא מקווה שזה יסתיים בתום מערכת הבחירות: "אני פשוט חושב ומקווה שאחרי הבחירות כולם יתעשתו ויפסיקו לריב על מי תפס למי את המקום על הגדר בהדבקת המודעות ומי אשם בהידרדרות של העיר הזו לאן שהיא הידרדרה, הוויכוחים ההיסטוריים האלה יסתיימו רק כשאר יוציאו את העיר מהבוץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר