החרדים לא מתביישים לצפות בסופרבול: "אפילו הר"מ בישיבה אהד את הקבוצה"

בניו יורק נערך אירוע ספורטיבי משמעותי, וגם חרדים לא מתביישים לצפות בו. "אפילו הר"מ בישיבה גילה בקיאות בשמות השחקנים ואהד את הקבוצה בסתר" סיפר צעיר חרדי (חרדים, בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הסופרבול, בשנה שעברה (צילום: shutterstock)

עשרות מיליוני בני אדם מכל רחבי ארה"ב והעולם צופים הלילה (שעון ישראל) בגמר ה'סופרבול' של ליגת הפוטבול האמריקנית.

במשחק שנערך באורח נדיר בניו יורק, ישתתפו כמאה אלף איש ששילמו כ-2000 דולר על מנת לראות אותו ב"לייב", המשחק ייערך באיצטדיון מטלייף - שאגב, אירח בשנה שעברה את מעמד סיום הש"ס, להבדיל.

התעניינות שיא נרשמת כאמור בכל רחבי אמריקה הצפונית, כאשר המשחק צפוי להיערך במשך כשלוש וחצי שעות. מתברר, כי גם בכל הקשור לציבור החרדי תופס משחק הגמר התעניינות רבה ורבים מבחורי הישיבות ישתדלו "להתעדכן" בתוצאה הסופית בצורה כזאת או אחרת. ישנם כאלו שאף השקיעו מכספם ורכשו כרטיס שיאפשר להם לצפות באירוע המיוחד.

אבי, חרדי מודרני המתגורר בפלטבוש, הסביר ל"כיכר השבת" כי עוד מאז לימודיו בישיבה אהד את הקבוצה המתחרה הערב. "רבים מחבריי היו מתעניינים בספורט הלאומי הזה שמיליוני אזרחים אמריקאים מרותקים אליו. אפילו הר"מ בישיבה גילה בקיאות לא מועטה בשמות השחקנים ואהד את הקבוצה בסתר".

"כיום", מספר אבי "יש לי הזדמנות לצפות במשחק מקרוב ואעשה זאת יחד עם חברים". אבי מציין כי נדיר שהמשחק מתקיים בניו יורק ובדרך כלל הוא נערך בקליפורניה. "הפעם זה מתחת לבית ואין סיבה שלא אלך". הוא מצהיר ללא בושה.

מאיר, ישראלי השוהה בבורו פארק, סיפר לכיכר השבת כי על אף העובדה שמרבית הציבור החסידי והליטאי מתנזר מספורט, הרי שהמשחק הזה ספציפית זוכה להתעניינות רבה. "חלק מהמסעדות בשכונה הודיעו שיציבו מסכים על מנת שהסועדים יוכלו לצפות. זה לא כמו בארץ בשכונה חרדית, כאן זו ממש תרבות". הוא מדווח.

שמולי, אברך מישיבת מיר בירושלים, אומר כי למרות הבדלי השעות, הוא ״מכור״ לסופרבול ויצפה בו. "אני גר 7 שנים בארץ, אולם מקפיד להתעדכן".

"הלילה אקום ב-1 וחצי ואשאר ער עד הבוקר כשיסתיים המשחק לפי השעון המקומי. גדלתי על הספורט הזה ואני לא מתכוון לפספס את המשחק". הוא אומר בגילוי לב ל"כיכר השבת".

מנגד, צריך לציין כי לא כולם בארה״ב החרדית "אוהבים" את הרעיון. עסקנים ואישי חינוך התייחסו בימים האחרונים להרס שהדבר גורם לחינוך הילדים. "הראש צריך להיות שקוע בלימוד התורה ולא בשטויות הללו. זה מוציא מהשטייגען וגורם לקלקול. זה לא התרבות שלנו. זאת התרבות המערבית ההרסנית שמעריצה כוכבי ספורט וכדומה ואין לנו חלק איתם". עוררו העסקנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר