פרנקפורט: שיחק בקבוצה יהודית והתגייס לדאעש

קרשניק בלשינה ששיחק ב"מכבי פרנקפורט", הותיר את חבריו בהלם כשפורסם שנסע לסוריה והצטרף ללחימה במסגרת ארגון דאעש. מאמן במועדון: "זה ממש לא נורמלי" (ספורט, בעולם)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

ממכבי לדאעש: רשת CNN דיווחה השבוע כי קרשניק בלשינה, שייצג בעבר את מועדון הספורט היהודי מכבי פרנקפורט - מועמד לדין בגרמניה באשמה כי הצטרף לארגון הטרור הקיצוני דאעש.

בלשינה בן ה-20 נעצר בפרנקפורט לאחר שבמשך מספר חודשים שהה בסוריה ולפי החשד סייע בלחימה לארגון המדינה האיסלאמית.

מאמן קבוצת הנוער של המועדון אלון מאייר, צוטט בכלי התקשורת כאומר "כשעיתונאים התקשרו אליי ושאלו אותי עליו לא חשבתי שזה רציני לא האמנתי להם. מדובר בשחקן ששיחק עם שחקנים יהודים ודיבר איתם בכל שבוע. הוא נראה מאושר, היה טיפוס נוח שלא הרבה להשמיע את קולו והיה נלחם במגרש עם החברים שלו".

(מתוך cnn)

"אנחנו מועדון יהודי עם לב יהודי וכל מי שהיה מעורב בפעילות איתנו יודע את זה. עכשיו, שלוש שנים אחרי שעזב אותנו, הוא עומד למשפט לאחר שהפך לקיצוני, זה ממש לא נורמלי. החברים שלו מהקבוצה פשוט בהלם, הם לא יודעים כיצד להגיב".

"אף אחד מהם לא היה איתו בקשר והם פשוט לא מאמינים. חלק מהם התקשרו אליי כדי להתייעץ מה לעשות. הם שאלו אם לא כדאי שנתחיל מעתה לשתף רק אנשים משלנו ואני אמרתי שלא כדאי שנשנה ממנהגנו בגלל בן אדם אחד. המועדון הזה פתוח בפני כולם, זו הדרך בה אנחנו מאמינים" אמר.

בשנה שעברה אמר בלשינה כי הגיע לסוריה בגלל האלימות במדינה כמגד הסונים: "האלימות הבלתי מתקבלת על הדעת בה נוקט המשטר של בשאר אסד נגד האזרחים הסונים - מקוממת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות