פטנט מרושע?

הסנקציה של פורד: הרכב יברח לכם מהחניה ויחזור לחברה

נהגים רבים רוכשים רכב בעסקת תשלומים, אולם בפועל לא מצליחים לעמוד בהחזרי התשלומים עליהם הם התחייבו. פורד רשמה פטנט שיגרום לרכב שלכם לנסוע בחזרה לחברה (רכב)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ענקית הרכב 'פורד' רשמה פטנט ייחודי, שצפוי לסייע לה להתמודד מול נהגים שרכשו רכב בעסקת תשלומים ולא עמדו בהתחייבויות עליהם הם חתמו. במקרים שבהם הנהג לא עומד בהסדר - הרכב שיהיה בעל יכולת נהיגה אוטונומית, יעזוב את החניה שבה הוא חונה, וייסע עצמאית לחברת פורד. גם במקרים שהרכב כבר לא שווה את המחיר - הוא ייסע למגרש גרוטאות והבעלים ייאלצו להיפרד מהרכב עליו הם לא שילמו, כך מדווח קינן כהן באתר 'וואלה'.

הפטנט שהוגש כעת לרשם הפטנטים, אינו הראשון שפורד מציעה. כבר לפני כשנתיים הגישה חברת פורד בקשה לרישום פטנט שנועד להפעיל סנקציות כנגד נהגים שלא עמדו בהסדרי התשלומים, כמו לדוגמה - הפסקת שירותים שהרכב מציע, כמו ביטול מרחוק של בקרת השיוט, ביטול מערכות כמו מיזוג אוויר או מערכת המולטימדיה, ואף הורדת היכולת של ביצועי המנוע, עד כדי נעילת הרכב מבלי יכולת לפתוח אותו.

מעניין לציין, כי הייתה זו דווקא חברת 'טסלה' שהתחילה את המהפכה בעולם הרכבים, כשמערכות המידע של הרכב יכולות להתעדכן אוטומטית על ידי החברה, אולם חברות רבות משתמשות ביכולת דומה כשהן מסייעות לגרירת רכבים באמצעות הוצאת הרכב מהחניה מרחוק, אולם האפשרות הזו שפורד מעלה - כשהרכב יעזוב עצמאית את בית הלקוח ויחזור לחברת פורד - היא שימוש מעניין בטכנולוגיה שלא רחוקה מאתנו.

אולם לפני שאתם מהססים אם לקנות רכב של פורד שעלול ביום אחד לעזוב אתכם, נראה שפורד תעדיף שימוש בסנקציות פחות חמורות לפני שהיא מחזירה רכבים של נהגים סוררים, וכנראה שהפטנט הזה לא צפוי להדאיג אתכם יתר על המידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר