חרדי הגיש תלונה נגד הסתה לרצח חרדים בפייסבוק: "זה גובל בפלילי"

תגובות שהופיעו בעמוד פייסבוק של אתר 'מאקו' הסיתו לרצח חרדים, יעקב לבי, חרדי, החליט לא לשתוק, והגיש תלונה בגין הסתה לרצח חרדים. "זה דבר שגובל בפלילי" (חרדים, רשת)

יוסף פאר | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

השנאה כלפי חרדים ברשת האינטרנט נמשכת ומגיעה לשיאים חדשים, גולשים הציעו בעמוד הפייסבוק של אתר 'מאקו': להעלות חרדים על מנגל, זאת כתגובה לדיווח לפיו חרדים השתתפו ב"על האש" בערב יום השואה. היום (רביעי) יעקב לבי, אזרח חרדי - הגיש תלונה במשטרת בית שמש.

בשיחה ל'כיכר השבת' אומר לבי כי הוא הגיש את התלונה נגד אתר מאקו שבעקיפין גרם לתגובות המסיתות, ואף לא מחק אותן, וגם נגד המגיבים עצמם: "יש פה את אתר מאקו, זה דף שיש בו למעלה מחצי מליון גולשים, שנחשפו לסטטוס מאוד מאוד בעייתי כשלעצמו, והכי גרוע זה, שיש שם קריאות מפורשות, ולא קריאה אחת - לרצח, הם לא עשו עם זה שום דבר למרות מחאות רבות של אנשים, זה דבר שגובל בפלילי, ומשטרת ישראל תצטרך להכריע בנושא הזה".

"מגיע שם אדם, שנותנים לו במה, והוא כותב שם במפורש 'אני קורא לרצח', 'לירות להם בראש' ועוד כל מיני ביטויים מצמררים כלפי אנשים חרדים, זה דבר שהוא פלילי לחלוטין, בנוסף, גם מאקו, שלמרות המחאות נתן לזה במה", לדברי לבי, התגובות לא נמחקו גם לאחר שנשלחו מספר תלונות למאקו "הבוקר, עדיין היו התגובות המסיתות הקוראות לרצח, הכל מתועד".

התלונה שהגיש לבי (צילום: באדיבות פרויקט ההסברה "דוסים")

לבי מאשים את מאקו בליבוי היצרים של הגולשים, ובעקיפין תולה בהם את האשמה לבמה שניתנה לדברי ההסתה: "עצם הסטטוס שלהם יוצר מין רמז לאנשים, בואו תסיתו, זאת אומרת, היה כתוב שם 'האם להעניש את האנשים האלה?', מה הפירוש האם להעניש? אם בחוק יש הגדרה של ענישה, משטרת ישראל צריכה לעשות את זה, כאן, הם בעצם אומרים שאין חוק, במילים אחרות הם אמרו, 'בואו נוציא אותם לכיכר העיר, ועכשיו אנחנו שואלים אתכם מה לעשות להם'".

"זה סטטוס שסחט אלפי תגובות, זה דבר נדיר שזה קורא גם בדף כזה, מאקו ראו, ולא עשו שום דבר בקשר לזה".

יצויין, כי באותן תגובות שעוררו את חמתם של הגולשים החרדים ברשת האינטרנט, הופיעו ביטויים קשים מאוד נגד המגזר החרדי, אחת התגובות, קראה "לעשות אותם על המנגל" וזכתה למאות לייקים.

את תגובת 'מאקו' לא ניתן היה להשיג עד כה.

התגובות המסיתות (צילום: באדיבות פרויקט ההסברה "דוסים")

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר