הרב עדכן על הסרת הכשרות ב-WhatsApp

הרב משה הבלין, ממלא-מקום הרב הראשי של העיר שדרות ערך ביקור פתע במפעל בעיר והחליט להסיר את הכשרות למקום כאשר ההודעה על-כך נשלחה ב-WhatsApp (דיגיטל)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב משה הבלין (צילום: שמוליק סופר, באדיבות COL)

הסרת כשרות בוואטסאפ: הרב משה הבלין המשמש בתפקיד ממלא-מקום הרב הראשי של העיר הדרומית שדרות, הגיע אתמול (ראשון) לביקור פתע במפעל "תיבולים מהכפר" בשדרות.

במהלך הביקור גילה הרב כשלים בכשרות ובשל כך הורה באופן מיידי להסיר את תעודת הכשרות מהמקום תוך שהוא דואג לעדכן באפליקציית ה-WhatsApp את מפקח הכשרות בעיר על הצעד שנקט.

במכתב ששלח הרב הבלין לרפי יוחאי מנהל יחידת האכיפה הארצית, כתב הרב: "ברצוני להודיעך בזה שהכשרות למפעל 'תיבולים מהכפר' בשדרות הוסרה ואינה תחת פיקוחנו כרגע".

"עדכנתי את המפקח הרב חיים מלכה בוואצפ לרגל הדחיפות שבדבר ועכשיו הנני מוציא מכתב רשמי", גילה הרב בסיום המכתב.

על בעיות הכשרות במפעל, סיפר הרב בשיחה עם "כיכר השבת": "האמת שהכשרות הוסרה לפני כמה חודשים מפני שהם שלא שילמו את האגרה והמשגיח כבר לא נמצא שם אבל מה שקרה הפעם שישנם בעיות שהמכונה לא בסדר וכי יש שם תולעים אז הסרתי את הכשרות עד שאחד הרבנים יגיד שהכול בסדר שם".

כשביקשנו לדעת האם ראוי לעדכן באמצעות שליחת הודעה באמצעות ה-WhatsApp על נושא כה מהותי כמו הסרת הכשרות? הרב בחר להתנצל: "אני לא מעדכן בתוכנת הוואטסאפ. יכול להיות שהעוזר שלי בשדרות הוא זה שכתב את זה, לא שמתי לב לכך, אני מתנצל. אני ביקשתי ממנו לכתוב מכתב אבל לא חשבתי שיכתוב בוואטסאפ".

נזכיר כי לפני שבועות מספר נעזרו ברבנות באותה תוכנה: תמונת משאית עופות ב"הכשר" קראי, הופצה בקבוצות הוואטסאפ של משגיחי הכשרות ומנעה את הפצת הסחורה באזור הדרום.

פקחי הרבנות מנעו את פריקת העופות, ובמקביל צילמו את המשאית והפיצו את התמונות בתוספת פרטי הבעיה הכשרותית בקבוצות וואטסאפ בהן חברים עובדי כשרות במחוז הדרומי.

זמן קצר לאחר מכן, זיהה ראש מחלקת הכשרות במועצת הדתית בנתיבות את "המשאית מהוואטסאפ" כשהיא מנסה לפרוק סחורה בעיר, ומנע ממנה לעשות זאת בעסקים הכשרים.

לאחרונה, נפתחו על ידי רכזי היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות מספר קבוצות וואטסאפ באזורי הארץ השונים. בהן חברים מאות משגיחים, מפקחים ועובדי כשרות מכל הארץ.

לדברי ראש היחידה הארצית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות רפי יוחאי: "מדהים לראות בקבוצות הווטסאפ דיונים הלכתיים העולים מאנשים מהשטח ומשלבים הלכה ומעשה. בהזדמנות זו אדגיש כי שומרי כשרות ככלל אינם יכולים לסמוך על כשרות מוצרים המסומנים 'כשר בהשגחת היהדות הקראית'. סימון כשרות זה הינו בניגוד לחוק ובנושא תיפתח חקירה".

שולמית נקש, מנהלת החשבונות במפעל מסרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "הרבנות הסירו לנו את הכשרות כי לא שילמנו להם במשך שלושה חודשים, הבוקר שילמתי להם והם החזירו את ההכשר לעוד שנה".

לדבריה, "כל הטענות שהסירו לנו את התעודה בגלל בעיות כשרות - זה שקר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות