חבר כנסת חרדי חדש בכנסת ה-19: מי אתה דב ליפמן?

הניצחון המרהיב של יאיר לפיד ו'יש עתיד', טומן בחובו גם נציג חרדי חדש שנכנס לכנסת, דב ליפמן, שהוצג במקום ה-17 ברשימה - נכנס לכנסת, מיהו? טוב לחרדים? • 'כיכר השבת' מציג את ההסיטוריה של האיש, התבטאויות מעוררות מחלוקת שלו, וגם: מהיכן הוא התחיל? (בחירות 2013)

יוסף פאר | כיכר השבת |
דב ליפמן. חרדי חדש בכנסת (צילום: פלאש 90)

מתוצאות מדגמי ערוצי הטלוויזיה השונים עולה: ח"כ חרדי חדש מצטרף לכהן בכנסת ישראל במהלך הקדנציה הקרובה. שמו בישראל: דב ליפמן, ששובץ במקום ה-17 ברשימת 'יש עתיד' של יאיר לפיד.

ליפמן, הוא הנציג החרדי היחיד ששובץ ברשימתו של יאיר לפיד אך לא הדתי היחיד ששובץ בה. לפיד שיבץ במקום השני ברשימה את הרב שי פירון, רב ומורה דרך בציונות הדתית - במקום השני ברשימה.

השאלה הגדולה כעת היא, האם הח"כ החדש שהצטרף לכנסת יעמוד לצד המגזר החרדי, או שמה ישמש כעלה תאנה שלא יעמוד על האינטרסים החרדים.

חשוב לזכור, שליפמן עלה לכותרות לראשונה לאחר פרשת היריקה בבית שמש, פרשה שהיה מי שטען כי יאיר לפיד, מגיש 'אולפן שישי' בה נחשף הסיפור שידר אותה בכדי לזכות לאהדה ותמיכה גדולה.

ליפמן היה בעצם זה שעמד מאחורי הסיפור, הוא זה שסייע למשפחת הילדה המותקפת, התראיין בתקשורת ונשא את דגל המחאה.

באותם ימים, נחשב ליפמן לשותף טבעי של ח"כ חיים אמסלם, יו"ר 'עם שלם' - תנועה אותה הקים ח"כ חיים אמסלם לאחר שהודח מש"ס, ליפמן היה פעיל בתנועה, פעל באותם ימים להצלחת הדלת התמיכה במפלגה.

אולם, לאחר תקופה, פרש ליפמן מ'עם שלם'. באותם ימים, היה מי שטען כי הדבר נבע בשל סכסוכים בינו לבין אנשי 'עם שלם', אולם לאחר מכן הכחישו הצדדים את השמועות, וטענו כי דרכיהם המשותפות הסתיימו בצורה טובה.

ליפמן והיחס לרבנים החרדים

ליפמן, יהודי שעלה לארץ מחו"ל מתגורר בבית שמש ואהוד על חלק מתושביה. נחשב לפשרן בנושאים שונים, הוא קורא לא פעם לגיוס חרדים, ולהכנסת לימודי הליב"ה לתכנית הלימוד בבתי הספר ומוסדות הלימוד החרדיים.

אולם דעתו כלפי רבני המגזר החרדיים אמורה להדליק נורה אדומה אצל ראשי המפלגות החרדיות.

בעבר, בטור שפרסם לפני מספר חודשים באתר 'timesofisrael' תוקף ליפמן בחריפות את מרן הגר"ע יוסף, זאת לאחר היעוץ אותה ערך האלוף יעקב עמידרור עם מרן הגר"ע יוסף בנושא האיראני.

לדברי ליפמן בתגובה לפגישה של האלוף עמידרור והגר"ע יוסף כתב ליפמן: "ראש הממשלה מיואש. מומחים אינטליגנטיים, משכילים ומנוסים, לא מוכנים ללכת יחד עם תוכניותיו. אז מה עושים בפוליטיקה ישראלית כאשר הם זקוקים לתמיכה בתוכניות שלהם? נכון. הם פונים אל הרב הקיצוני" שואל ליפמן ועונה.

לאחר שהוא מנתח את עמדות החברים בקבינט, ומגיע למסקנה שההחלטה נתונה בידי ש"ס ממשיך ליפמן בקו התוקפני שלו כנגד מרן "השאלה האם לתקוף באיראן או לא מונחת בידיו של רב בן 92 שסיפק את ההצהרות הבאות בשנים האחרות".

וכאן עובר ליפמן ומצטט שורת ציטוטים של מרן הגר"ע יוסף שעוררו סערה בעבר.

לאחר מכן כותב ליפמן: "אלה הם רק חלק מהדוגמאות הרבות הבולטות הממחישות את העובדה שהרב יוסף הוא קיצוני. עכשיו הוא זה שמחזיק את מפתחות ראש הממשלה ואת חותמת האישור לתקוף את איראן, ואולי להתחיל מלחמה אזורית מאסיבית"

לפני חודשיים העריך ליפמן: "חרדים רבים יצביעו ליאיר לפיד"

בשיחה שקיים ליפמן עם 'כיכר השבת' לאחר הצטרפותו ל'יש עתיד' של יאיר לפיד, אמר ליפמן לאחר חוג בית שערך יחד עם לפיד בבית שמש: "הציבור בבית שמש קבלו את יאיר כמו שרציתי, אני יושב ראש הסניף בבית שמש ובזה אני מתעסק בימים אלו, אנחנו לא חושבים כרגע על הקמת מפלגה מקומית בעיר".

"אני חושב שקודם כל אני צריך להגיע למצב שהציבור ידע מי-זה יאיר לפיד", אומר ליפמן, "לחרדים זה יקח קצת יותר זמן, אבל אם הם יפתחו את הראש קצת הם יבינו שהתוכניות שלו טובות לציבור החרדי".

"אני חושב שהמוני חרדים שיכירו אותו יצביעו לו, הם לא יסתובבו ברחוב ויגידו שהם יצביעו ללפיד, אבל ברגע האמת המוני חרדים יצביעו ליאיר לפיד", טוען ליפמן.

ליפמן סיפר על נאום אותו נשא בזמנו לפיד בפני תושבים חרדים בבית שמש:: "הוא אמר שאין לו שום דבר כנגד החרדים או כנגד הדת, הוא רק אמר שיש חברה גדולה שלא משתלבים בחברה ולא נכנסים לשוק העבודה, וגם הרמב"ם דגל בדרך הזאת, מה הבעיה שחרדים יעשו שירות לאומי, ואיזה רב יגיד שבחור חרדי שעוזר לניצולי שואה שזה דבר אסור".

הטענה שמנצחים רק בזכות התורה מרגיזה את ליפמן

לפני תקופה, לאחר שהצטרף לרשימת 'עם שלם', כתב ליפמן טור שעורר סערה.

בדבריו כתב ליפמן: "אנו שומעים שהגיוס אסור כי רק מנצחים בזכות תלמוד תורה. הטענה הזאת מרגיזה אותי. אני מסכים שצריכים את הזכות של התורה – אבל הזכות של הבחורים בישיבות הסדר לא מספיק?"

"הזכות של אנשי מקצוע שלומדים מוקדם בבוקר לפני שהולכים לעבודה, ברכבת בדרך לעבודה, או מאוחר בלילה אחרי יום ארוך של עבודה לא מספיק? רק לימוד תורה יומם ולילה מייצר את הזכות לניצחון? איפה זה כתוב?".

"התשובה היא שזה לא כתוב בשום מקום והמקור לאידאולוגיה הזו היא שהם לא רואים את עצמם כחלק מהחברה הישראלית אלא דואגים רק לעצמם" כתב אז ליפמן ותוקף את הפוליטיקה החרדית.

כאמור, הלילה עשה ליפמן אקזיט פוליט, כאשר הצטרף לכהן כחבר כנסת בכנסת ה-19 של מדינת ישראל.

האם ייחסו לציבור החרדי, ממנו הוא בעצם מגיע, יהיה חיובי? ימים יגידו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר