החרדים נגד הפרשן הכלכלי

ח"כים חרדים על שטרסלר: מסית ומשקר. שונא חרדים מתוך בורות

פרשן הארץ, נחמיה שטרסלר, שב ותוקף את החרדים בחריפות. טוען כי אברך חרדי זוכה למימון של כ-6,000 ש"ח בחודש. הח"כים החרדים לא נותרים חייבים ומשיבים לשטרסלר באמצעות כיכר השבת: "שנאתם לחרדים נובעת לא רק מתוך בורות, אלא מתוך אידיאולוגיה ועוינות" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
התשובה החרדית. זאב אייכלר ושטרסלר (בקטן) (צילומים: פלאש 90, כיכר השבת)

גל ההסתה העכור כנגד הציבור החרדי על רקע הדרישה לשויון בנטל, נמשך. אמש היה זה יאיר לפיד שתקף מעל בימת הכנסת, בנאומו הראשון, את הציבור החרדי, והבוקר עושה זאת הפרשן הכלכלי של עיתון הארץ, נחמיה שטרסלר.

בהתייחסו למה שהוא מכנה "השבט הלבן", כותב שטרסלר: "אותם לבנים טובים ומתקדמים מקבלים בהכנעה גם את תביעת החרדים להמשיך ולהשתמט מצה"ל. הם לא מבינים אפילו שמדובר בנושא עקרוני של מקור הסמכות. מבחינת החרדים, הרבנים הם מקור הסמכות, ולא המדינה, והרבנים מתנגדים לגיוס, כי הם רוצים להמשיך ולשלוט בעדה המדוכאת.

"הטובים והמתקדמים מוכנים גם לכך שהחרדים ימשיכו לחיות בלי לעבוד. הם רוצים שהמדינה תמשיך להשקיע מיליארדים בחינוך העצמאי של ש"ס ויהדות התורה, מתוך ידיעה שהגברים לא לומדים שם מתמטיקה, אנגלית, גיאוגרפיה ואזרחות. זאת, כדי שלא יוכלו להתפרנס בכבוד וכך לצאת מתחת לכנפי הרבנים".

שטרסלר טוען כי חרדי ממוצע, זוכה לסבסוד חסר תקדים של כ-6,000 ש"ח. "אותם טובים ומתקדמים מקבלים גם את המצב האבסורדי שבו סטודנט חילוני שלומד אלקטרוניקה או ביולוגיה ישלם שכר לימוד של 10-25 אלף שקלים לשנה, בעוד שאברך בכולל חרדי לא רק שלא ישלם שכר לימוד, אלא יקבל מהמדינה מדי חודש כ-6,000 שקלים נטו, בכסף ובשווה כסף. 850 שקל קיצבת כולל, 1,040 שקל הבטחת הכנסה, ו-960 שקל כקצבאות ילדים (בעבור 4 ילדים). בנוסף, הוא זוכה לסבסוד בדיור של כ-1,500 שקל לחודש, בזכויות בביטוח הלאומי ובביטוח בריאות בערך של כ-500 שקלים בחודש, בסבסוד משפחתונים ומעונות יום בשווי של כ-1,000 שקל ובהנחה בארנונה של כ-200 שקל".

במגזר החרדי, שם רגילים להשתלחויות של שטרסלר, זועמים על דבריו.

ח"כ ישראל אייכלר, יו"ר סיעת יהדות התורה נשמע נסער במיוחד. "לוקחים 60 מליארד שקלים של מערכת החינוך, ומתוכם רק פחות מ-5 נותנים לחינוך החרדי שכיום מהווה שליש מכלל ילדי ישראל. הכניסה לכיסם של האברכים - הציבור העני ביותר בישראל - זו הסתה לשמה".

אייכלר מדגיש כי מליארדים של תקציבי רווחה זורמים למגוון אוכלוסיות הנמצאות במצוקה, ורק על הציבור החרדי מדלגים.

"צריך לזכור שתקציב המדינה הוא 400 מיליארד שקלים שמגיע גם ממשלם המיסים החרדי. למרות זאת, הציבור שלנו מקבל בקושי כמה מליארדים בודדים למוסדותיו".

אייכלר מוסיף ותוקף: "שטרסלר מדבר גבוהה גבוהה על הטבות לדיור, בזמן שבשטח העובדות שונות לחלוטין: המדינה מערימה קשיים בפני חרדים המבקשים להקים את ביתם. הזוגות הצעירים שלנו צריכים לגור במחסנים, פחונים ועליות גג, אז על מה הוא מדבר?

"הגזלת וגם שיקרת?"

"שלפחות לא יאמר שהוא בן עמנו ושאנחנו עם אחד, כי הוא מסית כמו במקומות בעבר הרחוק שהסיתו נגד היהודים בסגנון הזה ואני לא רוצה לנקוט היכן ומתי".

"הדברים הללו מלבים את האנטישמיות"

ח"כ ניסים זאב מש"ס תוקף גם הוא את שטרסלר. לדבריו, "דברי הבלע וההסתה הם חלק מתרבותם של המטיפים והוגי הדעות למיניהם, ששנאתם לחרדים ולתורת ישראל נובעת לא רק מתוך בורות, אלא מתוך אידיאולוגיה ועוינות שניזונה כבר למעלה מ-100 שנה מאז ראשית הקמת הציונות".

לפי זאב, מטרתו היא "להדיר ולבודד את הציבור החרדי, והדה לגטימציה מגיעה מתוך פחד מפני הגידול הטבעי של הציבור".

זאב מבקש גם להפריך את הנתונים שהציג שטרסלר במאמר. "ראשית כל בנושא שוק התעסוקה, מדינת ישראל מלאה בחרדים הנמצאים בשוק העבודה על כל רבדיו ומקצועותיו, ומשלמים מס על פי חוק. הם זכאים לזכויות כמו כל תושבי ישראל ולפחות כמו המיעוט הערבי. מעניין שאותו מסית לא רואה את הסכנה האמיתית הניצבת בפני מדינת ישראל - הסכנה הדמוגרפית של התרבותם של אויבי ישראל והטרור המתגבר - ובוחר לעסוק בנושאים אחרים.

"בהיסטוריה היהודית לפני כל פוגרום היו כותבים דברי לעז ושיטנה כנגד היהודים", מחריף זאב את הטון. "אני לא מתפלא שהאנטישמיות ברחבי העולם גוברת שכן האנטישמיות בתוכנו גוברת. גם אצלנו יכולים לתת שירות טוב למנהיגי האנטישמים בעולם. מספיק להעביר להם את הציטוטים של אותו כתב והגויים כבר ידעו לעשות בזה שימוש".

זאב פונה אישית לשטרסלר ואומר לו: "טול קורה מבין עיניך ותבדוק טוב מי תורם יותר לעם ישראל, למדינת ישראל ולזהות היהודית".

בפרויקט ההסברה 'דוסים', קראו לאתר 'הארץ' להסיר את כתבתו של שטרסלר: "נחמיה שטרסלר מוכיח שוב כי אינו בוחל בשקרים בכדי להסית כנגד המגזר החרדי, ואינו נותן למציאות להטעות אותו".

"כך לדוגמה הוא מציין הטבות הנתנות לכלל האוכלוסיה במידה שווה, כסבסוד מעונות יום, קצבת ילדים, הנחות בארנונה לזכאים וכד' כהטבות ייחודיות לציבור האברכים".

"אנו קוראים לאתר הארץ להסיר את דברי השנאה המוגשים באיצטלה של פרשנות עיתונאית". אמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר