בוגי יעלון נכנס לתפקידו כשר הביטחון: "חרדת קודש"

במשרד הביטחון נערך טקס חילופי השרים, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון. השר היוצא אהוד ברק שיבח את השר הנכנס בוגי יעלון שאמר כי "חש חרדת קודש" (חדשות, צבא) במרשד הביטחון נערך טקס חילופי השרים, בהשתתפות בכירי מערכת הביטחון. השר היוצא אהוד ברק שיבח את השר הנכנס בוגי יעלון שאמר כי "חש חרדת קודש" (חדשות, צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: צילום: אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון)

חילופי שרים: במשרד הביטחון נערך הבוקר (שלישי) טקס חילופי השרים, בין שר הביטחון היוצא אהוד ברק, לשר הנכנס משה (בוגי) יעלון.

יעלון, חוזר למשרד הביטחון, שמונה שנים לאחר שעזב את מחנה המטכ"ל, כשהוחלט שלא להאריך את כהונתו כרמטכ"ל, אך כעת, בתפקיד הבכיר של שר הביטחון.

בטקס השתתפו שר הביטחון היוצא אהוד ברק, הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ ובכירי מערכת הביטחון. לאחר הטס המהודר ברחבת בסיס הקריה, עלו הבכירים ללשכה בקומה ה-14, להרמת כוסית.

במהלך הטקס, אמר ברק: "אני רוצה לקבל את פניו של בוגי ולהגיד לך ברוך הבא. אתה מקבל מערכת שנמצאת בידיים טובות, נאמנות, מקצועיות, שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים".

"צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם, וצריך לעבור לצד השני של השולחן ולעשות את העשייה. נעשית עשייה עצומה כדי לבצר ולחזק את ביטחון המדינה", הוסיף ברק.

ברק שיבח בדבריו את השר הנכנס ואמר: "אני מכיר את בוגי יותר זמן כמעט מכולכם, חוץ מאלה שגדלו איתו מנעוריו. אני זוכר אותו ביחידה, בחטיבת הצנחנים, באמ"ן לאורך תחנות ארוכות עם סיפורים מעניינים והרבה זיכרונות. בוגי מביא איתו ניסיון עצום בתחום של המדים והבנה עמוקה של התחום המדיני".

"בוגי הוא אדם שגם במדים וגם בלעדיהם יודע איפה הוא נמצא, יציב, לא מתנדנד, הוא אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר, הוא ישנו שם", אמר ברק. "בשמינייה היו הרבה פעמים שלא הסכמנו, אבל הסכמנו שהדרך היחידה לפעול כממשלה, בתנאים המיוחדים של מדינת ישראל, היא לשבת ביחד, אנשים שלא מסכימים, לראות מה נכון ומה לא נכון לעשות. אני מאחל לך ולכם הצלחה. ההצלחה שלכם היא ההצלחה של מדינת ישראל".

השר הנכנס משה (בוגי) יעלון אמר בטקס: "עצם העובדה שבמסדר ידעתי לקרוא לכל אחד בשמו, אלופים, אנשי משהב"ט, היא סימן שלא התרחקתי יותר מדי מההוויה הביטחונית-צבאית".

"אני חש הבוקר חרדת קודש, משום שאני יודע מהו המשא הכבד הזה", הוסיף יעלון, "אהוד חווה כבר כמה פעמים את המשא הזה עולה על הכתפיים ויורד מהכתפיים. אני זוכר את היום שסיימתי את תפקידי כרמטכ"ל ואת תחושת ההקלה שהייתה, והבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים ולכן אני באמת מכיר בגודל המשימה. אני רואה את המשימה הזו כמשימה שהיא שליחות, שהיא חשובה, ולכן גם חרדת הקודש".

יעלון הזכיר את חבריו ומפקדים שנפלו והלכו לעולמם לכל אורך הדרך, ואת פצועי צה"ל "שנושאים את צלקות המלחמה על גופם, בנפשם ולכל אורך חייהם, ואני כמובן זוכר את הנעדרים שחובתנו להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי להביאם חזרה למדינתנו", אמר.

"אני מאחל לכולנו שביחד נדע לעמוד בגודל המשימה ושנדע ביחד להביא לביטחון, שקט ובעתיד אולי גם שלום לנוכח עוצמתה של מדינת ישראל", הוסיף יעלון.

צילומים: פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר