הקרב על הרב • ראיון

הרב יעקב שפירא תוקף: "יש מי שמוזיל את הרבנות"

מרן הגראי"ל שטיינמן הודיע על תמיכתו ברב דוד לאו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, למרות זאת, המועמד הגאון רבי יעקב שפירא, מצהיר בראיון ל"כיכר השבת" כי אינו פורש מהמירוץ. "אני רץ, נקודה", הוא אומר ותוקף: "המאבק מוזיל את מוסד הרבנות, ומי שפועל כך מוזיל גם את עצמו" • ראיון מיוחד (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הקרב על הרב: הגאון רבי יעקב שפירא, ראש ישיבת "מרכז הרב", אומר בצהריים (חמישי) כי בכוונתו להמשיך את התמודדותו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי.

בשיחה עם "כיכר השבת", מבהיר הרב שפירא כי למרות תמיכתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן ברב דוד לאו, הוא אינו מתכוון לפרוש מהמרוץ.

"תשאלו אחרים אם הם מורידים את מועמדותם. אני רץ, נקודה", אומר הרב יעקב שפירא בנחרצות.

הרב יעקב שפירא, בן 63, בנו של הגאון רבי אברהם שפירא זצ"ל, הרב הראשי לשעבר, סייע לאביו במשך שנים בניהול ענייני הרבנות הראשית וכן בניהול הישיבה, כאשר לאחר פטירת אביו מונה לראש ישיבת "מרכז הרב".

באם ייבחר לתפקיד, מעוניין הרב שפירא לרומם את קרנה של הרבנות הראשית לישראל שהועם במקצת בתקופה האחרונה. "אני רוצה לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הרבנים. לרומם את הרבנות מעל עניינים מפלגתיים", אומר הרב שפירא.

הרב שפירא אומר כי הוא אינו עושה חלוקה בין רבנים חרדיים לבין רבנים דתיים לאומיים. לדבריו, "תלמיד חכם שהולך על פי המסורת של התורה ומתכוון לשם שמיים ראוי לכהן כרב בישראל".

הרב שפירא כואב את הזילות אליה נקלעה הרבנות הראשית לישראל בבחירות האחרונות ומבהיר כי "יסוד הרבנות הוא יותר ערכי ממה שמציגים אותו כיום".

"המאבק, לפחות בכל מה שקשור לצד החיצוני שלו, הפך את העניין למשהו שיווקי שהוא עצמו מוזיל את מוסד הרבנות, ומי שפועל כך מוזיל גם את עצמו", תוקף הרב שפירא.

הרב שפירא מוסיף ואומר כי "אני יפעל שיתנו יותר כלים לרבנים על מנת שיוכלו לפתח דברים העומדים ברומו של עולם. היום הכל 'תקוע' בגלל סיבות שונות".

שמענו שהתברכת בתקופה האחרונה ממרן הגר"ח קנייבסקי, אנחנו שואלים. הרב שפירא משיב בנחרצות: "נכון שהגעתי למעונו של מרן הגר"ח, כמו שהייתי מגיע בעבר גם לאביו מרן בעל ה'קהילות יעקב' זצ"ל, אך שוחחתי עמו בעניינים רבים ואינני יכול לומר שהוא תומך בי".

"לא חסר במה להתברך מרבי חיים גם לא רק בענייני הרבנות", אומר בחיוך הרב שפירא.

כשאנחנו שואלים אותו האם יש סיכוי שיוריד את מועמדותו, אומר הרב שפירא כי "אין להקדים את העגלה לפני הסוסים. למה אתם לא שואלים את המתמודדים האחרים".

"לדעתי", אומר הרב שפירא, "בסיעתא דשמיא יש לי יותר מסיכוי. אילולא ובפרט שנדחפתי לעניין על-ידי רבנים חשובים, לא הייתי עושה זאת".

בנוגע לפרסומים בתחילת השבוע כאילו וישנו דיל בינו לבין הרב דוד לאו כי משפחת לאו תתמוך בו לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לירושלים ובתמורה הוא יסיר את מועמדותו לרב הראשי לישראל, מכחיש זאת הרב שפירא מכל וכל ומצהיר: "אין שום דיל. אני לא מחפש ג'ובים רבניים. אני חושב שצריך לדאוג שהרבנות בישראל תפעל נכון כפי שראוי, ולכן אני מתמודד לרב הראשי לישראל".

הרב שפירא מסיים בציניות ואומר: "אולי יש יעקב שפירא אחר שחתם על דיל אני לא מכיר אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר