'אבי המהפכה היהודית בצרפת'

בדמעות: אלפים ליוו את רבי שמואל אזימוב זצ"ל

במשך יובל שנים הוא קירב אלפי חילונים בצרפת לחיי תורה ולמצוות, חלש על אימפריית מוסדות תורה בהם עברו רבבות והפך לדמות היהודית הכי משפיעה בצרפת. אלפים ליוו למנוחות את שליח הרבי מליובאוויטש לפריז, הגאון רבי שמואל אזימוב זצ"ל, בהלוויית ענק שנערכה בירושלים • תיעוד (חדשות, חרדים)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב אזימוב (צילום: ישראל ברדוגו) על רקע ההלוויה (צילום באדיבות: אתר COL)

בהלוויה קורעת לב בירושלים, ליוו בצהריים (חמישי) אלפי בני אדם את מחולל המהפכה של עולם התשובה, הגאון רבי שמואל אזימוב זצ"ל. בקהל היה ניתן לראות לצד חסידי חב"ד, את כל גווני הציבור שחייהם הושפעו מהרב אזימוב זצ"ל.

אמש (רביעי), בדמעות, נפרדו ממנו אלפים בהלוויה גדולה שנערכה בפריז. ההמונים התקשו לעכל כי הרב אזימוב, האיש שליווה אותם כל חייהם, איננו.

מיד לאחר בפרידה בפריז, הוטסה גופתו בטיסה מיוחדת לישראל. אלפי חסידי חב"ד ניסו לרכוש כרטיסים לישראל. רבים מהם הצליחו.

קרוב ליובל שנים פעל הרב אזימוב בשליחותו מורו ורבו, כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל והקים עולה של תורה ותשובה בקרב חצי מיליון יהודי צרפת.

תחת הנהגתו הוקמו עשרות בתי-חב"ד ושורת מוסדות חינוך, בהם מתחנכים אלפי תלמידים ותלמידות ברובעים השונים של עיר האורות.

בב' אייר תשל"ג נשלח על-ידי מליובאוויטש הרבי לפריז, ועד ליום פטירתו, לא פסק ממלאכת השליחות. כאשר נכנס ליחידות טרם נסיעתו לשליחות, אמר לו הרבי: "יהיה לכם הצלחה למעלה מן המשוער".

ואכן, הברכה התגשמה. בין המוסדות שהקים הרב אזימוב זצ"ל, נמנים בין השאר 'חדר דוּ פריז' - מוסד ללימודים על טהרת הקודש ברובע ה-19 בפאריז, ו'בית ליובאויטש' - רשת בתי חב"ד בפריז. רעייתו בתיה עמדה עד לפטירתה בראש מוסדות החינוך 'בית חיה מושקא'.

כמו כן הוציא הרב אזימוב ע"ה מידי שבוע עלון נפוץ בכל צרפת בשם 'לַא סדרה' ('הפרשה') המופץ בעשרות אלפי עותקים, ומגיע ללמעלה משמונים אחוז מיהודי פריז והסביבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר