אחרי 30 שנה

אלי ישי פרש מש"ס: "אני עוזב את המפלגה, אבל לא את הדרך"

לאחר 30 שנה בתנועת ש"ס, יו"ר התנועה לשעבר ח"כ אלי ישי הודיע על פרישה בשל חילוקי הדעות עם היו"ר אריה דרעי. "העם איתנו כי הוא רוצה תורה, מסורת, יהדות, ערכים, דרך ארץ ואהבת ישראל" אמר במסיבת העיתונאים שקיים. אני הולך בדיוק על פי דרכו של מרן" (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי ישי מודיע על הפרישה מש"ס, הערב (צילום: שלומי כהן)

לאחר שלוש עשרה שנה בהן כיהן כיו"ר ש"ס ולאחר 30 שנה בתנועה, ח"כ אלי ישי הודיע הערב (שני) באופן רשמי כי הוא פורש מהתנועה ומקים מפלגה חדשה בגיבוי ראש ישיבת 'כיסא רחמים' הגאון רבי מאיר מזוז.

"כיכר השבת" העביר את מסיבת העיתונאים בשידור חי.

"אני מקים מפלגה חדשה בידיים נקיות, ביושרה ובאמונה. קיבלתי את ברכתו של הרב מזוז. אנחנו רוצים לשבור את המחיצות בין חרדים לחילונים ואשכנזים למזרחיים. לכן העם איתנו" אמר ישי במסיבת העיתונאים.

"העם רוצה צדק חברתי ודאגה לעני, לשכבות החלשות ולפריפריה. לכן העם איתנו. אני מכיר את המצוקה מהבית, לא ממספרים וסטטיסטיקות. תמיד פעלתי רבות למען השכבות החלשות, וכך אמשיך ביתר עוז".

"העם איתנו כי הוא רוצה תורה, מסורת, יהדות, ערכים, דרך ארץ ואהבת ישראל. העם איתנו כי הוא רוצה שלום אמת עם שכננו. בשם ה' נעשה ונצליח".

"אני ממשיך את דרכו של מרן, בדרך הזאת גדלתי וחונכתי, על ברכיו גדלתי משחר נעוריי. אני הולך עם האמת שלי, הדרך שאני בטוח בה לפנות לקהלים נוספים בכדי להגדיל את הבית".

"יש לי הערכה גדולה וכבוד גדול למועצת חכמי התורה. קיבלתי את ההחלטה לאחר שהתייעצתי עם גדולי ישראל. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. בעזרת ה' נהיה הפתעת הבחירות ונקבל יותר מ-10 מנדטים. אני אמשיך להתייעץ עם גדולי ישראל ובראשם ראש ישיבת "כיסא רחמים" הרב מאיר מזוז. יש מו"מ בינו לבין השר אורי אריאל. נקווה שהמהלכים יבשילו".

בשלטי הבחירות של ישי שפורסמו סמוך למקום מסיבת העיתונאים נכתב: "העם איתנו, מצביעים אלי ישי!" וצוטטו דבריו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל על ישי: "מכל ביתי נאמן הוא".

בשעות הבוקר התקיימה פגישה מכרעת בין מנהיגו הרוחני של ישי הגאון רבי מאיר מזוז לחבר מועצת החכמים של ש"ס הגאון רבי שמעון בעדני, הפגישה לא הצליחה להביא להסכמות, אך הצדדים סיכמו כי במערכת הבחירות הקרובה לא יתקפו זה את זה.

הגר"ש בעדני במכתב ראשון נגד מפלגתו של ישי

ל"כיכר השבת" נודע כי ישי העביר מסר ברור כי אין בכוונתו לפתוח במלחמה נגד דרעי, למרות שלדבריו יש לו טענות רבות נגדו. עם זאת הוא הבהיר כי אם יתקפו אותו - הוא יגיב בחומרה ויעשה שימוש בחומרים ובמידע שיש לו כנגד דרעי.

מש"ס נמסר: "תנועת ש״ס מצרה על בחירתו של אלי ישי לעזוב את תנועת ש"ס ולנטוש את דרכו ומורשתו של הרב עובדיה זצ''ל כנגד מועצת חכמי התורה. צר לנו כי יצרים אישיים ומניעים זרים הביאו את מר ישי למעשה זה".

"תנועת ש״ס יוצאת למערכת הבחירות מאוחדת ומלוכדת תחת הנהגתו של יו"ר התנועה הרב אריה דרעי, נמשיך לאחד את כלל הציבור בישראל תחת הדגלים החברתיים והיהודיים של תנועת ש"ס תנועתו של מרן", נמסר מהמפלגה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר