הקופסה השחורה נפתחה • וידאו

הגר"ע יוסף: "אני לא יכול לבגוד באלי ישי, דרעי רשע"

השסע הספרדי מגיע לשיא: תיעוד וידאו שחשף ערוץ 2 מציג את פוסק הדור מרן הגר"ע יוסף מתבטא בשנת 2008 בחריפות כנגד שובו של דרעי לש"ס ומכנה אותו "רשע". "הוא עצמאי מדי, הוא לא מקשיב לי. שיעשה תנועה אחרת" אומר הגר"ע יוסף ומסכם "אני לא יכול לבגוד באלי ישי". הקופסה השחורה נפתחה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי. וידאו: מתוך חדשות 2)

הציבור הספרדי מפולג • הקופסה השחורה נפתחה: ערוץ 2 חשף הערב (ראשון) סרטון וידאו חריף במיוחד, בו נראה מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף מדבר בחריפות נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי, אותו הוא מכנה "רשע" ומסביר מדוע הוא לא צריך לחזור לשורות ש"ס.

השיחה הוקלטה בשנת 2008, בידיעתו של מרן הגר"ע יוסף, ונוכחים בה בנו הגאון רבי משה יוסף ועזרו האישי הרב צבי חקק.

כהסבר מדוע אסור שדרעי יחזור לש"ס, אומר מרן הגר"ע יוסף כי אם דרעי יחזור: "30-40 אחוז יברחו לנו, למה לקחת מישהו גנב? מה? שישפטו אותו בבית המשפט. למה לקבל שוחד?".

הגר"ע יוסף הוסיף ואמר אז את דעתו על דרעי: "אריה לא ישמע לי. הוא עצמאי מדי. הוא לא מקשיב לי, רשע. כשהוא עצמאי.... קח לך מפלגה אחרת" הוסיף הגר"ע יוסף: "תעשה תנועה אחרת. מה אכפת לי? שיעשה תנועה אחרת".

הגר"ע יוסף אף חשף באותה שיחה כי אריה דרעי הוא זה שעודד את משפחתו של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי לפתוח מפלגה חדשה ואמר: "הוא עודד את (הרב) כדורי שיעשה מפלגה אחרת. מה יצא לו? 5,000 (קולות) אפילו (אחוז) חסימה לא עבר. אז גם הוא לא יעבור. יעבור - יעבור. מה אנחנו רוצים ממנו? מה רוצה ממני?".

באשר לטענת דרעי כי מרן הפקיד בידי ישי "פיקדון" והבטיח להחזירו לאחר שישוחרר מהכלא, אמר מרן הגר"ע יוסף: "אם יש לי מישהו אחר והוא הולך ישר, כל מה שאני אומר לו הוא עושה, למה להחליף? הבטחתי אם לא היה לי אחד, באותו הזמן לא היה לי שום אחד, לא היה לי שום אחד תחת ידי. בעצמי הייתי נבוך. עד שמשמיים הזמינו לי את אלי ישי, ולא רואה שיש מקום להחליף אותו.

"איך אני יכול לבגוד בו? (באלי ישי. י-כ), אחרי שהוא שמע לי בכל דבר. מה אני צריך להתכחש לו?".

הרב משה יוסף: "ומה אריה לא ישמע לך?". מרן הגר"ע יוסף: "אריה לא ישמע. אני יודע מהניסיון מהעבר, הוא עצמאי מדי". "אני לא יכול לבגוד באלי ישי" סיכם הרב עובדיה יוסף את הדיון.

יצוין, כי כפי שנחשף לפני כשבוע בכיכר TV, יו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי מחזיק בידו הקלטה נוספת בת שעתיים, בה נשמע דיון של מועצת חכמי התורה עם מינוי דרעי ליו"ר ש"ס. הגר"ע יוסף מבקש מספר פעמים לדחות את המינוי אך לאחר לחץ שמופעל עליו קובע שדרעי ימונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר