כתבי אישום הוגשו בפרשת 'חזון ישעיה'

הפרקליטות הגישה כתבי אישום בפרשת חזון ישעיה נגד היו"ר והמייסד אברהם ישראל בגין שורה של עבירות וכן נגד רואה החשבון של העמותה אברהם חבצלת. כל הפרטים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נציגי משטרה בביהמ"ש (צילום ארכיון: ירון ברנר - ynet)

פרשת 'חזון ישעיה': עשרה חודשים אחרי שהפרקליטות הודיעה כי בכוונתה להגיש כתב אישום בפרשה שנחקרה על הונאה בעמותה, הוגש היום (שני) כתב אישום נגד היו"ר והמייסד, אברהם ישראל.

כתב האישום הוגש בגין שורת עבירות בהן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, איסור הלבנת הון ודיווח בלתי נכון, גניבה בידי מנהל, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ושיבוש מהלכי משפט.

בנוסף, מייחס כתב האישום לאברהם חבצלת, אשר שימש כרואה החשבון של העמותה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד וסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

אברהם ישראל מואשם כי בין השנים 2000-2012 הציג בפני תורמים מצג שווא ביחס להיקף פעילות העמותה וטיב פעולתה, וזאת בכוונה להונות אותם ולהביאם לתרום לעמותה. חלק ממקורותיה של העמותה הופנו למימון ולתמיכה באברכים ובחורי ישיבה כמו כן, נטלה העמותה חלק בפעילות של מכירות בשר במחיר מוזל לבחורי ישיבה. מכירות הבשר התקיימו בין השנים 2000-2011 והיקף המכירות עמד על כשמונים מיליון שקלים, מתוכם כשמונה מיליון שקלים אשר שולמו מתוך כספי העמותה, בלא ידיעת חברי הועד המנהל של העמותה.

על אף העובדה כי פעילות זו תפסה נתח בלתי מבוטל מפעילות העמותה ומשאביה הכספיים, השמיט אברהם ישראל במכוון כל אזכור של פעילות זו בפניותיו לתורמים. בניסיון להסתיר זאת, נרשמו ההכנסות וההוצאות הנוגעות למכירות בשר באופן כוזב במסמכי העמותה.

כמו כן הוצהר על ידי אברהם ישראל בפני תורמים, בכזב, כי ככלל פעילי העמותה וחבריה מתנדבים ואינם מקבלים שכר תמורת עבודתם, בעוד שבפועל עובדים בעמותה קיבלו שכר ועובדים שונים קיבלו כספים מכספי העמותה. מצגי השווא הוצגו במכוון ובאופן שיטתי וסדרתי בפני תורמים וכן בפני גופים שונים במדינה, זאת בכוונה להונות את התורמים ולהביאם לתרום לעמותה.

במהלך השנים בעקבות סכסוך שהתגלע בין היו"ר והמייסד לבין שני עובדים, שילם אברהם לאחר מהם כמה אלפי שקלים מידי חודש במזומן מתוך כספי העמותה. לעובד אחר שילם גם, וזאת על מנת להניא אותם מלספר את הידוע להם אודות הנעשה בעמותה. כך, על פי כתב האישום, גנב אברהם ישראל עשרות אלפי דולרים מכספי העמותה ושילם אותם כ"דמי שתיקה" לעובדים לשעבר.

במהלך שנת 2011 החל להתעורר חשדם של תורמים ביחס לאי סדרים בהתנהלות העמותה, על רק חששו של אברהם ישראל כי מעשי המרמה שלו עומדים להיחשף, הוא פנה לרב יאשיהו פינטו וביקש את חסותו.

בעקבות פנייה זו ובהדרכת הרב פינטו, דאג הנאשם להדחת חברי עמותה אשר דרשו את הדחתו של ישראל עד לבירור החשדות, ובמקומם פעל למנות מקורבים של הרב פינטו. במקביל הועברו למעלה ממיליון דולר מכספי העמותה אל הרב פינטו באמצעות חשבון הבנק של אשת הרב. הכסף שהועבר לרב פינטו שימש אותו ואת בני משפחתו לצורך ענייניהם האישיים. אברהם ישראל פעל כך כשהוא מצוי בניגוד עניינים חריף בשל הישענותו על הרב פינטו באותה עת כמשענת מפני גילוי מעשיו הפליליים.

אחרי חקירה סמויה, הפרשה נחשפה וכעת כאמור מוגש כתב אישום. בפרקליטות ציינו כי היו"ר זומן לשימוע אלך וויתר על זכותו.

הרב פינטו שהיה חשוד מלכתחילה גם הוא בתיק זה, לא הוזמן לשימוע והתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות, ללא קשר להסדר הטיעון שנחתם עמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר