אאא

היכולת לחשוב בצלילות, ללמוד, לזכור היטב או להיות יצירתי פוחתת ככל שהשינה איכותית פחות. כולנו יודעים ששתיית קפה בערב, או שינה בשעות מאוחרות, הם גורמים הפוגעים באיכות השינה. אך מחקר חדש מצביע על גורם בעייתי נוסף: מסתבר שלהתעסקות עם הסמארטפון במיטה, יש השלכות גרועות יותר ממה שחשבנו.

מחקר שנערך לאחרונה בבית החולים Brigham and Women's, מצא כי כל דיוודה פולטת אור (הקיימת בכל סמארטפון או טאבלט הזוהרים באור כחול בחושך), משפיעה לרעה לא רק על איכות השינה, אלא גם על הבריאות הכללית וכושר התפקוד ביום שלמחרת. 

מהמחקר עולה כי משתתפים שהתעסקו עם האייפד ארבע שעות לפני שהם הולכים לישון, התקשו להירדם ובאופן כללי, היו פחות ישנוניים בשעות הערב, ובבוקר נאלצו להתמודד עם תחושת לאות וחוסר ערנות, למרות שישנו 8 שעות רצופות.

מה עושים? מתנתקים מהנייד לפחות בלילה, ודואגים לספר טוב ליד המיטה.