בלעדי ל"כיכר השבת" • האזינו

הגר"מ צדקה: לא מוחל למי שזייף בשמי מכתב נגד יחד

ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי משה צדקה זועם על הזיוף שנעשה למכתבו והשימוש שנעשה בו נגד מפלגת 'יחד', ומבהיר בשיחה בלעדית עם "כיכר השבת" כי אינו מוחל למי עשה זאת • במכתב שפרסם הגר"מ צדקה הוא כתב: "הזדעזעתי לשמוע שיש ח"ו שאומרים נגד מה שקיבלנו מרבותינו" • בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
המכתב המקורי של הגר"מ צדקה

בחירות 2015 • בלעדי: ראש ישיבת 'פורת יוסף' ומבכירי הרבנים הספרדים הגאון רבי משה צדקה לא התערב מעולם בפוליטיקה ותמיד משך את ידו מעיסוק בנושא, אך למרות זאת, בימים האחרונים כתב הגר"מ צדקה מכתב שהיה מי שעשה בו שימוש לרעה ובעקבות כך הרב מכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" את הפרסומים.

בימים האחרונים פרסם הגר"מ צדקה מכתב מיוחד בו כתב: "אינני מתערב בעניין הבחירות, מאז ומתמיד יש עניין שאינו שייך לעניין הבחירות וזה חובתינו תמיד, והיא שעלינו להמשיך מסורות אבותינו ורבותינו להיבדל מכל השקפה שנוגדת דעת תורה שלימדונו.

"והוא תפקידנו להיות אך ורק עוסקים בתורה ובקדושת התורה היא המבינה, ובפרט להיזהר מכל חברה שיכולים שם להתקלקל, והזדעזעתי לשמוע שיש ח"ו שאומרים אחרת, נגד מה שקיבלנו מרבותינו.

"וה' יברך את עמו בשלום, ויעשו כולם אגודה אחת לעשות רצונו בלבב שלם. החותם לכ' התורה ולומדיה. משה צדקה".

אך גורמים שונים לקחו את המכתב והפכו אותו כמכתב פוליטי נגד מפלגת 'יחד' וטענו כי הגר"מ צדקה יוצא נגד המפלגה.

במודעות רחוב שפרסמו הודבק מכתב מזויף של הרב ועליו נכתב: "סורו נא מעל אהלי הרשעים האלה, מכתב ראש הישיבה הגאון הגדול חכם משה צדקה שליט"א נגד מפלגת "יחד" המתחברת לאנשי המזרחי להיבדל מכל השקפה שנוגדת דעת תורה 'הזדעזעתי לשמוע שיש שחושבים אחרת'".

בשיחה בלעדית ונדירה עם "כיכר השבת", מכחיש הגר"מ צדקה את הטענה כי כביכול כתב את המכתב נגד מפלגת 'יחד' ואומר כי אינו מוחל למי שעשה זאת, לא בעולם הזה ולא בעולם הבא.

"אני כתבתי מכתב, את זה אני לא מכחיש, את המכתב", אומר הגר"מ צדקה ל"כיכר השבת", "אבל מילה יותר, פחות יותר, אני לא אמרתי ולא אומר, מה שאני מרשה זה רק את המכתב. מילה במילה רק את המכתב".

אז מה שהם אומרים שכבוד הרב אמר שאסור להצביע ל'יחד' זה שקר?

"אני לא אמרתי, רק המכתב".

הגר"מ צדקה זועם על הפרשנות שעשו למכתבו ואומר ל"כיכר השבת": "מי הוציא את המכתב הזה? אני לא מרשה, מילה יותר מהמכתב אני לא אמרתי, רק את המכתב, אף אחד אין לו רשות להוסיף אף מילה יותר. איך עושים אותיות גדולות עם השם שלי, אני אמרתי את זה?".

הם מפרשנים...

"אדוני, אני לא אכפת לי מה שיפרשו יפרשו, המכתב - רק המכתב, אין רשות מילה יותר או מילה פחות, מי שעשה את זה אני לא מוחל לו לא בעולם הזה ולא בעולם הבא".

האזינו לשיחה הנדירה של הגר"מ צדקה עם "כיכר השבת"

המכתב המקורי של הגר"מ צדקה
המכתב המזויף
מודעות הרחוב עם המכתב המזויף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר