בגלל האבטחה

רק מאות בקבורת רבי חיים גריינמן זצ"ל • צפו בתיעוד

רבבות בני אדם בראשות גדולי ישראל השתתפו במסע הלווייתו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, מגדולי תלמידיו של מרן החזון איש זיע"א • מסע הלוויה התנהל תחת אבטחה כבידה של המשטרה וגורמי ההצלה ובעקבות כך רק מאות בני אדם הורשו להיכנס לבית העלמין להשתתף בקבורת הגר"ח זצ"ל • תיעוד (חרדים, חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הצלה גוש דן)

רבבות בני אדם בראשות גדולי ישראל השתתפו בצהריים (ראשון) במסע הלוויתו של הגאון רבי חיים שאול גריינמן זצ"ל, מגדולי תלמידיו של מרן החזון איש זיע"א, שנסתלק לגנזי מרומים בחג שביעי של פסח והוא בן 89.

במסע ההלוויה שיצא מבית מדרשו ברחוב חידושי הרי"ם בבני ברק והתנהל תחת אבטחה כבידה של המשטרה וגורמי ההצלה, השתתפו מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וכן האדמו"רים מגור, ויז'ניץ וגדולי ראשי הישיבות לצד דיינים ואישי ציבור.

במהלך מסע ההלוויה לא נשאו בניו הספדים זאת כפי שהיה נהוג בהלוויתו של מרן בעל החזון איש זיע"א.

ראשון המספידים היה הגאון רבי דב לנדו ראש ישיבת סלבודקא שביכה את האבידה הגדולה והזכיר את גדלותו העצומה של המנוח הדגול בכל חלקי התורה, בעיצה ובמאור פנים לכל אדם.

בהמשך נשא הספד מרכזי אחיו הגאון רבי מאיר גריינמן שסיפר כי לפני כשש שנים, באיסרו חג של פסח, התפלל הגר"ח יחד עם הגאון רבי יידל שפירא, שהקדוש ברוך הוא ייתן לו ייסורים בכדי שיגיע טהור לשמים ויכנס לגן עדן. למחרת היום, נפל הגר"ח וסיפר שהרגיש שמלאך דוחף אותו, ובכך הבין שתפילתו התקבלה. ואכן מאותו יום סבל מיסורים קשים ביותר.

עוד סיפר, כי פעם אמר הגר"ח זצ"ל, כי כשהוא אינו יכול להרים את ראשו הוא חש כאדם הנמצא בבית כלא.

לאחר מסכת ההספדים יצא מסע הלוויה דרך רחוב חזון איש בדרכו לבית החיים "שומרי שבת" שם נטמן לצד דודו מרן החזון איש זצ"ל.

יצוין כי באורח פלא עם תחילת ההספדים פסק הגשם העז שניתך על העיר בני ברק ומיד לאחר סתימת הגולל וסיום הקבורה ארובות השמים נפתחו בשנית וגשמי ברכה החלו לרדת.

בעקבות הבאטחה המשטרתית וכחלק מהלקחים שהופקו מהלוויית מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל שהסתיימה באסון כבד, המשטרה אבחה באדיקות את מסע הלוויה וכן את כל שטח בית העלמין וכך התאפשר רק למאות בני אדם להיכנס פנימה ולהשתתף בקבורתו של הגר"ח גריינמן זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר