טעות פקיד חשפה: יו"ר ועד העובדים התלונן נגד מינוי רב וביקש "חיסיון"

מסמך שדלף, חשף לכאורה מתלונן אנונימי נגד מינוי הרב זמיר כהן לתפקיד רב שכונה בעיר, תוך שהוא מכנה אותו "מר" זמיר כהן. מדובר בפנחס כהן קב"ס בעיריית ביתר ויו"ר ועד העובדים. בביתר מתכננים עצרת מחאה. כהן עצמו טען בשיחה ל"כיכר השבת" כי לא שלח את המכתב (בארץ)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
פנחס כהן מכחיש את המכתב, אך ההקלטה מאששת הטענות (צילום: פלאש 90, סריקה)

המסמך דלף והמתלונן נחשף: עובד עיריית ביתר עילית המשמש גם כיו"ר ועד העובדים בעירייה, נחשף כמי ששלח מכתב למשרד הפנים כנגד מינויו של הגאון הרב זמיר כהן כרב שכונה בעיר, תוך שהוא טוען לשחיתות ומכנה את יו"ר הידברות בתואר "מר" זמיר כהן.

מהמסמכים, שדלפו בשל טעות פקיד והגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי מדובר בפנחס כהן, יו"ר ועד העובדים בביתר עילית המשמש בתפקיד קצין ביקור סדיר. עם זאת, כהן עצמו הכחיש בשיחה עם "כיכר השבת" כי שלח את המכתב.

במכתבו למשרד הפנים, כותב פנחס כהן, החותם תחת הכינוי "הרב", כי "מינויו של מר זמיר כהן לרב שכונה, ניתן בעקבות תמיכתו בראש העיר בבחירות", תוך שהוא מספר על שחיתויות לכאורה. כהן מבקש בסיום המכתב: "היות ואני עובד עירייה אבקש לשמור על חיסיון פרטיי", אלא שטעות פקיד גרמה למסמך לצאת החוצה ולחשוף את זהותו.

"אבקש לשמור על חיסיון פרטיי, פנחס כהן". מכתב התלונה שנחשף

הרב זמיר כהן, הוא מתלמידיו של נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן. הוא מתגורר בביתר ורבה של שכונת אתרוג בעיר. בנוסף הוא גם משמש כראש ישיבה והקים את ארגון "הידברות" העוסק בהחזרה בתשובה‏.

"שיבקש סליחה בפרהסיה"

בעיריית ביתר עילית אישרו את הפרטים, ולדברי ראש העיר מאיר רובינשטיין: "אני מלא בושה על כך שעובד בעיריית ביתר עילית מרשה לעצמו לזלזל כך בתלמידי חכמים, בפרט בגאון הגדול הרב זמיר כהן, שמוכר בכל רחבי העולם היהודי, גדול מחזירי התשובה בדורנו, תלמיד חכם עצום, שחיבר ספרים רבים והעמיד עשרות אלפי תלמידים".

"לא נותר לי אלא לצטט את דברי המשנה: "הוי זהיר בגחלתם שלא תכווה, שנשיכתן נשיכת שועל ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, וכל דבריהם כגחלי אש". הייתי ממליץ לפנחס כהן לבקש בפרהסיה סליחה מהגאון הרב זמיר כהן שליט"א. תושבי ביתר עילית מתנערים מפנחס כהן וממעשיו, בבחינת ידינו לא שפכו את הדם הזה" סיים רובינשטיין.

"נא התייחסותך בהקדם". המכתב לעירייה מהשבוע שעבר

אישי ציבור בביתר אמרו כי המכתב "לא יעבור בשתיקה" וכי כבר בימים הקרובים יערכו פעולות מחאה על "כבוד התורה שנרמס", כדבריהם.

ההקלטה נחשפת

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת", נשמע כהן כשהוא מודה ששלח את התלונה, ואף מוסיף ששלח תלונות נוספות. לטענתו, הסיבה שהוא מבקש שלא לחשוף את פרטיו הינה כי "אני מגדל פה משפחה, צריך לשמור על המשפחה שלי, גם ככה אני מאוים בפיטורין מהעירייה, אני חי בעיר כזו קטנה חרדית, צריך להיזהר, לא פשוט לעמוד כאן בפני הציבור, הילדים שלי הגדולים לא התקבלו בשום בית ספר".

יצויין, כי כהן מכהן כיו"ר ועד העובדים בעיריית ביתר ובימים אלו מוביל את עובדי העירייה להשבתה. בהנהלת העירייה מצביעים על הליך ההשבתה כמו גם על מכתבו זה, כ"פסיפס מהתנהגותו של פנחס כהן, כחלק ממאבקו בהליך פיטוריו שהחל לפני כשנה מחצה".

כהן מכחיש: "לא שלחתי את המכתב"

בעירייה מספרים כי עם תחילת הליך פיטוריו, החל כהן לשלוח תלונות סדרתיות למשרדי הממשלה, בין היתר נגד רבני העיר ומוסדות חינוך, זאת כדי לקבל הגנה במעמד של "חושף שחיתויות", הגנה שניתנה לו תחילה באורח זמני, אך הוסרה לאחר מכן.

בימים אלו מנהלת העירייה את המשך הליך פיטוריו של כהן, ומותחת קו ישיר בין עובדה זו לבין השבתת העירייה אותה מתכנן פנחס כהן לשבוע הבא. לטענת העירייה, "אין על הפרק שום עניין מהותי שבמחלוקת ואין לעובדים מושג על מה שובתים. עילת הסכסוך הינה "יחס לעובדים", מן המצאה מפוקפקת שנועדה לגרור את עובדי העירייה למען מאבקו האישי".

יצויין, כי בשיחה שקיים הלילה עם "כיכר השבת", הכחיש פנחס כהן כי שלח את המכתב למשרד הפנים. "מספרים עליי הרבה דברים". הוא ציין כי הוא אכן מתנגד למינויו של הרב זמיר כהן: "אסור למנות רב במקום שיש בו רב", אמר.


שעות לאחר מכן, מסר פנחס כהן תגובה מפורטת: "אני נמצא בשני תפקידים בעיריה - מנהל יחידת קב"סים ויו"ר ועד עובדים. בשני תפקידים אלו אני עוזר לחלשים. ביום שלישי הקרוב תשבות העיריה על עושק העובדים, מאיר רובינשטיין מנסה לבטל אותה ע"י השמצות שאני מתכונן שעוד יהיו הרבה".

"בהזדמנות זו אני קורא לו לבוא ולדבר ולחסוך עוגמת נפש אפשר לנסות פעם את הדרך החיובית.

"אני מתנגד למינויו של הרב זמיר מסיבה עניינית בלבד. הרב זמיר עושה דברים נפלאים ועסוק כל שעות היממה, כך שלהוסיף עליו רב שכונה זה הוצאה מיותרת לחלוטין, במיוחד בימים אלו אשר גוזלים את פת לחמם של אנשים תמימים בתירוץ של חוסר תקציב ובמיוחד שכבר יש את הרה"ג יצחק מועלם שעושה ימים כלילות למען הציבור.

"אני קורא למאיר רובנשטיין וחבר מרעיו להפסיק להשחית את הקופה הציבורית ואח"כ לגזול את פת לחמם של החלשים וכשמשמיעים ביקורת במקום לענות תשובות נותנים השמצות. כל זה לא נעשה אלא כניסיון לבטל את השביתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר